Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä olen joskus ollut ihan varma että joku on raskaana, kun vatsa on pallomaisesti pyöreä, mutta kyseessä onkin vaan ollut lihominen... Ja itse näytän vaan siltä, että olen lihonut. Vatsa pullottaa palleasta lähtien.

Jos vatsa olisi tosi timmi, niin ehkä mahan jo näkisikin, tai sitten ei vielä. Esim. oma serkkuni on aina ollut laiha ja pyöreävatsainen, varmaan siksi ettei suolet mahdu kapeaan varteen, itsellä varmaan leveämpi lantio lähtökohtaisesti.

Toisaalta tuota painoa ei ole tullut muualle kuin vatsaan. Rinnatkaan ei ole enää aristaneet viikkoihin.

Mä oon muutaman päivän miettinyt että hitto kun tuntuu että maha ei yhtäkkiä kasvakaan yhtään, ja tietenkin sitä kautta että onkohan siellä kaikki hyvin...varsinkin kun nyt on toinen skidi tulossa ja sen masun "piti" pompahtaa sieltä heti esiin. Sain myös ekat spontaanit onnittelut jo viikkoja sitten, vaikkakin tiesin jo silloin että kyse oli enimmäkseen turvotuksesta ja onnittelija oli vaan poikkeuksellisen rohkea :grin
Tänä aamuna eksyin tänne tsekkailemaan muiden masuja ja VAU miten söpöjä! Ja nyt päätin olla radikaali ja lisätä myös oman kuvani (siis siitä olemattomasta masusta joka on vaan yleistä lihomista mun mielestä). Ja kappas kun olin ottanut kuvan niin kyllähän se vähän vauvamasulta näyttää! Vaikka kuinka seison selkä suorana ja jännitän vatsaa. Eikö näytäkkin? Näyttäähän? Vai näytänkö vaan siltä että on kesäjätskiä mennyt vähän liikaa? ImageUploadedByVau Foorumi1407558488.734156.jpg

Silti ihmetyttää että näillä viikoilla ja tokaa odottaessa pystyn vielä nukkumaan mahallani (paitsi jos rinnat on just sillon ihan sairaaaan kipeet) eikä maha ole sellainen kova mitä muistin sen olleen esikoisen kanssa? Joo, toki tohon vikaan on tosiaan se selitys että kilojakin on vähän enemmän, mutta ei niitä tunnu tulleen muuta kun mahaan? o_O
Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mami 1986: Millä viikolla olet? Mä nukuin vielä viikko sitten puolimakuu asennossa, jossa nukuin yleensäkin. Nyt ei enää onnistu. Nyt viikkoja 16+3, ja mulla jo aika iso masu vaikka ekaa odotan.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

IhmeJaKumma: 16+5 väittää ticker :) Voipi olla että ihan lähiaikoina odotettavissa masunukkumisesta luopuminen...

Mami1986, kyllä se ihan vauvavatsa jo on. Täällä mietitään ja ihmetellään samaa, kun tuntuu että vatsa ei oo kasvanut kuukauteen yhtään ja eilen totesin, että paino oli kai pudonnut vielä kilon. Viime viikon neuvolassa tosin kaikki oli hyvin, niin pitää varmaan vaan tökkiä vattaa odottaa että mukelo vastaa. Kai se johtuu siitä, että oon ollut nyt helteellä tosi huono syömään, verrattuna siihen mitä hevosmääriä muutoin söisin.

Oon onneksi enemmän kylki ja selkänukkuja, joskus harvoin vaan mahallaan. Kaavailin hakevani vanhan säkkituolin varastosta, ja sen täytteistä saa tulla mulle vartalotyyny, kunhan vaan ensin valkkaan, että mitä kuosia haluan halailla öisin ja ompelen sen pötkylän.

Tipunen: mä just mietin tota vartalotyynyä! :) Alkaa täälläkin asento muuttumaan enempi kylkipainotteiseksi, ja sit vielä noi venymiskivut saa hyvin hereille kesken unien kun kääntyy väärin tai liian nopeesti.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä nukun aina semmonen normityyny jalkojen välissä kyljellään ja se nukkumistyyli sopii hyvin nyt raskaana ollessakin :)

Tänään on 18+2 ja nyt viikon sisään olen huomannut että alavatsa alkaa yhdistymään yläpuolella olevan "palloon". Eli mulla oli navan ympärillä pallomaha, kuin olisi minivesimeloni ollut sisällä jaa sen pallon alapuolelta löytyi vauvan sydänäänet. Eli pallo ei ollut vielä varsinaista vauvamahaa. Nyt kuitenkin koko vatsa alue on kiinteytynyt ja yhdistynyt, eli vauva alkaa painamaan mahaa ulospäin.

Kuva on tältä aamulta. Yleensä en niin välitä kuvata paljasta mahaa, mutta tästä näkee parhaiten mitä tarkoitan. Paita pää kuvattuna maha on näyttänyt aina yhteneväiseltä ylä- ja alaosan kanssa.

