Vauvan asento

Sakura

Näppärä viestien naputtelija
Oletteko tutustuneet tähän belly mappingiin? http://spinningbabies.com/baby-positions/belly-mapping

Oli mulle ihan uusi asia tämäkin mutta ihan hauskaa puuhaa tunnustella ja arvailla mihin suuntaan se vauva on.

Mulla ainakin hän on parkeerannut itsensä niin, että selkä on mun oikean käden puolella ja potkut tuntuvat vasempaan kylkeen. Pylly jullottaa oikealle yläviistoon eli maha on vähän toispuoleinen. Alavatsalla tuntuu jotain räpellystä, ne on varmaankin kädet ja sydänäänet saan parhaiten dopplerilla kuulumaan heti navan oikealta puolelta (itsestäni katsoen) mun napa on aika alhaalla, senkin paikka kun on ihmisillä yksilöllinen.

Mites teillä muilla: hahmottuuko vauvan asento?
 
Täähän olikin hyvä ketju, ekaa kertaa yritin tunnustella mitenpäin pikkunen on. Potkuja ei tuu yhtään niin oli vähän hankalaa. Mutta tuntui että vauva olisi pää alaspäin selkä mun vasempaan käteenpäin eli kyljellään. Tätä en menisi vannomaan mutta ihan kuin hartia olis mun navan kohdalla :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon ollu mielestäni aika hyvä hahmottaa muutenkin miten vauva tuolla on mut tää oli kiva! Tää vaan vahvisti et oon ihan perillä vissii oikeastikin ollut :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin ROA. tunti sitten oli vielä ROP

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
OA tai LOA veikkaan

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun vauva asustaa tossa mun oikeassa kyljessä ja sen näkee mahan muodostakin. Se on ihan toispuoleinen ja enemmän kohollaan oikealla puolella. Jalat tuntuu selkeesti tossa vasemmalla puolella ja selkä on oikeelle. Näin on ollut jo jonkun aikaa.
 
Eli Aamullakin ehkä ROA tai ROT? Mulla myös tuo toispuoleisuus on hyvin selkeä.
 
Tuosta kartasta puuttuvat kaikki perätilassa olevat asennot ja poikittaisistakin on vain yksi, luulisi, että niissäkin on enemmän vaihtoehtoja, esim. poikittain ja jalat ylöspäin.

Mutta näillä viikoilla raivotarjonta taitaa olla se yleisin.
 
Tää oli kiva! :) Täällä vaihtelee asentoa vielä aika paljonkin. Yleensä on ROA, mutta välillä pyörähtää vastakkaiselle kyljelle, joten on LOA. Selkä kuitenkin yleensä, ainakin osittain mahaa vasten eli anterioorisesti, mikä tuon videon mukaan on hyvä synnytyksen kannalta :)
 
Täälläkin varmaan toi ROA. Selkä on oikealle päin ja jalat potkii vasenta puolta mahasta. Välillä olen tuntevinani pepun tossa ylämahalla. Ja pää painaa virtsarakkoa kivasti!
 
Nyt aamulla oli selvästi ROA!

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Jännä kuulla, että joillakin vielä vaihtaa puolelta toiselle. Mun vauva kääntyy korkeintaan niin, että välillä jalat on enemmän etuviistoon ja välillä enemmän takaseinään päin mutta koko ajan se selkä on kuitenkin mun oikeaa kättä kohti. Hän oli pää ylöspäin asennossakin selkä mun oikean käden suuntaan.
 
ROA (piti ihan tökkiä tyyppi hereille tätä varten). Ihan linjassa sen kanssa, että sekä viimeisimmällä äitipolikäynnillä että neuvolassa arvio asennosta oli sama. Hyvä että tuosta selvisi sekin, että jalat voi vain olla semmoisessa asennossa, että potkut tuntuvat alempana ja "sisäänpäin" eikä se tarkoita että tyyppi olisi päättänyt kääntyä kokonaan.
 
Mulla oli vauva eilen lääkärin mukaan kyljellään mun oikean käden luona. Jos oikein ymmärsin niin toistepäin on yleisempi.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun vauvan todettiin torstain ultrassa kääntyneen taas perätilaan, mutta eilen illalla tuntui kunnon potku(?)sarja vasemmalla kylkiluiden alla ja nyt semmoisia hikkanykäisyjä ihan alhaalla. Voi kun sillä olisi ollut vain joku nurinkurinpäivä silloin ultrassa ja nyt oltaisiin palattu normaaliin... Ulkokäännös ei todellakaan kuulostanut joltain mitä huvikseen kokeilisi :sad001
 
Ei se mukavalta tunnu se kääntäminen eikä aina onnistukaan. Toivotaan että vauva olis itse älynnyt kääntyä.
 
Mulla tuntuu potkut, tms, kans kylkiluiden alla ja hikkahytkyt ihan alhaalla. Tilanne on kuitenki se, että perätilassa siellä ollaan. Kääntöyritys ei tietenkään onnistunu. Arvasin sen kyllä. Kovasti kyllä vielä toivon että kääntyisi, ja ihmettelen miten tyyppi saa voimaa potkia tuolla tavoin koivet linkussa ylöspäin. Ehkä se nyrkkeilee... Mutta näin pitkällä oltaessa on realistisinta vaan valmistautua perätilasynnytykseen. :sad001
 
Madde, yritetäänkö sulle tehä vielä kääntöä? Voi kun kääntyisi vielä.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top