Tuolla joulukuisten puolella taisi joku pari viikkoa sitten mainita (luin itse tosin vasta äsken), että vatsa on toispuoleinen riippuen siitä, missä sikiön peppu ja pää on. Samalta kuulostaa.
koitin myös hakea aiheesta muualta, mutta löysin vain myöhemmältä raskausajalta samaa "vaivaa". Silloin se on mielestäni uskottavampaa kun omalla kohdallani mietityttää se, että sikiö on niin pieni, että voiko moista vielä aiheuttaa kun ei liikkeitäkään tunne..
Mulla tulee jo nyt kivuttomia harjoitussupistuksia. Jos makaan niiden aikana selällään sängyssä, niin kohtu on usein ihan toispuoleinen pallo. Viime raskaudessa oli samaa ja tosiaan sitten myöhemmässä raskaudessa muoto vaihteli vauvan asennon mukaan.
Viikkoja itsellänikin vasta 17 täynnä, joten niin pieni on vielä että koko tyyppi siellä liikkuu kohdun mukana. :D En ole huolissani, koska kohta se kohtu kasvaa jo niin suureksi, ettei se mihinkään pysty enää liikkumaan. Itselle ei ainakaan mitään vaivaa ole asiasta ollut.
Masukuva rv 16+4. Oon superylpeä kasvavasta pallostani, joten en ole yrittänyt jemmata sitä vaatteilla, ja hankalaahan tuo olisikin! Samaa kokoluokkaa on masu ollut viimeiset 3-4vkoa ja painokin pysynyt suunnilleen samana. Mullakin maha tuntuu olevan toispuoleinen, oikea puoli enemmän koholla tai pidemmällä, miten sen nyt ilmaisisi. Tää näkyy toki vaan omaan silmään ylhäältä. Selinmakuulla en huomaa yhtä selkeästi.
Rv 17+4, enkä usko, että ulkopuoliset edes huomaa raskautta. Vähän mahaa jo normaalistikin, niin aika hyvin sulautuu normipömppöön. Ois kyllä kiva, jos se vauvamasu pullahtais sillee oikeesti esiin.
Selällään maaten mahan huomaa, ja onhan se eri tuntunen, ku normaalisti. Paino on pysyny suht samana koko raskauden ajan, ehkä toi helle on vähä rajottanu syömistä ja ehkä se ravintokin on ollu vähä terveellisempää.
Vauvakumpua odotellessa.
Mulla on alkanut nyt kasvamaan masu mut koska painoa on tullut hieman liikaa (ennen raskautta 60,0kg)
ei meinaa erottaa läskipöhöstä paitsi sillä et maha alkaa suuntautua eteenpäin... Niin ja mulla kans vaihtaa kohtu varmaan paikkaa kun aamulla heräsin ja olin selälläni sängyllä, huomasin mahan sojottavan tanakasti vasempaan
Aika hassua!
kuvat 19+3 ja 20+1, ei nyt isoa eroa silmin nää, mutta mittanauhalla mitaten 2 cm lisää. Tietysti vaikuttaa sekin, että miten on sattunut kännyä kääntämään kuvaa ottaessa.
Ääh, miten teillä on jo noin ihanat masut? Oon kateellinen! :) Mulla on vaan alavatsa paisunut hieman ja mahtuu vielä kaikki farkutkin jalkaan.. Tuskin kukaan ulkopuolinen osaa edes epäillä että oisin raskaana, korkeintaan vaan lihonut vähän. :D