Vauvamasu!

Mulla on Eve, sama "ongelma" eli vauvamahasta ei ole kuin aavistus. Sitä vastoin kaikki läski röllähtää esille entistä pahemmin ja varsinkin syönnin jälkeen maha on kuin tynnyri. Ehkä se johtuu siitä, että lapsi työntää sitä tieltään, en tiedä. Ois kyllä kiva jos tuo ihra korvautuisi kauniilla vauvamahalla, mutta niin tuskin käy koskaan... 

Jiu: mä kans oon alkanu epäillä, että se kasvava kohtu vaan työntää kaikki mun suolet ja sisukset ylös- ja eteenpäin, koska siis läskit kyllä näkyy ihan koko ajan ja joka paikkaan... Ja kun normaalioloissa vedän aina vatsaa sisään (siis silleen tavallisesti, kun on selkä suorana), niin sitä ei enää pysty tekemään yhtään ja siitä syystä ei siis mitkään farkut tai muut joustamattomat/kireähköt housut oo mahtuneet päälle enää viikkokausiin [:D]

Mutta tuo alavatsasta asti lähtevä kumpu ei siis oo kasvanu, ku just ehkä sen sentin, jos sitäkään, eikä sitä kyllä kukaan muu huomaa. Varmasti kaikki kuvittelee, että oon siis lihonu ihan sikana tänä keväänä, kun tää järjetön tynnyrimaha siis velloo vaan näkyvillä...[8|]

Mut ehkä tää vielä meilläkin iloksi muuttuu ja vatsa muuttaa muotoaan, ainaski jonkin verran. Siis vähintäänki niin, että muutki näkee, ettei oo kyse ihan mistä tahansa lihomisesta! [:)]

Liikkeetkin varmaan tuntee ennen kunnon masua, siis sellaista, jonka muutkin jo näkee. Itelläkin mukamas jo jotain mahan tynkää, mutta en jaksa uskoa sen hirveästi johtuvan vauvasta vielä. Oon tällänen skeptikko. Tai siis joo sikäli, että ilman vauvaa ei varmaan turvottais [:D] Tiedä sitten jos tosiaan se kohtu alkais jo oleen sitä kokoa (greipinkö kokoinen näihin aikoihin?) että tosiaan alkais työntää muuta mahaa eteenpäin että näyttäis vauvamasulta [:D] Kun ei tunnu ainakaan istuessa sillain kovalta, että kohtu vielä tuntuisi. Olen kuitenkin asennoitunut siihen, että "oikea" vauvamaha tulee sitten siellä puolen välin tienoilla, se sellainen, jota jo ihan mielellään esittelee ja jonka muutkin huomaa ja arvaa/tietää vauvamahaksi. Mahaakin toki odotan, mutta niitä liikkeitä kyllä paljon enemmän!

No nyt sen vauvamasun täytyy jo olla täälläkin [:D] Tossa jo about viikon verran on ollutkin pömppöä, mut nyt tänään aamulla kun tarkastin tilanteen niin napa katsoi melkein suoraan silmiin! [:D] Eli ihan siinä navan alapuolella oli kumpunen. Nyt kun on noussut ylös niin vatsassa tuntuu hassulta, ihan ku siellä olisi hirveästi tavaraa [:)] Tuskanen työpäivä edessä, mutta nyt on kyllä niin hyvä mieli, että sen voimalla luulisi jaksavan hyvin.

Kuvia kyllä panttaan ainakin toistaiseksi, vaikka niitä kotikäyttöön on otettukin. Joskus jo kauan kauan ennen vakavia vauvakeskustelujakin sanoin, että haluan valokuvasarjan mahan kasvusta sitten joskus kun olen raskaana. Nyt sitä kelpaa kameralle esitelläkin [:)]

Josko sitä päivittäis ja laittais masusta kuvan, niin kovasti se kasvaa, ettei perässä pysy... Tässä siis tänä aamuna otettu kuva (joskin epätarkka kuva) : rv 16+5.

Mulla ei oo vieläkään minkäänlaista vauvamahaa [:(]

TsN sulla on kyllä tosi kiva maha, oon niiiiiiin kade ..

Vautsi, upeen kokonen masu jo!!
Itsestä en tiedä, kun tuppaa oleen tätä rasvaa mahassa jo valmiiksi muotoja antamassa..mut varmaan sisäelimet tai jotain siirtynyt tohon ylävatsaan kun se on ihan kivikova ja maha näyttää tosi isolta raskausmasulta nyt jo :D
Saapahan ainakin pullauttaa sen kunnolla esille kun on maha täynnä eikä tartte peitellä :D Kukaan kuitenkaan tiedä, että oon vasta 16 viikkoo raskaana :)

Onpa hauska katsoa, miten isoja mahoja joillain jo nyt on. Mulla itselläni ei juurikaan huomaa mitään. Mieskin on vasta ehkä vajaa kaksi viikkoa sanonut, että jotain alkaa näkymään. Kaveritkaan ei ole mitään vielä huomanneet. Oon ihan tyytyväinen, ettei se vielä näykään kovin paljon, kun ei olla edes vielä kerrottu kaikille, joille "pitää" kertoa ennen kuin tieto odotuksesta leviää (eli siis isovanhemmat jne.). Ja kyllä mä uskon, että saan ihailla isoa mahaa ihan tarpeeksi vielä raskauden edetessä. [:D] Viikkoja mulla on nyt vähän päälle 16.