Tällä viikolla uskoisin myös tunteneeni varmasti ekat liikkeet. Aiemmin en ole ollut varma onko kyseessä vatsakaasut vai vauvan liikkeet :) Aina kun olen pysähtynyt paikoilleni tarkoituksena olla ihan hiirenhiljaa paikoillaan ja odottaa liikkeitä, niin mitään ei ole tuntunut. Olenkin nauranut että tämä lapsi taitaa tulla äitiinsä ja osaa ottaa rennosti. Toissa päivänä olin uimassa ja palasin rannalle makoilemaan selälleni, hieman hengästyneenä. Heti tuntui muutama muljahdus, kuplan puhkeaminen, eikä tuntunut siltä että pitäisi päästää vatsakaasuja pihalle :D Kuitenkin rauhoittui nopeasti kun itsekin vain makoilin. Nämä lasken ensimmäisiksi liikkeiksi mitkä olen varmasti tunnistanut vauvan liikkeiksi. Tämän jälkeen näitä olen huomannut enemmänkin, nyt kun tajusin miltä ne tuntuvat.

Olen pystynyt olemaan jonkin aikaa mahallaan, mutta pääasiassa taitan toista jalkaa sen verran, että maha nousee ylemmäs eikä puserru sänkyä tai maata vasten (rannalla). Näin pystyn nukkumaan vielä hyvin. Hankintalistalle olen kyllä lisännyt imetystyynyn, mistä monet ovat saaneet apua hyvän nukkumisasennon löytämiseen kun maha on kasvanut.

Liitteet

• masu_18+2.jpg
    masu_18+2.jpg
    48.1 KB · Katsottu: 142
Täällä 16+5 ja nukun vielä mahalleen, ei mitään ongelmia! Mahakin on jo aikas iso, mutta ei se ole ollut esteenä.. Ihania nuo teidän masut <3 vau!

Kyllä toi Mami1986:n maha ihan vauvamahalta näyttää. :) Mulla tänään 15+0, mahallaan pystyy viel nukkumaan. Ah, sitä tuleeki ikävä.

Mä ostin eilen imetystyynyn ihan yöuniani ajatellen. Tottakai käyttöä tulee myös imetykseen, mutta sain perusteltua miehelle sen tarpeellisuuden jo nyt noiden nukkumisten takia :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Eilen otettu kuva 17+5 Toivottavasti tuo masun kasvu vähä hidastuis :D Oon muuten yhenlainen jumppapallo ku synnytys on käsillä

Liitteet

• maha.jpg
    maha.jpg
    22.1 KB · Katsottu: 136
Täällä 16+3 ja vielä pystyy nukkuu mahallaan. Vaikka maha onki pallo seisoma-asennossa.

Täällä tämmöstä pientä vaan ollu jo monta viikkoo mut kaipa se tästä sit pikkuhiljaa .. Tässä siis tänään otettu 16+4 viikkoo. ImageUploadedByVau Foorumi1407692158.897737.jpg

Vähän aiheesta poiketen kyselen, että voiko näillä viikoilla (16+3) jo sikiön asento/sijainti saada vatsan toispuoleiseksi? Itselläni vatsa selkeästi kasvanut, mutta ei noin näkyvä kuin kaikkien kuvissa täällä näyttäisi jo olevan, mutta se on jatkuvasti enemmän koholla oikealta puolelta.
Välillä enemmän oikealla tuntuu käteen selvästi kovampi puolen kämmenen kokoinen alue, joka katoaa kun sitä koskettelee ja koittaa saada selkoa mikä se on..
Tänä aamulla tuollainen juuri oli kun heräsin unesta oikealla kyljellä..
Ja tänään pelästyin kun vatsa olikin yhtäkkiä aivan vasemmalla, sitten tönin vähän kämmenellä siltä puolen niin tasoittui taas tasaiseksi palloksi eteen..

Voiko sikiö jo siis tässä vaiheessa tehdä tuollaista vai pitäisikö huolestua? Mitään muita liikkeitä ei vielä ole tuntunut..

Mariel, sulla siis vaihtaa puolta? En ole tuollaisesta kuullut, mietin että voisiko kohtu liikkua painovoiman vaikutuksesta puolelta toiselle, jos ligamentit ovat löystyneet.

yleensä siis kohoutumat oikealla puolella, tänään ensimmäistä kertaa yhtäkkiä vasemmalla.. Tai oikeastaan koko vatsa kun pelästytti.. Aiemminkin tuntunut oikealla puolella tai aivan alavatsassa pieni möykky joka on kadonnut kun sitä on koskettanut enemmän.. Silloin laitoin vielä suolen temppujen syyksi, tänään kun koko vatsa vaihtoi puolta niin en usko siihen..
Neuvolassa viime viikolla tädin kuunnellessa sydänäänet lähti sikiö karkuun aivan toiselle puolelle vatsaa, mutta en vielä silloin tiennyt kysyä voiko näkyä ulospäin jo..

Takaisin