Vauvan kanssa harrastaminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vauvoille/vauvojen kanssa tuntuu olevan tarjolla harrastusta joka lähtöön. Onko joku ehtinyt jo jonnekin? Mitä olette pitäneet ja miten on ylipäätään sujunut?

Meillä on pyrkimyksenä mennä vauvauintiin joka alkaa ensi kuun alussa. Laitoin ohjaajalle ilmoittautumisviestiä illalla ja nyt sitten jännittää että miten menee ja mitä poika tykkää jos paikkoja on vielä vapaana. Ainakin kylpeminen on hänestä kivaa, joten varmaan lähtökohta lienee hyvä. Itse olen aina rakastanut uimista niin haluan pojankin tutustuttaa siihen siinä toivossa ettei sitten ainakaan ala pelkäämään uimista (niin kuin isänsä) ja saataisiin kiva yhteinen harrastus. :>

Onko joku peräti ehtinyt vauvauintiin? Jos on niin millainen kokemus oli ja osaatko antaa jotain käytännön vinkkiä ummikolle?
 
Me yritetään myös päästä vauvauintiin tammikuussa. Tosin taidettiin olla ilmoittautumisen kanssa auttamattomasti myöhässä (joulukuun alku), kun ohjeissa luki, että jonoon saa ilmoittautua aikaisintaan lapsen syntymän jälkeen... Katsotaan miten meidän käy! Jossain ohjeistuksissa suositeltiin viileään (32 astetta) veteen totuttelua kylpiessä ennen uimakoulua, ettei tule kamalana shokkina. Sitten suositeltiin myös suihkussa/kylvyssä veden valuttamista varovasti pään päälle ja kasvojenkin päälle, että tottuu. Jonkun helsinkiläisen uimakoulin sivuilla oli tosi hyvät ohjeet, mutta en enää muista minkä.

Me oltiin pojan kanssa baby pilateksessa kuuso viikkoa loka-marraskuussa. Se oli tosi kivaa ja jatketaan vielä tammikuussa toiset kuusi viikkoa. Tunneilla oli tosi rento ja mukava tunnelma. Sai imettää kesken tunnin tai muuten viihdyttää vauvaa vauvan tarpeiden mukaan eikä kukaan katsonut kieroon, jos vauva vähän kitisi eikä ollut jumpassa mukana. Tämä oli Kirppanoiden kurssi. Suosittelen lämpimästi muillekin!
 
Rohkeasti vaan catti! Vauvauintihan on juuri siitä hyvä, että kaikki muutkin ovat hetki sitten synnyttäneet eli kroppa ei varmastikaan ole timmeimmässä kunnossa,
 
Vauvauintiin minä laitan mieheni menemään :D itse en juuri tykkää uimahalleista huonon uimataitoni takia, plus nyt nämä raskauden myötä tulleet arvet eivät myöskään auta asiaa että tahtoisi sinne mennä :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Haluaisin kans viedä vauvan uimaan, mutta kun sitä vaadittua 5 kiloa ei meidön tyttö ehdi saavuttaa ennen ku tammikuun ryhmä alkaa. Ehkä sitten myöhemmin keväällä. Nyt sen sijaan ilmotin meidät muskariin :)
 
Mekin ollaan aloittamassa vauvamuskari tammikuun alussa ja kaupungin perhekerho samoin. Maaliskuussa nuo loppuvat ja silloin aloitetaan sitten vauvasirkustelu, joka on kai lähinnä vähän erilaista vauvajumppaa.

Vauvauintikin olisi tosi kiva, mutta mun silmät punoittavat ja kirvelevät aina kloorivedessä pulikoinnin jälkeen pari päivää. Jos lapsen olisi isä käytettävissä, pistäisin hänet asialle, kun kovin kiva olisi jos lapsi tottuisi jo pienenä muuhunkin kuin kylpyveteen. Ehkä asian kuitenkin voi korjata vielä muutaman vuoden päästä viemällä hänet pikkulasten uimakouluun.
 
Meillä alkaa vauvauinti sisarusryhmässä tammikuussa. Odotetaan sitä kovasti. Esikoiselta onkin jäänyt pikkuiselle uikkareita ja uimavaippoja joten mitään ei tartte ostaakaan. :)
 
Onko teillä kokemusta vauvojen uima-asuista? Joku uimakoulu vaati, että kaikilla on painijamallinen uimapuku, toisessa ei ollut mitään väliä. Mikä on painijamallin etu verrattuna pelkkään (kesto)uimavaippaan?
 