Kyllä mullakin on melko lailla samankokoinen masu ku TsN:llä [:)]. Oltiin viikonloppuna häissä ja kylläpä tutut tuli siellä kyselemään et teillekö tulee vauva.. Miehen mielestä mun masu on kova ja kiinteä vauvamaha, mut oon mä lihonu tosi paljon kauttaaltaan. Farkkuja en oo voinu pitää enää aikoihin ja kyl muutki housut on menny kauttaaltaan uusiks. Kollarit ja leggarit on kyl käteviä [:D] Paidoista vanhat pitkänmalliset topit, joita pysty ennen käyttää leggensien kans, menee nyt mukavasti toppeina. Peruspaidat on liian kireitä tai lyhyitä. Mutta on kyllä kiva ku masu alkaa näyttää jo enemmän vauvamahalta, eikä se tunnu enää vaan semmoselta löysältä läskiltä [8D]

14+2 oli tossa kuvassa viikkoja. Nyt 15+3 eikä suurta muutosta :)

edit: en ees uskalla kuvitella miten ISO miusta tulee [:D]

wow heiri sulla on jo iso masu!!! mut ei hätää ei se vatsa voi loputtomiin kasvaa. Ite muistelisin,että vikat 2kk oli masu ihan saman kokonen eikä tosiaan tuntunu enää kasvavan ja tuntu että alko jopa pienenemään,mutta johtu kait harjotussupistuksista kun ne veti vatsan niin tiukkaan pakettiin.

Heirillä tosiaan on upea massu! Ei mun omakaan kyllä mikään pieni ole, mutta ihana nähdä näitä kuvia muista massuista. [:)]

Heirin masu on yhtä iso kuin munkin [:D][:D]

Ja mikä hassuinta omalla kohdallani niin masuni on saman kokoinen kuin 6 vuotta sitten kuopusta tehdessäni.. HUH!
Saas nähdä kuinka iso tällä kertaa on tulossa, että saako niitä kottikärryjä todellakin alkaa pesemään että ukko saa lykkiä mua niillä eteenpäin [:)]

Heiri mun masu on samaa luokkaa sun kanssa [:)] Onneks, koska nyt on jo melko mahdotonta peittää sitä ja haluan kuitenki ite keskustella muiden kanssa tästä asiasta ja lapsen tuleva isä on vaan sitä mieltä, että kaikkien pitää ite huomata ja keksiä et oon raskaana, eli kenellekään ei erikseen kerrota. Nyt ei siis tarvi ku vaan tavata kaveri/sukulainen, niin kyllä se heti tietää. [:)]

Ihana maha Heiri! [:)] Itsellä maha alkanu nyt pikkuhiljaa "pömpöttämään". Ei siis ehkä ulkopuolinen tunnista mutta ei kaukanakaan [8D] vaatteet kiristää ja maha on enemmän pallomaisempi [:D] Vielä en ainakaan kuvin tule mukaan, sitten kun on selvästi erottuva vauvamaha! [:D] [:)]

Heippa!

Mulla masu vähän jo kasvanu mut ei se mikään iso viel oo. Vähän on alkanu huosut kiristään. Kotona tulee mielellään oltuun nappi auki[:D] Mulle on nyt tullu joku 1,5kg painoo lähtö painosta. Edellisellä kerralla paino oli laskenu. Eli pahoinvointi on helpottanu ku paino lähteny nousuun.

Ihana maha Heirillä jo[:D]

mä olen vähän ihmeissäni mun painnonnoususta,kun edellisessä raskaudessa mulla oli tullut viikoilla 21+4 saman verran kun nyt kun tänään tuli 16 viikkoa täyteen. Apuaa!! No,toisaalta luotan että saan kaiken pois niinku viimeksikin. Luulis,että näillä kuntoilu määrillä ei tulis paljon painoa,mutta joku syy kait siihen painonnousuun on :) onneks ei ole kun masu kasvanu ja ehkä vähän rinnat.

Onpas täällä suloisia mahoja jo! :) mulla ei näy välillä mitään mahaa.. silloin näkyy heti kun on turvonnu, mut sekin on niin pientä ettei näy jos pitää ees vähänki löysää paitaa päällä..

Koitan nyt lisätä mun onnettoman vauvamahani tähän mennessä...Viikkoja on nyt siis 18+6 ja kuva otettu äsken.

Takaisin