Onko täällä joku muukin, joka potee aivan järkyttävää vauvakuumetta, mutta syystä tai toisesta ei ole yritystä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi että oon vihainen sun puolesta kenenkään ulkopuolisen ei pitäisi tulla puuttumaan muiden lapsilukuun oli lapsia tai ei. Se on typerää ja täysin turhaa. Kyllä te itse tiiätte mikä teidän perheelle on parhaaksi. Onneksi sulla on aikaa pohtia ja päätät kummin vain niin tsempit siihenKysyn varovasti, että onko muiden läheiset osoittaneet vastustusta vauva haaveisiin? Mun perheenjäsen vastustaa vauva suunnitelmaa, koska meillä menee nyt niin hyvin ja olen upeasti jaksanut ja se ois kuulemma esikoiselta ja kuopukselta pois jos vielä lapsi tulis ja mä romahdan.
Se on totta että mulla on rajalliset voimavarat, vaikkakin rakkautta koko maailmalle jakaa. Mielisairaus on aina piilevä taustalla ja siitä aktivoituuko ja romahdan niin eihän sitä voi tietää. Mä en voi faktoja kieltää.
Mä vaan ajattelen, että meillä jokaisella on vaan yksi elämä, enkä halua jälkeenpäin pohtia että miksi en vielä kerran antanut lupaa yhdelle ihmeelle.
Toisaalta oon myös tyytyväinen ja saatan päätyä hyväksymään asian ja tilanteen tällaisenakin ja elää onnellisen elämän.
Kysyn varovasti, että onko muiden läheiset osoittaneet vastustusta vauva haaveisiin? Mun perheenjäsen vastustaa vauva suunnitelmaa, koska meillä menee nyt niin hyvin ja olen upeasti jaksanut ja se ois kuulemma esikoiselta ja kuopukselta pois jos vielä lapsi tulis ja mä romahdan.
Se on totta että mulla on rajalliset voimavarat, vaikkakin rakkautta koko maailmalle jakaa. Mielisairaus on aina piilevä taustalla ja siitä aktivoituuko ja romahdan niin eihän sitä voi tietää. Mä en voi faktoja kieltää.
Mä vaan ajattelen, että meillä jokaisella on vaan yksi elämä, enkä halua jälkeenpäin pohtia että miksi en vielä kerran antanut lupaa yhdelle ihmeelle.
Toisaalta oon myös tyytyväinen ja saatan päätyä hyväksymään asian ja tilanteen tällaisenakin ja elää onnellisen elämän.
Tää lämmitti sydäntä kiitos tuhannesti. Meillä just sellainen tilanne, että elämä on nyt tasapainossa, eikä sairaus oreile juurikaan, niin siksi mun äitini on huolissaan, että jos tehtäisiin vielä lapsi, kun pelkää että mitä jos en jaksakkaan ja romahdan. Ymmärrän tavallaan, mutta kyllähän se juurikin loukkaa kun sanotaan että se on sitten pois jo olemassa olevilta lapsilta se uusi sisarus.Mun piti kommentoida tähän jo aiemmin, mutta unohdin. Mielestäni saamasi kommentit kuulostaa ikäviltä. Enkä ihan pysy niiden logiikan perässä. Mielestäni nimenomaan on mahdollista tehdä lapsi, kun voi hyvin. (Me tehtiin toinen lapsi, kun voitiin mielessämme riittävän hyvin, vaikka ei olla ihan parannuttu.) Tietenkin on mahdollista, että vointi romahtaa. Mutta sillä logiikalla ei voi esim mennä koskaan enää töihin, kun voihan siitäkin vointi romahtaa. Tai sitten voi jaksaa hienosti. Itse olen voinut toisen lapsen myötä jopa paremmin. Toinen lapsi oli ollut pitkään toiveissa. Eli sanoisin että jos lapsi on toiveissa ja vointi hyvä, antaa mennä. (Tietenkään en tiedä koko tilannetta.) Itselleni äitini sanoi joskus että ette kai te enää aio tehdä toista lasta. Muut ei ole sanoneet mitään.
Niin ja mitä tulee mielenterveysongelmien salaamiseen lapsilta, mielestäni niistä kannattaa puhua lapselle avoimesti (lapsen tasoisesti). Lapsi aistii kuitenkin paljon, vaikka koittaisi piilotella. Ja tuntematon mörkö on usein pahempi kuin totuus. + En pidä puhumattomuuden kulttuurista.