Mekin juuri vauvauintia harkitaan,löytyi paikka jossa olisi hyvin tilaa mut nyt vaan pohditaan ehditäänkö miehen päästyä töistä sinne ajoissa.Mä oon luullut et vauvauinnissa pitäisi aina olla kaksi aikuista vauvan kanssa mut ilmeisesti siis yksinkin pärjää?Onko tuo vaan pesemis-ja pukeutumisvaiheen kannalta kätevää vai mistä se suositus tulee?Muistan vaan kun kaverit on silloin tällöin tarvinneet jonkun mukaansa viemään vauvaa jos ei isät ole päässeet.
 
Jos tekee sukellusharjoituksia niin siinä tarvitaan kahta aikuista. Esikoinen oli mun kanssa pesutiloissa ja helpoiten meni niin että vuorasi turvakaukalon "pisuliinalla" ja pyyhkeellä ja vauva oli siinä kun ite oli pesuilla ja pukemassa. Nyt kun on kaksi lasta niin saa nähdä miten uinti käytönnössä toteutuu. Itse varmaan hoidan vauvan ja esikoinen menee isän kanssa miesten puolelle.
 
Kiitos vinkeistä Autumn Daydream. :> Onnistuin googlella löytämään todennäköisesti tarkoittamasi sivun (tai ainakin helsinkin vauvauintisivuston jolla oli hyvin ohjeita.) Johan siellä olisi pitänyt ajoissa olla liikkeellä. o.o Oletko katsonut mahtuisiko jonkun yksityisen ryhmiin vielä? Mekin lähdettiin vähän myöhässä liikkeelle niin ettei kunnan vauvauintiin mahtunut, mutta löysin (toivottavasti) kivan yksityisen. (Tosin sitä voisin jupista että infon ja ensimmäisen uintikerran välissä on vain yksi päivä ja sekin, onko tuolla jotain sääntöä uimavaipasta/puvusta selviää vasta siellä...)

Aamulle myös kiitos infosta. Pitää siis saada tuo mies ehdottomasti mukaan niin pääsee sukelluttamaankin. Peseytymisessä siitä varmasti myös tulee olemaan hyötyä. Me ei edes voida hyödyntää turvakaukaloa kun mennään sinne vaunuilla, kun ei omaa autoa ole. No pukuhuoneessa pienen voinee laittaa vaunun koppaan, mutta sen pidemmälle sitä ei oikein voi viedä.
 
Me uitiin esikoisen kanssa Pikku delfiineissä ja tämä uusi uinti on nyt Folkhälsanin. En tiedä onko meillä päin ollenkaan kaupungin uinteja vauvoille. Törkeän kallista se on yksityisen kautta.
 
Meilläkään ei vielä ilman alkutöytäisyä yritetä kääntyä selältä mahalleen mutta kun alkuun vähän avittaa niin kääntyy :)
 
Kuinkahan paljon aikaa pitäisi varata siihen että ollaan altaassa asti.. Pähkäämme edelleen voimmeko ilmoittautua vauvauintiin kun menee niin tiukille miehen töistä pääsyn kanssa ja eihän se riitä että olemme siellä paikan päällä alkamisaikana kun pitäisi olla vedessä asti.
 
Itu, kyllä se aika nopsasti menee sitten kun tulee rutiini. Ekalla kerralla meni vähän ihmettelyksi mutta toisella kertaa meni jo rutiinilla jutut.
 
mekin mennään vauvauintiin sunnuntaina. tarkempaa infoa pitäisi tulla sähköpostiin lähipäivinä.
oon miettinyt myös värikylpyä ja muskaria, mutta katsotaan nyt miten sitä jaksaa.
 
Mekin mennään vauvauinttin, alkaa ensi viikolla ja sitä jo innoissaan odotamme. Piti olla pitkä jono mutta nyt yhtäkkiä saimmekin paikan joten nyt tulee kiire tuotutella vauva 32 asteeseen veteen. Ohjeissa luki että pitää olla uimapuku, mistäs semmoinen hankkisi? luki myös että uimavaippa ei ole pakollinen, niin ehkä se uimavaippa sittenkin on turha.
 
Takaisin
Top