Vauvan asento

Tää oli maanantaina oikein päin, kun piti tehdä kääntöyritys eli toistaiseksi kaikki hyvin, mutta tilaa tosiaan vielä on. Seuraava ultra on radin takia 16.9. Jos on silloin oikein päin, kai se sitten jo pysyykin, kun viikkoja on silloin jo 38+4. En vain halua toista kertaa huokaista helpotuksesta liian aikaisin; tämä on siis kääntynyt jo kahdesti todistettavasti perätilasta oikein päin, ja kerran takaisin. Aika akrobaatti ja sietää tylsää paikallaan olemista ilmeisesti yhtä huonosti kuin äitinsä...

Mutta hyvä juttu että pääset Sakura ultraan, voi kun paljastuisi vain että on jo oikein päin eikä mahdu enää kääntymään!
 
Sitä todella toivotaan. mä kuuntelin nyt kotidopplerilla ja sama havainto kuin terkan dopplerilla, sydänäänet kuuluu selvästi kahdesta paikasta navasta ylävistoon ja alaviistoon. Todella mystistä.
 
Jos on pää alaspäin niin mistä kohti sydänäänet kuuluu yleensä? Täällä rt ja kuuluu navan vierestä.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin rt ja oikealta navan vierestä kuuluu sydänäänet

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Se kai vähän riippuu missä kohtaa äidin napa on, joillakin on ylempänä kuin toisilla joillakin alempana.
 
Mulla sydänäänet on löytyneet polilla oikealta alaviistosta sekä perätilassa että raivotarjonnassa.
 
Eli sydänäänten paikkakaan ei kerro välttämättä mitään. Pääsis nyt sinne ultraan vaan nopeasti, en yhtään kestä tämmöstä epätietoisuutta.
 
Sakura toivottavasti olis pää alaspäin!!

Millon sulla on se ultra?
 
Hyvä että pääset ultraan. Outoa että selvyyttä ei tullut käsin tunnustelemallakaan. Täytyy toivoa että ei ole väärin päin. Olisit ehkä itsekin huomannut ison muljahduksen jos suuri vauva tekisi kuperkeikan.
 
Mä huomasin ison muljahduksen joskus viikolla 33-34 ja sen jälkeen olen olettanut, että olisi pää alaspäin. Ja lääkärin mukaan viikolla 35 oli pää alaspäin mutta se tunnustelu oli tosi hätäinen ja epämääräinen.

Nyt kuuntelin ite vielä omalla dopplerilla ja saan selvän sykkeen ihan navan vierestä ja mun mielestä mun napa on aika alhaalla.

Mutta ei kai tässä nyt auta muu kuin odottaa se ultra ja katsoa mikä tilanne. Parempi se on jos terveydenhoitaja on laittanut sinne lähetteen liian herkästi kuin, että perätila tulisi vasta synnytyksessä yllätyksenä.
 
Jos vauvan pää on jo kiinnittynyt niin pystyykö se enää kääntymään tai vaihtamaan asentoa? Kun maanantaina neuvolassa sanoi että pää on kiinnittynyt ja nyt yön aikana vauva on vaihtanut kylkeä, viimeksi pylly oli navan oikealla puolella ja potkut tuntui vasemmassa kyljessä mutta nyt tänään aamulla potkut tulevat oikealle kylkeen

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Luulisin, että pystyy, koska vauvat laskeutuu syntyessään korkkiruuvimaisesti kiertyen synnytyskanavassa alaspäin ja koska sulla on synnytyskin ilmeisestikin hyvin lähellä niin vois olettaa, että tuo on ihan normaalia.

Jos jollain muulla on parempaa tietoa, saa oikaista mun käsityksen.
 
Kyllä ne pystyy vaihtamaan asentoa. Ja sydänäänetkin voi tosiaan kuulua ihan hassuista paikoista vaikka vauva oliskin ihan oikeassa asennossa. Hyvä ulkotutkimus auttaa yleensä enemmän. Ja jos neuvolassa epäilevät tarjontaa eikä siellä ole ultraa niin pitäs tulla lähete äippäpolille.
 
Yksi hyvä vauvan hikassa on se että silloin tietää onko vauva oikeinpäin.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olen nukkunut upeasti monta yötä, mutta nyt oli ihan KAMALA yö. Vauva veti itsensä taas ylös lantiosta ja mylläsi ihan hulluna. Jossain vaiheessa heräsin hirveään kipuun mahalaukussa ja luulin jo saaneeni Noroviruksen. Yritin liikahtaa ja sattui vaan lisää. Sitten huomasin että vauva oli suoristanut itsensä ja painoi vatsaa tosi kovaa. Se oli ihan pitkänä pötkönä. Valvoin 2 tai 3 tuntia. Aina kun menin maate se yritti taas suoristaa jalat.

Nyt en ole enää itsekään varma onko se pää alaspäin. En uskalla sitä liikaa vielä tunnustella, ettei se ylly taas satuttamaan mua. Kokeilen päivällä kuinka se on. Ainakin selkä on vaihtanut paikkaa. Mulla on istukka takaseinässä ja vauvan kaikki osat on tunnistettavissa ohkasen mahan läpi, kun kokeilee silloin kun se on sopivasti liikkeessä. Kauan se kestää että hoksaa miten siellä ollaan, mutta jos asento säilyy suunnilleen samana useiden päivien kuluessa se selviää. Joskus voi tuntea selvästi pyllyn ja siitä jatkuvan reiden. Nyt se on ihan sekava möykky.

Me ollaan pedattu uusi makkari käyttöön jonne olen pistänyt miehen tällaisia öitä varten. Haluan että se on edes hyvin nukkunut kun minä lähden synnyttämään. Se luulisi monta kertaa yössä mun synnytyksen alkaneen.
 
Takaisin
Top