Vauvalle nimeks

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
enaj Kiitos :) Ei ihan jokaisella ole nimeä isabella,niin minust se oli hyvä ja nättikin ja mies ei oikein kommentoinut siihen mitään vastaan,eli nähtävästi kelpaa hällekin. [:)]
 
Vielä olis viikko odotella, jotta saahaan jätkäle nimi :P. Minun äiti ja miehen veljen vaimo ovat yhen nimen kolmesta arvanneet jo, tosin eivät tiijä sitä :D:D.

Selvisi, että pojan kastemekko on äitin tädin hääpuvusta tehty mekko, vuodelta 63 :). Sitä on sen jälkeen aika moni käyttäny, mukaan luettuna mie ja sisarukseni :). Siihen pitää vaihtaa vielä vihreät nauhat, niin on käyttövalmis :).

Heh, meän pojan etunimeä on tänä vuonna annettu nimeksi jo yli 300! Mutta eipä voi mittään, siinähän on mukana tosiaan kaikki nimet. Toista nimeän on annettu 200 ja kolmatta nimeä 260 kpl. Eli ei mittään harvinaisuuksia ole :). Etunimi on TOP10:ssä tänä vuona :).
 
Ristiäiset olis tosiaan viikon päästä.. Nimestä päästiin yksimielisyyteen, loppujen lopuksi.
Mies ei paljoa osoittanut mielenkiintoaan nimenvalintaan, jotenka itse sitten listasin
minua miellyttäviä nimiä, ja mies sitten valitsi listasta mieluisensa. Toinen nimi tulee
minun hätäkastenimestä, ja kolmas nimi on isäni äidin toinen nimi. Tytön ensimmäinen nimi
on melko harvinainen, suomessa alle 38kpl. Halusin semmosen nimen, joka ei nyt ihan jokaisella
vastaantulijalla ole. Erityinen nimi, erityiselle lapselle [:)] Mut kuitenki semmonen nimi,
joka on puhtaasti suomalainen, eikä tartte tavata jokaiselle sitä. Tyytyväinen oon kuitenki
lopputulokseen [:)] Vielä pitäs viikko nimeä salaisuutena pitää, on jo muutaman kerran meinannut lipsahdus sattua [:D]
 
Meillä on reilun viikon päästä ristiäiset. Rinsessasta tulee Alexandra Eeva-Riitta <3 Mies on aikaa sitten päättänyt että jos saa tytön niin etunimeksi tulee tuo ja loput nimet sovittiin yhdessä.
 
24.7. meillä vietetään ristiäisiä. Kaikki tärkeimmät onkin jo hoidossa; seurakuntakeskus ja pappi on varattu ja nimi päätetty. Jotenka ei mitään hätää enää [:D] Toisin kuin ystäväni pari vuotta sitten; he miettivät nimeä edellisenä yönä aamukolmeen ja ristiäiset oli klo 10 aamulla [:D][:D]
 
meillä ristiäiset 25.7
ne pidetään mun vanhempien luona...
vähän on jo suunniteltu mut enemmän sit heinäkuun aikana.
 
Miä soitan ensviikon aikana seur.kunt.kesk. ja varaan kasteajan ja papin. Pidetään tässä kotona sitten. :)
 
Kerro sit Babaytoy mimmonen teillä oli se isyydentunnustus.

Mä kuulin siitä hirveitä "kauhutarinoita" että kysellään suurinpiirtein minuutilleen millon teitte ja missä jne. Mut täällä meiltä kysyttiin vaan että kauanko ollaan oltu yhdessä, kauan asuttu yhdessä ja et näyttääkö poika isältään. Sit allekirjotettiin paperit ja se oli siinä. Monet kun on sanonu että se on hirveetä paperisotaa ja ihan kauheeta...et jos olisivat tienneet olisivat menneet maistraatissa naimisiin ennen lapsen syntymää.

Mielenkiinnosta haluaisin kuulla kun toi meidän setti oli tosiaan ihan jotain muuta kun mitä odotin!
 
