Vauvalle hankinnat

mistee työ ootta ostannu teijän pienokaisillenne hoitopöydän? : )
Miulla ois etsinnöissä sellanen perusnormi hoitopöytä, jossa ois laatikoita/ehkä kaappi. Kohtuu hintainen, mutta tuntuu että kaikki on nykyään veistetty sellasesta puusta mikä maksaa maltaita ja muutenkin liian hienoja.. : )
 
Ostan käytettynä irrallisen hoitotason. Ensi viikolla haen ja otan kuvaa. Katotaan, minne se lopuksi sijoittuu. Kolme vaatekappaletta ja hoitotaso, siinä meidän perheen hankinnat tähän mennessä.

Yhdistelmiä olen jo vilkuillut, mutta sormi tässä menee suuhun vielä moneen otteeseen. Haluan vähän väriä vaunuihin!Pinnasängyn ostetaan varmaan myös käytettynä ja turvakaukaloita olisi mahdollista vuokrata.. Katsotaan nyt, mihin päädytään.
Helppoa ei ainakaan ole.. eikä halpaa! Mutta turvallisuus ennen kaikkea!
 
Tästä se lähtee, vaikka vannoin etten ennen RU:ta osta vauvalle mitään. :D Tänään löysin muutaman bodynjotka sitten lähti mukaan. :D
 
Mä ostanu ihan LIIKAA vaatteita vauvalle. Tuskin ees ehin kaikkii käyttää. Pääasias oon ostanu kirppiksiltä. Heti ekan ultran jälkee ostin vaatteit mitkä käy kummallekkii ja nyt ru:n jälkee oon ostanu sit vaan vaaleenpunasii. :) Mitään muuta en oo vielä hankkinu. Vaunuja oon netist katellu. Hoitopöydän teen ainakii aluks mun kulmakirjotuspöydästä. Toivottavasti on toimiva. Niin no sitteri on hankkittu se on ainut tavara tähän mennes.
 
Tää aatteli mennä ilman hoitopöytää kuten tähänki asti. Meillä on sänky/sohva toimittanu sitä virkaa :) Tosin nyt aattelin ostaa kodihoitohuoneeseen pyykikoneen päälle sellasen pehmeän hoitotason, kun siinä on hyllyä rasvoille ja kaappia vaipoille ja puhtaita vaatteita käden ulottuvilla yleensä aina, kun eivät näytä itekseen menevän kaappiin :)

Mutta vaunut, sitteri ja vähän vaatteita on katottuna. RU:n jälkeen sitten aletaan hamstraamaan :)) 
Mää niin ootan syyslomaa kun laskeskelin että silloin saisin jäädä varhennetulle äippälomalle ja aion niiiiiin jäähä, työnteko ei oo enää mitään mukavaa kun täysin hoidettavia liikuntavammmasia keh.vammasia hoidan, niin talo säästää ja teemmä saikkujen aikaset hommat vajaalla porukalla. 3 tekee 4 työt, yks aamu hoidin yksin 6.. mutta ei ois kun tämä ilta ja kaks yötä ja loma......
 
Heips! Jos teitä kiinnostaa kolmipyöräiset Emmaljungan Kangaroo- yhdistelmävaunut, niin meillä olisi sellaiset myynnissä. Löysin Tori.fi sivulta väriltään ja malliltaan vastaavat vaunut joista pyydetään 500e. Itse olisin tyytyväinen jos saisin niistä 400e. Ohessa linkki vaunuihin. Meillä pakettiin kuuluu rattaat ja siihen lämpöpussi, citykoppa, adapteri, jolla kopan saa kiinni rattaisiin ja sadesuoja. Rattaat on tosi hyvässä kunnossa ja pääosin sisällä säilytetty. Olen itse tosi tyytyväinen kärryihin ja harmittaa, että joudumme vaihtamaan ne tupliin.
http://www.tori.fi/pohjanmaa/Emmaljunga_Cangaroo___citykorg_2354923.htm
 
sahrami1987 : meillä on ikean se sniglar? hoitopöytä.. Saaatiin ilmatteeks ja sinne voi ostaa laatikoita ja vaikka semmosii roikkuvia lokerikkoja.. Aattelin nyt vielä maalata sen jonkun väriseks. kun on puun värinen. Mutta se maksaa 25euroo uutena niin sen vois vielä maksaa ehkä hoitopöydästä. On se ihan vauvana ihan kiva mutta sitten vähän isompana tuli vaihdeltua missä sattuu vaippoja. Mun mielestä ehkä vähän turha etten ostais kallista hoitopöytää :D 

