Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
I-ha-naa, aikaisemmat raskausarvet vaalentuneet huomattavasti Bepanthen raskausarpivoiteen ansiosta! Meinaa muutama viikko sitten olivat ihan kirkuvan punaiset vielä ja nyt tosi vaaleat. Näköjään jotain oikeaa ainesosaa mun iholle siinä voiteessa. En usko että ehkäisee mutta näköjään auttaa "paranemiseen" :)
Mammavaatteita olis jo kiva käyttää, legginsit on vasta käytössä ollut, paidoissa yms on ne sivurypyt, saumat ja "tissisaumat" niin erottaa kyllä että mammapaita on :D Onneksi oon hamstrannut pitkiä toppeja paljon niin ne on mukavat päällä.

Mä rasvasin ekassa raskaudessa iltaisin massun ceridalöljyllä...tai itse asiassa mies rasvasi. Siitä tuli sellainen soma iltarutiini, kun tuleva isi ensin tunnusteli pikkupotkijaa ja "kuunteli" masun murinoita ja sitten rasvaili masun. Yleensä pieni rupesi heti rasvauksen jälkeen jylläämään ja siitä onkin muutama hyvä video tallella :)

En löytänyt onko näistä jo keskusteltu, mutta siis raskausvaatteista. Mulle ei tuu kun hm mieleen mistä sais kohtuuhintaisia mammavaatteita. Mistä muualta niitä voi ostaa? Kirppareita en nyt oikeen oo ehtinyt kiertelemään. Niiltä toki varmasti löytäis :)

Tiiän vaan nettikauppoja :) Mut asos, next, zalando nyt ainakin, saa siis edullisia. Boobia löytyy myös raskauskeijusta.

Mun turbomasu alkaa jo näyttää aika isolta :rolleyes: Litteä se on ollut viimeksi 1,5v sitten.. mutta nyt se on jo kuin paisunut pullataikina. Äitinikin katsoi eilen että onko tuo jo vauvamasu. Onhan se iso vatsa tietyssä vaiheessa ihan kiva mutta ei nyt vielä tässä vaiheessa tarvitsisi :p

Kiitos vinkeistä :) pitääpä tänään käväistä Lindexillä ja illalla heti selailla nettikauppoja :)

Myös brittiläisen New Lookin sivuilla on kivannäköisiä ja kohtuuhintaisia mammavaatteita. Taidan itse laittaa tilaukseen. :happy:

Elloksen nettikaupassa oli kanssa ihan kohtuuhintasta. Parit housut ostin sieltä viime raskaudessa.

Meijän Lindexillä on vaan imetystoppeja ja liivejä myynnissä, mammavaatteita saa vaan netistä :(

Henneksellä on mun mielestä jokin suositus kaupoissa esillä että miten koot kannattaa valita, riippuen siitä miten pitkällä raskaus on eli loppuvaiheeseen muutaman koon isompi tms. Ostin kyllä paidassa ihan normaalia kokoani ja käytin sitä koko raskauden ajan siitä asti kun tarvitsin äitiysvaatetta, mutta oli se toki loppuraskaudessa tiukempi. Mutta paita oli kyllä trikoota ja venyi. Puuvillaisissa ehkä olisikin syytä noudattaa sitä suositusta että vähän isompi kuin normaalisti käyttää.

Yleensä koot vastaa toisiaan eli jos oot m, niin ostat m koon mammavaatteita. Hm:n vaatteet on mun mielestä puoli kokoa-kokoa pienempiä (paitsi talvitakki oli mulla kokoa pienempi ja mahtui hyvin ison mahankin kanssa) Mamalicious on vähän reilumpaa, ainakin useimmista mekoista. Boob on myös piukkaa mallia, ite tilannu sitä ja hm aina koon isompaa ja passaa koko raskauden, mamalicious mekot olis saanu olla koon pienempiä. Riippuu tietty mallista ja kankaasta :)

Kun nyt äitiysvaatteista on ollut puhe, niin katsoin vähän henneksen nettikaupassa tarjontaa. Satuin huomaamaan, että sinne on tullut uudenmallisia imetyspaitoja. Sellaisia, joissa on kaksinkertainen etupaneeli, mutta se päällimmäinen kangas on koko paidan mittainen ja ei siis näytä ollenkaan imetysvaatteelta! Aika kivan näköinen, joku tollanen ehkä täytyy hankkia imetysajalle :) http://www.hm.com/fi/product/85690?article=85690-F

Mulla joku ton tapanen, tais vuos sitten olla yks ton mallinen hetken myynnissä, en tykännyt yhtään, sopii paremmin esim Boobin mis on vaan pieni kaistale joka tarvii nostaa ylös ja saa reilummin auki! Siks harmittaa ettei noi henkkamaukan ja mamaliciouksen paidat sovi kun ovat huonon mallisia mulle ja paljon edullisempia, en ymmärrä mikä boobissa maksaa, saman tuntuista laatua yms, melkein saman asian ajaa tuubitoppi ja siihen paita vaan päälle. :D Mut sit kerhossa jollain mammalla on vaan hm:n imetyspaitoja ja ei muita tykkää käyttää.

Mää kyllä kans tykkäsin Boobista vaikka se onkin tyyris. Ostin sitte käytettynä niitä muutaman fb-kirppiksiltä ja paljon kotona pidin vain imetystoppia ja löysää t-paitaa. Mutta kun lähtee jonnekin on kiva että on vähän jotain siistimpää imetysvaatetta. Ja ois sinänsä kiva, ettei ne vaatteet huuda "olen imetyspaita!" Mutta pitää siis varmaan testata miten tuo käytännössä toimii. Ne v-kaula-aukkoset missä oli vale toppi alla ei sopinu mulle kans yhtään. Boobin etu oli just se, että oli vaan se yks iso aukko, jonka sai paremmin auki, varsinkin ihan alkuvaiheessa, jolloin mulla tuli tosi reilusti maitoa. Eli tuokin henneksen uudenmallinen paita vois sopia sitten esim. syksyllä paremmin, kun vähän jo ehkä rauhottunut se maidonmäärä. Mulla on yks sellanen Boobib b-warmer huppari, jossa on se etupaneelin sisäpuoli fleeceä tms. Se tuntui hyvältä, kun lämmitti samalla. Mulla oli aluksi rinnat tosi kylmänarat.

Takaisin