Vauvakuumetta

En olisi uskonut, että kirjoitan näin 6 viikkoa synnytyksestä, mutta ilmassa on jo vauvakuumetta. Ajattelin myös, että tämä meidän kolmas lapsi jäisi viimeiseksi. Olisi kuitenkin niin kiva, että hänellä olisi sisarus suht. lyhyellä ikäerolla. Onko täällä muita yhtä hulluja?
 
On ja mulla oli kumminki jo neljäs laps. Ny eka aloittaa esikoulun, mut haluisin et tälläki ois samaa ikähaarukkaa oleva eli 1,5 vain ikä eroo max 2v ettei jäis ns.iltatähdeks... mies ei oo vaan oikeen suostuvainen vaik isosta perheestä ite on. Onhan mullaki sisarruksia 5 mut se on täällä pohjoisessa aika normaalia ja mun siskot on niit iltatähtiä, mut niitäki on kaks. Ikähän ei oo mikään este ku 30 tulee vasta täyteen ☺
 
Tääll o vauvakuume iskeny jo parisen viikkoa sit :) itsekin yllätyin kui nopeasti sitä on valmis uuteen kierrokseen vaikka raskausaika ei mikään helpoin ollu. Nyt siis kaks lasta. Esikoinen oli helpompi raskausaikana ja hänenkin synnytyksen jälkeen olin nopeasti valmis jo seuraavaan vaikka paikat olleet edes valmiita siihen :D mies onneksi samaa mieltä ehkäisystä että ei oteta mitään ehkäisyä käyttöön. Hormonit vetää mulla kropan nii sekaisin ja kumit ei innosta. Seuraava siis saa tulla jos ja kun on tullakseen :) ja sais ikäerot pidettyä pieninä :)
 
Kuumetta kuumetta :wink meilläkin tosi jo neljä lasta ja mun 30-v deadline on ihan nurkan takana(nyt siis 28-v) mies ei vaan enää ole halukas uuteen kierrokseen:sad001 mut tuli sen verran vastaan et 1,5vuotta odotetaan ja katsotaan sit uudestaan jos vielä sellainen olo et halutaan uusi vaavi niin sit yritystä kehiin:) itse en vaan haluaisi noin "isoa" ikä eroa lapsille, mä olisin valmis vaik samoin tein uuteen raskauteen :wink
 
Mulla ei varsinaisesti ole vauvakuumetta, mies on kyllä sitämieltä että yksi vielä. Vaikka näitä on kyllä jo viisi, tosin miehellä vaan tää nuorin. Joka tapauksessa joutuu odottamaan kun tää viimeisin oli sektio, vähintään vuosi pitää siis odottaa ennenkuin voi tulla raskaaksi... Ehtii siinä sitten päättämään vaikka miten päin.
 
Sanoin vielä sairaalassa, että ei enää ikinä. Kotiin päästyä olin jo muuttanut mieleni ja sanoin, että meillä pitää olla aina vauva, kerta nää on niin ihania... :D Mieskin kysyi, että kuinka kauan täytyy odottaa, että voit olla uudestaan raskaana. :D Tyttö on kyllä täysin hurmannut meidät, en usko, että menee montaa vuotta toiseen...
 
Voi olla, että tämä vauvakuume on vain reaktio ajatukseen, että tämä elämänvaihe oli nyt tässä. On jotenkin surullista ajatella, että tämä on nyt viimeinen vauva ja miten vauhdilla hän kasvaa. Mies ei ole yhtään mukana tässä, hänestä kolme on oikein sopiva määrä. Vetoaa siihen, ettei meillä ole rahaa neljänteen(mielestäni typerä perustelu). Jotenkin ajattelin, että kolmen jälkeen olisin ihan valmis lopettamaan, varsinkin nyt kun on tyttö ja pojat.
 
Angelique, mulle sanoi sektiolääkäri et 6kk riittää taukoa :) itselläni on 1v9kk ikäeroa isoveljeeni ja toivoisin ettei paljon enempää tulisi omille naperoille. Mut hurjalta tuntuu sektion jälkeen jos heti tulis uutta putkeen, miten voi ehtiä palautua..? Haluisin nauttia täysillä esikosta mut toisaalta nopeasti kakkosen perään. Kaksi riittänee meille, mut katsotaan kuinka luonto toimii :)
 
Angelique, mulle sanoi sektiolääkäri et 6kk riittää taukoa :) itselläni on 1v9kk ikäeroa isoveljeeni ja toivoisin ettei paljon enempää tulisi omille naperoille. Mut hurjalta tuntuu sektion jälkeen jos heti tulis uutta putkeen, miten voi ehtiä palautua..? Haluisin nauttia täysillä esikosta mut toisaalta nopeasti kakkosen perään. Kaksi riittänee meille, mut katsotaan kuinka luonto toimii :)

En tarkoittanut että pitäisi heti tehdä uusi lapsi... Muistelin vaan tuota vuotta rajana noin muuten. Itse en tiedä sisäpuolelta parantumisesta mutta muuten olen kyllä jo täysin kunnossa, että eihän se siinä mielessä ole niin "ihme".
 
