Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla edellisessä raskaudessa 5kg liikaa ja nyt 7kg.. Mun mielestä nykyään liikaa tuijotetaan vaa'assa lukuja ju kehonkoostumus voi olla mitä on. Lihas painaa enemmän kuin läski.

Mulla taitaa olla vielä vanhat raskauskilot (no ei kaikki kun olin Superdieetillä keväällä :D) saas nähä mitä neukkutäti tykkää :D Oon jo alkanu kattoo syömistä "sallituksi" ettei tuu mussutusta :)

Täälläkin turvotusta aikalailla. Tekee mieli pitää vaan löysiä vaattteita :). Ootteko jo alkanut enemmän rasvailemaan/öljyämään masua? Mulla on aina tullut venymiä tosi helposti, jos lihon yhtään ja haluaisin niiden määrän yrittää minimoida. Kokonaan en varmasti pysty välttymään, mutta saahan elämä vähän näkyä :). Ostin nyt Madaran kiinteyttävää vartaloöljyä ensihoidoksi, että olis sit iho mahdollisimman kunnossa kun maha kunnolla alkaa kasvaa. Mitä ootte ajatellut käyttää ja kuinka usein?:anyone

Mä en rasvaile, en muista tai oon liian väsynyt, esikoisesta ei tullut raskausaikana yhen ainoota arpea, mutta sektion jäljiltä sitten maha otti siitä leikkelystä ja venyttelystä itseensä ja sektio arven lisäksi on venymisjälkiä siinä arven ympärillä. Tuskin muistan tälläkään kertaa rasvailla, jos ei iho kutise hirveemmin :)

Joo ei ne rasvailut kyllä auta mitään :D Rasvasin alusta asti ja sit n kuukausi ennen laskettua aikaa iho venähti ja mä huomasin vasta synnytyksen jälkeen kun ei mies kertonut aikasemmin enkä nähnyt ite mahan alle xD

Ounou :D yritän nyt kuitenkin ottaa rasvailusta tavan. Voipi olla et mullakin lipsuu sit jossain vaiheessa. Nuo venymisarvet taitaa olla kans niin yksilöllistä et tuleeko vai ei..

Hei apua mä oon tän(kin) aiheen suhteen ihan ulapalla vielä! Millaset voiteet ja öljyy estää raskausarpien syntymistä ja koska niitä voiteita oikeesti pitäis ruveta käyttämään?:D

Ei millään kai voi taata etteikö raskausarpia tulis ja käsittääkseni millä rasvailee ei myöskään oo väliä. Se kosteutus kai se olennaisin on. Yleensä se kai myös on enemmän perinnöllistä tuleeko arpia vai ei.

Niin nun käsittääkseni, jos on auttaakseen :) Joku muu voi tietää tästä enemmän. Esikoisesta rasvailin vaan jos maha kutisi.

Miehen isä on lääkäri ja suosittaa mahdollisimman rasvapitoisia rasvoja kuten punainen apobase... Mutta samoilla linjoilla eleonoran kanssa..ne on ennemminkin geenit mitkä tuohon arpien tulemiseen vaikuttaa valitettavasti. Toisilla revähtää iho ja toisilla ei. Vaikka rasvailis kuinka... Mä rasvailin epäsäännöllisesti ekassa vähän laiskanlaisesti ...mutta se oli muutenkin mukavaa. Ei tullu mitään mutta meillä ei ole tullut muillekaan suvun naisille..vaikka eivät ole rasvailleet yhtään. Sit tiedän tapauksen joka rasvas tosi uskollisesti mutta maha meni ihan raidoille ja kyseessä vielä silloin nuori alle 25 v henkilö. Ikävä tosiasia taitaa olla että ne on enemmän ne perintötekijät. Kysykääpä tuliko äidillenne arpia?

Muokattu viimeksi:
Ja sitte vielä vaatteista :) mua kans turvottaa ja on niin tunkkanen olo et tekis mieli olla ilman rihman kiertämää. :D viime raskaudessa tykkäsin olla joku jättipaita tai sellanen a-linjainen mekko päällä silleen ettei mahan päällä ollu mitään kiristävää..ei edes sitä mammavaatetta. Töissä olin yleensä kans jossain isossa tunikassa ja mahdollisimman löysissä mammaleggareissa. Mulla toimi tälläset.. Nyt joutuu kyllä talvivaatteita miettimään..mikä takki esimerkiks...

Mulla on esikoisen ajalta talvitakki vielä :) se päällä oli hyvä tulla synnäriltäkin, kun oli niin väljä, ettei käyny sektio haavaan :)

Mä kyllä jollain tavalla luotan tohon kosteutuksen ehkäisevään voimaan.. Tokihan perintötekijät ja ihon laatu vaikuttaa, mutta meillä on suvussa kaikilla synnyttäneillä naisilla mahat tiikeriraidoilla, mutta itse sain arpia vain sinne mihin en aina suihkun jälkeen muistanu öljyä laittaa, eli reisiin ja tisseihin. Ja mun maha oli oikeasti iso, että kai sillä öljyämisellä jotain tehoa oli :)
Toivossa on hyvä elää! :)

Joo samaa mieltä Aurora_:n kanssa. Mulle tuli esikoisesta tosi paljon "taisteluarpia", mitä osasin tällä nahalla odottaa (vitivalkoinen atooppinen iho). Olinhan saanut jo teininä arpia kaiken maailman kasvuspurteista ja lihomisesta... Mut rasvata silti aion, koska en uskalla ottaa riskiä ja katsoa, mitä tapahtuisi ilman. Olisin varmaan vain yksi iso arpi :grin. Eikä se rasvaaminen niitä ikävimpiä rutiineja ole :wink.

Hannamn käytin sitä Weledaa viime raskaudessa ja oli ihan ok, joskin tuoksu oli siinä aika voimakas. Ja hintakin vähän suolaisempi kuin esim. Bio olilissa. Mä suosin mahdollisimman luonnonmukaista öljyjä ja rasvoja. Sydäntalvella tuun varmaan nytkin käyttämään ihan puhdasta sheavoita ja kookosöljyä, kun sillon ilma on niin kuiva ja iho kutisee ilman raskauttakin :).

Takaisin