Tai sitten ostat jonkun ihanan lipaston ja siihen päälle vaan hoitoalusta. niin sitten ois käytännöllinen :) 
 
Kokeneemmat äidit voisivat vinkata millaiset vaunut sopisivat, jos pääasiassa hiekkatietä kärryttelee. Eli missä on parhaimmat maasto-ominaisuudet ;) ja onko mustat vaunut liian kuumat kesällä? Vai onko sillä värillä väliä? Ja onko joku malli jota ei missään tapauksessa kannata ostaa?
 
Me ollaan jo ostettu kaikennäköstä vaunutkin oli jo pakko tilata. Ostettii uutena hartanin topline x! aivan ihanat, kevyet ja hintalaatu suhde hyvä! Suosittelen kaikille!
Kivat kun löytyy niin paljon eri vaihtoehtoja. Valkoset nahkaset emmaljungat kun maksaa tonnin  niin hartanin todella samantyyppiset sen 700 :)
 
Ja mustat vaunut oon ainaki kavereilta kuullut ,että todella kuumat kesällä. Me ostettiin valkoset nahkaset ja ne on vielä erittäin kauniit.  Olen kuullut aika paljon Emma merkistä että on huono.
En ole kokenut äiti koska vasta ensimmäinen tulossa :D
 
Meil on oran jovi airit ja ei muistaakseni uutenakaan maksa montaa sataa, oliko reilu 400e ja sit jos ostaa ni saagat niin 700e(haaveilin niitä kuopukselle sen tavarakorin takia, ku nykysi missää ei oo metallista tavarakoria). Oli esikoisella ne ja on nytten. Ja kulkee hiekkatiellä ja lumessa tosi hyvin ja on joustavat. Välissä meil oli briot ja en tykkäilly ku olivat jäykät ja raskaammat työnnellä. Mut niin, kuka tykkää mistäkin. Mulle itelle tärkeetä et just kulkee vaikeissaki olosuhteissa ja metallinen tavarakori et saa ostoksia tuoda ihan kunnolla. Saman valmistajan tuplat tulossa. Onhan ne mustat ja tummat vaunut tietty kuumemmat mut eipä samanlailla näy lika..ja onhan nykysin onneks monissa vaunuissa nämä tuuletusläpät takana et ilma pääsee kiertämään. Ja itse en hurjilla helteillä toista vaunuihin edes laittanu ja jos laitoin ni varjoon..mut ei paljo itekkää huvittanu juosta vaunulenkillä 30 asteen helteillä..
 
http://www.rokkibeibi.com/4-vaunut   tuolta tilaisin noi ballerinat jos tarvis nyt ostaa vaan yhelle vaunut ;) Samat ku emmaljungalla ne tonnin vaunut periaatteessa :) Ihanan korkeat jne... <3 Ehdotin mun kaverillekkin noita ja sitten se tilas tommoset samantien ja on tooooooosi tyytyväinen. :) Tulee kaikki hoitolaukutki mukana tohon 369euroa :) Ja mahtuu ostoskasseja paljon ja ppääsee eteenpäin talvella ;) 
 
Tänään tilasin Oran Jovi air vaunut. Toivottavasti on hyvät kärryt, mul ei oo mitään kokemusta vaunuist. Oon lukenu arvostelui ja keskustelui ja ominaisuudet täsmäs toiveisiin ainaki. Ja samalt sivul löysin ihanan Pingu puuhamaton niin tilasin sit senkii. Oli niin söpön näköin. :D
Vaunut:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2772
Puuhamatto:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2822
Sit tilasin viel eri sivult turvakaukalon Ora Babysafe merkkisen ku oli tarjoukses (69€). Se on ilman sit jalustaa. Ja kävin miettiin et onks se sillon tarpeeks turvallinen, ku en oikeen löytäny tietoo siit netist?? Liikun kumminkii tosi paljon autolla et kait siihen turvakaukaloon kannattais panostaa. Ehkä huono ostos, mut kait sen voi palauttaa. Oli se kyl hienon värinen. :D
Turvakaukalo:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1334/pl
 