Juu ei kun itse vaan mietin sitä kun neuvolassa sanoivat tuon vuoden, mutta laitoksella puoli. Aina vaihtelee nämä suositukset.. Mietin vaan miten oikeesti tollanen venyvä kohtulihas palautuu ja on valmis taas venymään uudelleen kun on kertaalleen auki viilletty. En tiiä kauan maltan oottaa uutta vauvaa :) toisaalta pelottaa "kohdun repeämisriski" liian nopeasta uusinnasta.
 
Mulle tehtiin marraskuussa hätäsektio ja leikannu lääkäri sano ettei vuoteen saa tulla raskaaksi. Painotti komplikaatioiden riskiä, juurikin tuota kohdun repeämän mahdollisuutta. Haluan kyllä itse pelata varman päälle, oli muutenki tarpeeksi rankka jo edellinen synnytys.
(Huutelen tuolta marraskuisista :) )
 
Barbatipu pelkästään 4 lapsilisistä tulee 491,2:D ok maksaahan se lapsen kasvatus mut on myös asioita mitä ei voi rahalla mitata!
 
Täällä vauvakuume alko heti synnytyksestä :D kätilöt oli ihan mahtavia ja synnytys meni muutenki tosi hyvin vaikka alotinki 1.1 aamulla. ja tyttö synty 3.1 klo 6.40 ja lapsiveden menostaki oli syntymään aikaa 30tuntia! :)
Ainut mikä toppuuttelee tässä kakkosen haaveilussa on se että asutaan hissittömässä kerrostalossa 55 neliöisessä kaksiossa ylimmässä kerroksessa eli kolmet portaat.. :/
Miehenki kans on välit sen verran parantunu että ollaan jo reilun viikon ajan heiluteltu peittoa joka ilta :wink
Neiti nyt siis 3 viikkoa ja 1 päivä :Heartred :)
 
Meillä asumisen suhteen sama tilanne, mindis! Ja yhtenä ehtona ennen seuraavan lapsen tekoa onkin se että ollaan muutettu muualle. Eniten mua itseäni rassaa noi rappuset. Ei niinkään tila vaikka eihän tänne nyt tilankaan puolesta kauhean hyvin toista lasta enää mahtuisi.

Mulla toi vauvakuume on hyvin vaihtelevaa, ei ehkä voi sanoa ees kuumeiluksi. Välillä tuntuu että joo nyt heti voisi toisen ja välillä miettii että jos tää yksi riittäisikin. No saa nähdä! Nyt ainakin ehkäisy käytössä.
 
Ei tänne meillekkään oikei mahtuis toista lasta, ja nuo portaat on iha hirvee kulkee vauvan ja tuon 25kilosen karvakamun kanssa :/
Meillä ei siis oo ehkäsyä käytössä mut täysimetän, ni uskotaan että se ehkäsee silleen sopivasti että ei varmaan tässä puolenvuoteen ainakaan tärppää.. mahdollisuus ostaa isompi asunto vasta aikasintaan 2017 keväällä, ku sillon miehen aspi-tili ois ollu tarpeeks kauan olemassa...
Mun vanhemmat tosin oottelee kovasti uutta lapsenlasta tulevaksi vuonna 2017 :'D ne ei meinaa saaha tarpeekseen tästä meiä neitistäkään ni ne ois ihan haltioissaan jos toinenki pieni tulis pian :D
 
Mulla alkaa vauva kuume hellittää... Onneksi !/? :wink onhan näitä jo muutama siunaantunut! Itse en imetykseen ehkäisynä luottais, serkkuni tullut imettäessä raskaaksi jo 3 kertaa:wink
 
Äippä ohoh!!! :O eihän se imetys siis ihan 100 varma ehkäsykeino ole mut toisaalta ei me kauhistuta jos toinen pieni päättäis lähteä alulle imetyksenki aikaan :wink

Teillä onkin äippä aivan ihana katras siellä :Heartred mut ainahan sinne vielä yks mahtuis :wink
 
Takaisin
Top