Meillä ei pitänyt edes varata isyydentunnustukseen aikaa, lähettivät sieltä kirjeen kotia ja kuukauden päästä olis sekin edessä :) Hyvä ettei ole tarvinnu mitään huolehtia, maistraatistakin lähettivät kirjeet kotia ja vakuutusyhtiöstä myös, että pitää ilmoittaa lapsen tiedot sinne. Olis jääny asiat hoitamatta, kun tuntuu että päivät menee niin nopsaan...
 
Ei meillä ainakaan isyydentunnustuksessa kyselty paljon mitään, oli jo puhelimessa kysynyt multa miten kauan on seurusteltu ja kauanko asuttu yhdessä, onko mahdollisuutta että joku muu olisi isä ja siinäpä ne kysymykset taisi olla.
Paikanpäällä jutusteli niitä näitä mukavia, ja muutamat allekirjoitukset papereihin ja siinä se.
Tosin tyttö on niin isänsä näköinen ja oli meillä mukana, että eipä paljon olisi tarvinnut kyselläkään -neuvolan täti juuri viime käynnillä totesi että ei paljon enemmän isän näköinen enää voisi olla ja mä siihen että jos en olis itse nähnyt että musta se tuli niin voisin miettiä kuka on äiti [:D]
 
Ja meillä kanssa. Mies onkin monta kertaa sanonut, että "hullua" pitää neitiä sylissä kun on ihan kun kattos itteensä vauvana. [:D] Neiti on ihan tismalleen kun isänsä! No, kova ääni on sit meidän suvusta. [:D]

Nimi edelleen hakusessa.. [:-] Sunnuntaihin asti aikaa..
Ja kotona meilläkin on ristiäiset. Saapahan hyvän syyn pitää vähän pienemmät kekkerit kun mummot kärttää et pitäis kutsua kaikki tädit perheineen sun muut mahdolliset. Ja me halutaan muutenkin pitää pienet että tulee vaan isovanhemmat ja isoisovanhemmat, meidän kummit ja tulevat kummit. Niin ja tietty meidän sisarukset, mutta ei meitä tuu kaiken kaikkiaan kun 20-25.
 
Meillä ei isi jostain syystä itse sitä näe [:D]
Tosin mullakin otti oman aikansa, jo laitoksella kaikki sanoi että onpas isänsä näköinen ja mä aloin nähdä yhdennäköisyyden vasta kun tyttö oli muutaman viikon ikäinen.
Mun nenän ja poskipäät on saanut, mutta kaikki muu on isää.

Meillä oli ristiäiset viikko ennen juhannusta lauantaina, ja rinsessa sai nimekseen Tinja Nelli Olivia [:)]
Nelli oltiin päätetty nimeksi jo 4D-ultran jälkeen mutta ei tuntunutkaan enää sopivalta etunimeksi kun tyttö oli syntynyt.
Kirkossa kastettiin ja kotonamme kahviteltiin, vieraita oli parikymmentä plus lapsukaiset.
Hyvin mahduttiin kun asutaan vähän erikoisesti, vanhassa työväentalossa joten meillä on oma juhlasali [:D]
 
Onpa kaikki rakkauspakkaukset saaneet ihania nimiä! [:)] Tuo Tinja on kyllä kaunis nimi.

Me tultiin miehen kans siihen tulokseen että jos joskus tyttö saadaan niin hänestä tulee sit Juulia, sointuu sit hyvin; Joa ja Juulia [:D]
 
tuosta iyyden tunnustamisesta oon kuullut myös että kysellään tosi tarkasti seksin ajankohdat ym ja ukollekkin töissä olivat sanoneet että udellaan ties mitä, mutta meiltä ainakin kysyttiin vaan että mistä asti seurusteltu ja millon muutettu yhteen. sitten allerkirjotettiin laput. yhdessä luki että äiti todistaa että ei oo ollu sukupuoliyhteydessä kuin isän kansa tjms mutta ei kyselty mitään seksi ajankohtia.

Ois ens sunnuntaina ristiäiset =/ toivottavasti neiti ei tykkää suuttua sillon [:D]
 
Meillä poika sai nimensä 12.6. pidetyissä kastajaisissa jolloin meidät vanhemmat myös vihittiin.
Poikamme nimi on Valtteri Johannes.

Meillä isyyden todistaminen oli samanlainen kuin edeltävällä kirjottajalla.
 
Takaisin
Top