Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä nyt vajaan viikon käyttänyt tuota Bepanthen raskausarpi voidetta ja mieskin huomasi että vanhat arvet vaalentuneet huomattavasti :o Olleet vielä punaiset vaikka synnytyksestä reilu vuosi, mulla aina arvet pysyy pitkään ja haalenee huonosti mutta näköjään toi Bepa auttaa!

Mulla onneks arvet aina vaalennu ihan sika nopeaa, toi sektiohaavakin joka vielä aukesi... Oli jo muutaman kuukauden päästä ihan valkoinen ja nyt sitä meinaa enää erottaa, vaikka sektiosta reilu puol vuotta vasta onkin :) Huono puoli on sitten se, että niitä arpia tulee ja herkästi... Paitsi kun olin raskaana ei tullut, sektion jälkeen kyllä... Jännää...

Onko toi Bepanthen kuinka hinnakasta? Meinaan että jos sillä lotraa päivittäin läpi raskauden niin kuinkahan paljon se ottaa kukkarosta?

Mulla ei ekassa raskaudessa tullut yhtään arpea vaikka mulla on rutikuiva iho, enkä rasvannut sitä kun ehkä kaksi kertaa koko raskauden aikana. Hankin tuolloin myös raskauskorun napaläväriin, mutta en ehtinyt pitää sitä kun hetken kun sekin oli pakko ottaa pois kovan pingotuksen vuoksi. Olin yli puolet raskaudesta ilman korua ja laitoin korun paikalleen heti kun kotiuduin synnäriltä. Reikä ei revennyt, eikä mennyt umpeen. Jälkeenpäin ajatellen ei ois ollut toivoakaan pitää korua raskauden aikana, sen verran pinkeeksi meni napa ja iho. Napa pullahti osittain uloskin, vaikka mulla ei ollut edes mikään kovin suuri maha.

Ekassa raskaudessa mulla alkoi näkyä maha vasta puolivälin jälkeen. Sain salattua asian töissäkin vaatteilla piilottelemalla siihen asti kun oli jo pakko kertoa. Saas nähdä miten nyt käy.

Tais olla 27e semmonen ööh 200ml pullo :) Aamuin illoin laitan sitä, ja veikkaan että menee ainakin 4pulloa raskauden aikana, mä levittelen kyllä koko mahan ja sivut ja selän ja tissit ja reidet yläosasta :D eipä siinä, ei nuo arvet haittaa, mutta eipä niitä enempää haluakaan :)

Mulla on kanssa nyt turvotus pysynyt tasaisesti plussasta asti samanlaisena. Esikoisesta ei ollut mitään tällaista, meni pitkään ennen kuin huomasi mitään. Nyt on ihan selkeä maha vaikka turvotusta tietysti vielä onkin. Toki kai se kohtukin siellä nyt on kookkaampi kun yksi lapsi on jo.

Siis Jannski, lävistys repesi ilman mitään korua?? No onneksi arvet vaalenee...

Mä niin odotan et masu kasvaa. :HeartpinkMä oon varmaan semmonen sitte et otan joka kulmasta masusta kuvia kun ei kerennyt esikoisen aikaan kasvaa kun syntyi rv 26.

Mun maha on valtava en tie miksi yllätyin koska se kasvoi tosi paljon jo ekat raskaudessa. Viikkoja vasta 5+6 omien laskujen mukaan. Viikonloppuna pitäis pitää raskaus vielä salassa isoissa pihajuhlissa..

Vähän sama ongelma Muffeli.... Löysät paidatkaan ei auta kun ne jotenki liimaantuu tohon kumpuun et varmasti kaikki näkee :D

Mulla kans on toisina päivinä turvotuksen takia semmonen pallo mahassa, että huh huh. Mutta muutenki oon kova turboilemaan hiilareitten takia, joten kukaan ei osaa epäillä mitään varmaan pitkään aikaan tuosta vielä :) Raskausarpia mulla on jo omasta takaa ku noita tulee nii helpoisti kun saatan turvota viis kiloo viikossa huonolla ruokavaliolla ihan helposti joten veikkaan, että raskauden jäliltä on pelkkää viivaa... Ja laiskana ihmisenä tuo rasvailu jää varmasti välistä, ku en muutenkaan rasvaile koskaan mitään... Mut saahan sitä toivoo :)

Vaatevarasto vähän huono tällä hetkellä kun kaikissa näytän siltä et vähintään 6kk raskaana :o Ei siin mitää mut ei halua viel paljastaa kuukauteen kellekään niin vähän huono. Tunikat ja legginsit on kaveri, mutta paras olis jätesäkki :D

Mulla on turvotus pysyny aisoissa yllättävän hyvin. Alussahan tässä tosin vielä ollaan (5+?), joten ehtii sitä vielä vaikka millasen pallomasun kehittää. Viime raskaudessa muistan vaan kun iltasin oli aina ihan mieletön kaljamaha. Tosin nyt kun on nää edelliset raskauskilot vielä jäljellä, ero ei ehkä oo niin huikee :P

Mä rasvasin masua viime raskaudessa Body Shopin kaakaovoipuikolla! Se tuoksui ihanalle ja siitä tuli kiva rutiini joka aamu :)
Eikä tullut arpia. Mun äidillä ei oo tullut musta eikä siskosta arpia mutta siskolle tuli omista raskauksistaan! Se ei varmastikaan rasvannut masuaan. Mut tuuripeliä kai!
Harkitsen kyllä taas sen puikon ostamista, mies sen taisi mulle viimeksi hankkia <3
Nyt mennään vielä kookosöljyllä!

Ja turvotusta, jep! Kokeilin tänään farkkuja ja ei ne vaan tunnu yhtään mukavilta, muutenkaan kesän jäljiltä! Semmonen pinkeys ja paineen tunne vatsassa et leggareissa ja mekoissa meen jo nyt! 5+4

Mä rasvasin joka aamu ja joka ilta vatsaani koko raskauden ajan, mutta silti arpia sit tuli 7kk odotuksen jälkeen. Mulla niitä tuli kyllä teininäkin kun lantio ja rinnat kasvo, joten tiesin sitä odottaa. Ja toisaalta tässä raskaudessa ei sit niin tarvii sitä jännätä, kun vatsanahka on jo kirjava.

Valitettavasti raskausarvet vaan tulee jos on tullakseen, rasvaa tai ei. Jollakin niitä vaan syntyy ja jollain ei.

Mulla tuli raskausarpia teininä lantiolle mutta raskausaikana ei tullut muuta ku mahassa olevaan vaakasuoraan pieneen leikkausarpeen kaksi pystysuora arpea ja itse leikkausarpi venyi vähä. Nykyään parantunut jon tosi hyvin kun synnytyksestä 1.5v

Äh lähti vähä aikasin. Niin piti laittaa vielä että koska mulle tehty sektio niin mietin et tuleekohan nyt helpommi raskausarpia kun on sektio haava (vaaka)? Eli että lähtee siitä arvesta ne raskausarvet niinku siinä munnavan kohdalla olevasta arvesta lähti raskausarvet.

Takaisin