Manda90: Uskon kyllä et on tarpeeksi turvallinen kaukalo. Kunhan sitten muistaa perehtyä siihen et laittaa kaukalon varmasti oikein paikalleen. En tiiä onko kuluttaja lehdes ollu esim. jotain testiä tai tekniikan maailmassa viime aikoina näistä kaukaloista.. Meil on maxi cosin kaukalo ja siinä se isofix jalusta mut mietinpä tossa et ei saata isofix kiinnityksen kans sopia kolmea lasta takapenkille. Ei viitsisi ostaa tila-autoakaan kun koko porukalla kuitenkaan liikuta niin paljoa..mut tekee kyllä nytkin tiukkaa jos joskus otettu joku kyytiin ni sillä ei ole sitä tilaa siellä keskellä olla ilman turvaistuintakaan. Talvel ois yks turvaistuimes, yks pallissa ja yks kaukalossa. Pitääki jossain vaihees ihan testata miten sovitaan..:-O
JA noista vaunuista ainakin vanhanmallisista oran jovi aireista oon tykänny paljon..mut en tiiä onko eroa näihin uusiin.
 
Varmasti tekee tiukkaa jos on noin monta istuinta. :D
Eli se jalusta ei sit oo ihan pakollinen.? Ajattelin et kokeilen sen istuimen laittaa autoon ja jos se on hyvä ja tukeva niin sit kait se on ihan suht turvallinen.
 
Manda90: Juu eihän se ole välttämätön ja on ilmanki turvallinen. Eihän vanhoissa autoissa oo ainakaan isofix kiinnitystä mut kai niitä  jalustoja/telakoita on myös turvavyöllä asennettavia..Meidän ei varmaan kannata sitä telakkaa laittaa ollenkaa koska siiten ei ainakaan mahduta..Ja jos tiukkaa tekee mahtumisen kans ni sanoo vaan kaikille et tuleevat itse kylään. :D Inhottavaa kyllä ahdata kaukaloa autoon jossa on onnettoman lyhyet turvavyöt..eli vanhat autot tälläsiä..arhg! Mut onneks meil ei nyt se oo ongelma, joskus vaan saanut jonkun toisen kyydillä lähtee johki ni kauhee painiminen et saa vyöt kiinni. Et kyl se jalusta/telakka on myös mukavuusasia mut myös varmasti turvallinen siltä osin kun sitä kaukaloa ei voi oikein väärin siihen asentaa.Voiden kans voi olla toinen juttu.
Vauvalle hankinnoista viellä..itse en ole löytänyt vieläkään mieleistä pientä talvihaalaria ja hakusessa ois kantokassi/koppa tupliin. En tosin ole nähnyt netissä kuin kolme erinlaista joissa ois itsessään kuomu..Yrittäny katella käytettynä mut tosiaan huuto.net on aika kallis paikka..ihmiset pitää kaikella uskomattomia hintoja kun kyse on kuitenkin käytetystä tavarasta. Huoh! Mul on ainakin semmoset fiilikset et sit ku mä en tarvi mitään vauvan kamoja ni laitan semmoset hinnat et varmana myös pääsen niistä eroon!! Olipa alkuperäinen hinta mitä tahansa.
 
Mä oon salamasu ihan samaa mieltä. En ymmärrä kuinka joku kehtaa edes pyytää käytetystä pinnasängystä yli 100 euroa, oli sitten lähtöhinta mitä vain. Ylipäänsä kirpparitkin ottaa päähän kun siellä on kauhee bisnes meneillään. Mä oon ymmärtänyt ihan eri tavalla vanhan tavaran myynnin..
 
Takaisin
Top