Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Se voi olla hyvin mahdollista et on pienentyny kun vauva laskeutuu alemmas. Samoinhan käy sf mitallekin.

Täällä sf-mitta vaan kasvaa kasvamistaan, eikä minkään näköistä laskeutumista ole tapahtunut. Vauva on perätilassa ja mikään osa ei ole lähtökuopissa, pääsee pyörimään vielä vaikka kuinka :)

^ On se jännä kuinka erilailla noi vauvat masussa aikaansa viettää. Mulla ei oo vauva kääntyny rakenneultran jälkeen varmaan kertaakaan pois rt:stä. En oo ainkaan ite huomannu. Aina on neuvolassa ja ultrissa ollu samassa asennossa. Vaikka mulla kuulemma on lantiossa hyvin tilaa niin pitäishän siel sit kai pystyy kääntyykin hyvin. Vauva vaan tykkää olla siin asennossa mis on.:grin

Täällä kanssa nimenomaan oltu ihan koko aika perätilassa, eikä ainakaan mun mielestä oo kertaakaan kääntynyt.
Kerran varmaan yritti, kun hirveä mylläys alkoi ja ylävatsaan sattu niin paljon ettei hengittää pystynyt, sitten rauhottui ja oli edelleen väärin päin :grin
Oon tässä miettinyt tylsyyksissäni, että miten jotkut vauvat ei käänny ollenkaan, niinkuin nyt itselläni? Onkohan kohtu jotenkin oudon muotoinen tms? Ja sitten sitäkin että rt:ssä olevat vauvat, meneekö niillä veri päähän kun killuvat pää alaspäin!?:grin

Hmm.. Mä taidan vissiin olla sit ainoo jolla on ollu ihan selkee ero tyttö ja poika mahalla ja mä olen siis huomannu sen ite! :rolleyes: Likkaa oottaessa se vaan levis ja nyt ku poika tulossa niin kasvaa kivasti eteenpäin.. Tästä poikamahasta tykkään siis enemmän, olin viimeks ihan järkyttyny et siis mitä, missä se hieno etupötsi on ku tuntu et oli pelkkää mahaa ympäri kropan! :grin

Coco, yksi syy voi olla ainakin se että napanuora on liian lyhyt. Muuten, muistankohan väärin, jos sanon että noin puolet ulkoisista käännöksistä ei tuota tulosta...

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Hmm täällä lapsi on kyllä nokka menosuuntaan mutta liikuskelee mahassa kyllä ihmeellisesti, sanoinki miehelle että lapsella saattaa olla kahdeksan raajaa kun en tajua miten vielä mahtuu vaihtaa puolta :D potkut siis tuntuu kylkiluiden alla kyljessä, yleensä oikealla puolen, mutta joskus myös vasemmalla suurinpiirtein samassa kohtaa. Ja en oikein osaa tästä mahasta sanoa, ku se kasvaa mielestäni joka suuntaan mutta takaapäin ei kuulemma huomaa että olisin raskaana.

No meille on mitä todennäköisimmin tulossa tyttö ultrien perusteella siis, mutta kaikki sanoo että on ihan poikamaha. On siis vain tuossa edessä, eikä takaapäin huomaa mahan kasvaneen.. Mutta itellä kun tuota vertailukohtaa ei oo niin vaikea sanoa :)
Ja noista lääkärikäynneistä kun joku kyseli, niin tänä vuonnahan ne alkaa valtakunnallisesti vähentämään niitä kolmesta kahteen. Minulla oli vielä 3, kun kävin ensimmäistä kertaa viime vuoden puolella, mutta tammikuussa aloittaneilla kuulemma enää vain kaksi. Tai olihan minulla vielä yksi ylimääräinen käynti kun kävin selän takia hakemassa sairaslomaa ja ultrasi samalla :)

^ Mäkin aloitin viime vuoden puolella jo neuvolassa (niin kuin varmaan aika moni meistä?), mutta mullakin oli vaan ne kaks käyntiä enää. Eli ihan näköjään paikkakuntakohtaisesti tuonkin päätöksen tekevät... o_O

^Mulla on aika samankokoinen kuin sulla Miu. Viikkojen suhteenkin mennään aika samoissa, kun mulla tulee huomenna keskiviikkona 36+0. Miehen mielestä maha on valtava, mutta omasta mielestä ei mikään ihan jätti ;)

Katotaas kuinka mä onnistun täs kuvien lisäämisessä. Vihdoinkin sain aikaseks ladata kuvat koneelle kun en osannu oikein puhelimella lisätä niitä tänne. Täs ois nyt sitten jotakin kuvia :grin

Liitteet

• 14+1m.jpg
    14+1m.jpg
    56.6 KB · Katsottu: 74
  • 20+2m.jpg
    20+2m.jpg
    62.5 KB · Katsottu: 72
  • 26+6m.jpg
    26+6m.jpg
    58.4 KB · Katsottu: 69
  • 29+5m.jpg
    29+5m.jpg