Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aurora_: Mitä öljyä käytit ensimmäisessä raskaudessa? Ja missä vaiheessa aloit rasvaamaan? Oon näistä(kin) vielä aika pihalla. :) Niin paljon uutta opittavaa!

Esikoinen on tänään jo kahdesti pompahtanu voimalla mun mahan päälle.... Onneksi se on vasta sitä turvotusta mutta ei se hyvältä tunnu ja on pitänyt tiukkaan sävyyn sanoa ettei niin saa tehdä.

Rumpnisse, öljy oli Dermosil Prime vartaloöljy.
Jossain kohtaa rasvailin body shopin kookosvoilla, mut mä oon maailman huonoin rasvailemaan enkä tykkää rasvasesta tunteesta jälkikäteen.
Toi öljy kosteutti parhaiten kun sitä laitto heti suihkun jälkeen vielä märälle iholle, iho kuivuu samalla siinä hieroessa eikä kestä yhtään kauempaa kuin normi-rasvailu. Eikä pyyhe turhaan kuivata ihoa kun sitä ei ton öljyn kanssa tarvii (paitsi niille osille mitä ei öljyä) :)

Minä kyllä luulen myös että riippuu perintötekijöistä ja ehkä vähän ihotyypistä että tuleeko arpia vai ei. Esikosta ei tullut. Äidillä ei ole arpia eikä siskollanikaan. Arpikammoisena rasvailin ensimmäisessä raskaudessa ihan vaan ceridal-öljyllä silloin tällöin kun satuin muistamaan. Enemmänkin se oli sellainen rauhallinen hetki silitellä ja sivellä massua :happy:

Oi ihanaa kun saa mamma housut pian jalkaan ♡ mulla kerkesi edellisestä kohtu kasvaa jo jonkin verran ennen kkm ja siitä on niin vähä aikaa et nyt varmaan tulee maha vielä nopeemmin. Ja mulla meni onnistuneesta raskaudessa kokoajan yläkäyrillä mahan kasvu. Joten oo jo henkisesti valmistautunut valtavaan mahaan ja siihen että kaikki kyselee kaksosia. Turvottaa ihan älyttömästi.. mahan turvotuksen takia mä testinkin tein.

Maanantaina tulee eka mammavaatepaketti, loppuviikosta toinen! Housuja ei oo enää kun annoin kaverille, pakko oli hommaa :D Himoitsin viimeksi äitiyskolitsihousuja ja nyt tilasin hm:ltä semmoset, olevinaan kotihousuiksi mutta varmasti mut näkee ne jalassa kaikkialla :D
Pistin miehen ostaa mulle tota Bepanthen raskausarpi voidetta, tuoksuu hauskalle ainakin, ja tuntee tekevänsä jotain arpien ehkäisyyn :D Jos joku keksii mikä on semmonen Ah ihanan tuoksuinen öljy? joka on suht hintava niin vinkatkaas tänne, en muista ollenkaan nimeä :/

Munkin oli pakko käydä ostamassa h&m:ltä äitiysleggingsit, koska vaikka turvotus tuntuu olevan vähäsen laskemaan päin, kaikenlainen puristus tai painaminen mahalla tuntuu nyt tosi pahalta. Kokeilin vasta kotona niitä ja tuntuivat olevan vähän normimallistoa pienempiä ja sitten jalassa materiaalikaan ei tuntunutkaan kovin hyvältä, mutta ehkä noille nyt sen kympin edestä käyttöä on. :) Ne colleget näyttivät tosi kivoilta, niitä taidan kokeilla kyllä ennen ostamista. :)

Jannski, olisko se öljy Bio-oil? Sellaista vähän oranssia? Se on kyllä tosi hyvää öljyä, olen itse yhteen leikkausarpeen käyttänyt sitä joskus.

Last edited by a moderator:
Mulla ei esikoisen aikaan ollu turvotusta yhtään missään. Toivottavasti ei tuu nytkään :rolleyes: eikä tullut arpiakaan. Saa nähdä paljonko painoa tulee. Tytöstä on vielä reilu 10kg ylimääräistä ja varmaan se 20kg tulee lisää :shifty:

Juulia sitäpä juuri! Näyttää ainakin tutulta putelilta :) Siitä joku olikin puhunut aiemmin, en vaan osannut yhdistää heti :D

Sitä kuulemma saa netistä jostain tilattua reilusti halvemmalla. Mulla on metsästyksessä nyt se paikka mistä sitä sitten tilaisi, voin kertoa täälläkin jos löydän ja muistan! :)

Juu aika karu hinta reilu 100ml 20e :( Tuo Bepanthen maksoi myös 30e, ja sitä menee varmaan 3-4 purkkia kun on niin pieni ja ei parhaiten levittyvää.

Mammalegginsit korkattu eilen, oli kyllä mukavat päällä :D Tänään tuli ekat mammavaatteet, yks paita, legginsit ja housut, housut hippusen isot kyllä mahan kohalta kun ei oo semmonen resori tms, mutta varmasti muutaman kuukauden päästä on kiva kun ei purista :D

Voi apua :D kohta saa kaivaa mammafarkut kaapista.. Turvotuksen takia aloin esikosta käyttää öö rv6 mammafarkkuja :D miulla maha pompsahti esiin jo rv 13 eli nyt varmaan vieläkin nopeemmin .. :p

Työkaverit huomas esikoista odottaessa jo ennen rv 12 että olin raskaana :o Ja käytin viel liiviä et maha ei näy tai ainakaan olevinaan :D Sillon olin kyl laihempi kuin nyt niin ei varmaan pelkoa :D

Mahan sai kyllä piilotettua pitkään löysillä vaatteilla.. miehen hupparit oli kovassa käytössä :p

Mulla ei maha näkynyt kovin aikaisin. Viikkoja oli reilusti yli 20 kun alkoi vähän näkymään. Vielä rv 28 oli sievä ja pieni masu. Sitten kun oli viikkoja yli 30 maha sai sellaisen kasvuspurtin että ei epäilystäkää etteikö vauvaa olis mahas minä käytin vauva öljyä mahan rasvaamiseen. Loppu aikana en sitten aina muistanu käyttää niin sain parit arvet alavatsaan. Tulihan noita raskausarpia sitten reisiin, peppuun, ja jopa alavatsan alapuolelle. Kumma paikka. Tuntuu että sais joka puolelta rasvailla että niiltä säilyis. Aloitan kyllä rasvailun sitten np-ultran jälkeen ja koitan joka päivä niin tehdä.

Muutkin siis jo siinä kunnossa, että masukuvia voi jo alkaa ottaa! Olen ollut ihan ihmeissäni tämän ilmapallo vatsan kanssa, kun turvotus alkoi heti kun menkat jäi pois :/ Otin kuvan 6+ viikolla kun halusin verrata raskausoppaan 6kk kuvaan. Ja tuntui ettei paljoa puuttunut :D Tiedä vieläkään onko lihomistakin sitten... ?Mutta kun en ennen ole pelkän vatsan kohdalta niin lihonut. Muutenki pelottaa ettei ahdistu liikaa muuttuvasta kropasta, niin saati sitten että alkoi jo
nyt pyöristymään :0 Bio Oilia on suunnitteilla ostaa ja joustava raskaus napakoru ostettuna :)

Ruusa arvaa vaan repeskö mulla vanha napaläväri esikoista odottaessa :o Ei oo korua ollu pitkään aikaan ja silti repes :o Nyt se näyttää siltä että siinä olisi ollut monta eri reikää :D Onneks vaan haaleana kun vaalentunu :)

Takaisin