Mä olen nyt pari yötä suorittanut ihan empiiristä tutkimusta koskien meidän öitä, koska alkoi itseä kiinnostamaan, mitä täällä oikein öisin tapahtuu.
Iltatoimet on pysyneet jo pitkään samoina: 21:30-22 vaihdetaan vaippa ja yökkäri, jonka jälkeen tyttö saa vielä leikkiä "iltavalaistuksessa" ja vähän tilanteesta riippuen nukahtaa tissille tai pelkästään kainalossa silittelyyn joko sohvalle (jos äiti malttaa olla menemättä sänkyyn jo hyvissä ajoin eli jos isikin on kotona) tai sänkyyn melkein tasan sillä sekunnilla, kun kello lyö yksitoista.
Tarpeen vaatiessa siirrän tytön sit keskelle meidän sänkyä ja käyn itsekkin yöunille (eli katsomaan Netflixiä..) viimeistään puolilta öin. Tyttö saattaa hetkeksi havahtua hereille, mutta jatkaa unia itsekseen huomatessaa ettei ole yksin - tytölle riittää tosiaan se, että saa pitää kädestä kiinni tai hipsutella jonkun naamaa, monesti painaa myös jalkapohjat vasten mun mahaa ja näin sitten varmistaa unissaankin sen, että on jonkun kanssa.
Suunnilleen viideltä tytsy herää syömään - ja jatketaan molemmat heti unia, kun tissi on saatu suuhun.
Kuudesta ysiin välillä tyttö nukkuu vähän levottomammin, pari kertaa koittaa lähteä unissaan ryömimään ja joudun kääntämään takaisin kyljelleen/selälleen - pieni on täydessä unessa koko ajan, mutta saattaa hamuta tissin suuhunsa.
Ysin ja kympin välillä sitten heräillään, vaipanvaihtoa ja aamukahvinkeittoa ennen kuin leikitään hetki ja sit tytölle tuleekin nälkä. Monesti myös kakkaa heti, kun oon vaihtanut yön jäljiltä puhtaan vaipan ja monesti myös pissaakin reilummin - yön jäljiltä kun vaippa ei kovin märkä välttämättä edes ole.
Ekoille päikyille sit puol yhden pintaan.
Kertoo jo aika paljon, kun oon alkanut näkemään unia joka yö.