Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääkaupunkiseudullakin on tosi paljon eroa, Vantaalla ei ole kuin ihan parissa neuvolassa ultra ja Helsingin puolella on vissiin Melkeen kaikissa, jottei synnytyssairaalat ruuhkautuisi. :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä neuvolassa on lääkärillä ultra ja lääkärikäyntejä on raskauden aikana 3 kpl. Alku-, keski- ja loppuraskauden. Näitten lisäks sitten äippäpolilla np- ja rakenneultra.

m-annika, aika hurjan näköinen turvotus :O Ootko muuten selvinnyt turvotuksitta?

Olen turvonnut joka puolelta, kädet, reidet, takapuoli.. jopa kaksoisleuka. Ehkä se on ihan sitä itseään eli läskiä, en tiedä. Kaikki arvot on tosi hyvät, pissassa ei mitään.. johtunee kai kun eilen istuin koko päivän autossa ja sitten tein muuttoa, ja huomaa kyllä kun on kuuma niin jalat näyttää tuolta. Silti huolestuttaa :/ muita raskausmyrkytyksen oireita ei kyllä ole.

Voi ei, kamala turvotus! Edelliseltä oli ihan samanlaista. Ei niitä varpaita erottanu sieltä turvotuksen seasta.. Älä huoli, tommoset turvotukset nostaa paljon painoa ja nesteet lähtee liikkeelle sit muutama päivä synnytyksestä. Ihmettelen jos ei oo vähintään kymppi puonnu painosta viikko syntymästä!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Huh, toivon niin. Kiloja on nyt tullut tosiaan 20. Allit ja reidet ovat olleet turvonneet puolivälistä asti, samoin kasvot. Nyt sitten pikkuhiljaa "tipahtanut" tuo turvotus alaspäin ja ihan varpaisiin asti :D

Mahan muodosta on kyllä jännä kuulla aina arvauksia, itse kun ei tiietä vauvan sukupuolta, niin aina tutuilta ja läheisiltä tulee kommenttia. Minun isäni on vakuuttunut mahani perusteella että ootan tyttöä, äitini mielestä maha taas on selvä poikamaha. Ekassa raskaudessa naapurin vanhemmat rouvat olivat ihan vakuuttuneita tyttömahasta (osuivat silloin kyllä oikeaan, meidän pienokainen oli tyttö).

No mulle on lähes kaikki arvailleet poikaa masun perusteella, mutta kyllä nyt on jo kolmessa ultrassa varmistettu, että tyttö tulossa :) Mutta en mä sitä edelleenkään 100% varmana tietona tietysti pidä...

Mulla sama kun Martutilla, kaikki epäilly poikaa mahan perusteella ja vanhemmat muorit jopa ristineet lapsen Eemeliksi. Ja siitähän tämä mamma otti nokkiisa, lapsi se on vaikka olis tyttökin. Ja ultrassa lupailivat tyttöä. Ihana hän on jokatapauksessa oli pallit tai ei :Heartpink

Ja toinen raivostuttava asia on kun mammat on sitä mieltä että ei se lapsi tuolla mahassa heinäkuuhun asti viihdy, kun olet niin iso! No *ittu eihän se lapsen vika ole jos minä nyt satun vaan olemaan lehmän mitoissa.

Taitaa jollakin taas olla iltaväsy kun tekstiin liittyi kirosana, haha :D

Mulle taas kaikki voivottelee et miten voin olla näin pieni ja ajattelee et synnytän vasta joskus syksyllä. :eek: Tosi pieni olo mulla juu kun tullu kilojakin melkeen 20. o_O

Mullakin kiloja tullut 20 ja varmasti vielä lisää, kun turpoaa paikat varsinki iltaa kohden ihan huomattavasti! Sormissa ja varpaissa ns. paine kun ovat niin turvonneet. Pelottaa se raskausmyrkytys kun oli päänsärkyä n. vko sitten joka päivä, mutta kävin sitten saunassa ja lämpimässä venyttelin ja hieroin hartioita niin helpotti kyllä kummasti, ei ole enää särkenyt.

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

Jep, mun mahaa kanssa aina kauhistellaan kun se on niin iso... Ja onhan se, 10kg tullu raskausaikana ja oon lyhyt niin näyttäähän se väkisinkin isolle. Mutta se on sen kokonen kun on ja that's it!:) Ja poikamahaa on veikkailtu lähes poikkeuksetta.

Mullakin on poikamaha, mut eipä siel poikaa pitäs olla ;)

Ootteko mittaillu mahan ympärystä nyt raskauden aikana? Ite oon muutaman kerran viimisen kuukauden aikana mitannu, ja nyt näytti et ympärys ois pienentyny 2-3cm o_O mut kaipa siihen vaikuttaa mahan muotokin mikä välillä hiukan vaihtelee, ihmettelin vaan et on alkanu pienempään suuntaan meneen täs vaihees :p

Takaisin