Vauvakuplassa...

Meidän pojulla alkanut massa kausi. Painoa en tiedä, mutta reiden ympärys kaksin kertaistunu syntymästä :D Ikää 15päivää. Hyvä että maito maistuu ja sitä tulee ilmeisesti riittävästi.
Minun isän luona oltiin eilispäivä ja se kovin ihmetteli, että eikö meidän poika osaa itkee. No, kerran se koko päivän aikana rääkäisi, kun evästä ei saanut tarpeeks nopeesti.
Nyt kun miettii, nii ei toi meidän poika itke, kuin jos tyhjällä mahalla pitää vaippa vaihtaa. Miten voikin olla noin rauhallinen lapsi?
 
D-vitamiinista löytyy paljon juttua ja kokemuksia muiltakin foorumeilta mutta otetaan nyt puheeksi omassakin porukassa. Te ketkä olette D-vitamiinit jo ehtineet aloittaa, onko tullut masuvaivoja? Mitä tippoja olette antaneet? Yksilöllistähän se on mikä sopii kenellekkin mutta varmaan hyviä vinkkejä voitaisiin jakaa.
 
Super D-tippa, yksi tippa sisältää 10mikrogrammaa d- vitamiinia, eli tippa riittää vauvalle. Luontaistuote-kaupoissa on myynnissä. Kolme päivää oon antanut, eikä mahavaivoja ole ainakaan vielä. :)
 
Me aloitettiin ensin gefiluksen maitohappobakteeritipat, ja ne tuntui auttavan mahavaivoihin ainakin jonkin verran. Kun näitä oli syöty jokunen päivä niin aloitettiin Jekovit-D-tipat, aloitettiin 1 tipalla (ikää muksulla tuolloin vajaa 3 viikkoa), ja nyt kun ikää on vähän päälle 4 viikkoa niin ollaan nostettu 4 tippaan. Vauvan maha on mun mielestä sietänyt nuo kummatkin tipat hyvin, en tiedä auttoiko nuo gefilustipat tuossa "pohjalla" niin, että D-vitamiini ei ärsyttänyt vatsaa niin pahasti. Varmaan myös vaikutti tuo, että aloitettiin vaan yhdellä tipalla ja nostettiin hitaasti. Nyt on tosin ollu kaks yötä mahakipuilua, mutta en usko että nuo tipat enää sitä aiheuttais.
 
Jekovit D tippoja ollaan myös annetti esikoiselle ja myös tälle. Ei olla huomattu että olis tullu mitään vatsa vaivoja yms. Meijän "vanha" neuola niitä suositteli kun on vesi pohjanen vitamiini = )
 
Me ei oo annettu mitää ja tuntuu että nuo maitohapotki on huonoja. :/ ikää jo 6vk. Pitäis kokeilla, mulla on rela+d ja minisun mikä saatiin apteekista. Esikoisella oli jekovit.
 
Me aloitettiin eilen Rela D -tipat kun terkkari sitä suositteli. Yksi tippa nyt alkuun. Aikamoinen hintaero kun on maitohapot mukana. Pullo maksoi 21,50. Pelkät D tipat oli 4-6€ ja maitohapot 15€. Esikoisen kanssa oli Devitol eikä siitä muistaakseni tullut ongelmia. Katotaan mitä tästä nyt tulee kun masua vääntää jo valmiiksi...
 
Mä tilasin jenkeistä D-vitamiinin pikkuiselle.Niitten kanssa jatkettu Rela-tippoja.Ilmavaivoja on,mutta luulen kun hörppii ilmaa niin paljon tissillä.Flunssakin vielä vaivaa :sad001
 
Nyt on D-tipat menny 4 päivää (tai pidin yhden välipäivän) pienellä aloitusannoksella ja kakka meni aivan vetiseksi. Terveydenhoitaja sanoikin että näin voi käydä. En kyllä vielä lähde annosta nostamaan.
 
Nukkuuko teillä vauvat vieressä vai omassa sängyssä? Meillä on nukkuminen vähän huonoa. Ei tunnu kumpikaan vaihtoehto olevan parempi. Viime yö menty taas parin tunnin unilla. Klo 3 jälkeen ei olla nukuttu yhtään....
 
Meillä nukkuu 5 asti omas sängys ja sitte vieres ku ähkii ja puhkii koko ajan
 
Meillä nukkuu unipesässä meidän sängyssä, sit joskus myös vieressä jos ähisee kovasti ja on levoton. Joo nukkuminen on kyl jääny aika vähäiseks mut onneks voi päikkärit ottaa sillo ku vauvaki nukkuu :)
Mut huomaan et tää univaje on tehny vähä kärttysän olon, välil yritän hillitä itteeni ettei mies parka joudu liikaa kärsimään.. :D
 
Mulla jätkä nukkuu vieressä, kun tuppasi aina heräämään kun koitti siirtää. Kokeiltiin eri keinoilla et nukutettiin makuupussiin ja koko pussi siirrettiin mut silti vaan heräs aina.
 
Meil on kans tämmönen läheisyyden kipeä vauva,kosketus pitää olla.Välillä pääsen siirtymään vaivihkaa pois syötön jälkeen,välillä nukahdan viereen.Muutaman kerran herännyt sihen kun pieni tuhisee kainalossa vaik on siirtynyt aiemmin kauemmaksi :hilarious:
Vielä nyt kun ollaan oltu kipeenä niin ei suostu olemaan hetkeäkään erillään..
 
Viime yönä kokeilin unipesää, nukkui tunnin. Sit pääsi viereen niin nukkui 4,5 tuntia :)
 
Alkuyön nukkuu omassaan ja sit vieressä kun syömään nousee ekan kerran.
Sama juttu täällä, alkuillasta/-yöstä pidempi pätkä omassa sängyssä unipesässä (joka on kohta jo pieni!! :wink) ja loppuyö vieressä. Vieressä haluaa olla, ei nukahda omaan sänkyyn uudestaan. Vieressäkin herää 1-2h:n välein syömään tai ähistelee hereillä aamuun asti. Toivottavasti kohta alkais nukkuu pidempiä pätkiä.
 
Nii ja päivällä tietenkin nukutaan hyvin että yöllä jaksaa valvoa :wideyed:
 
Meillä kyllä yleisesti ottaen nukkuu viel toisen pitkän pätkän vieressäkin ja aamu tankkauksen jälkeen nukkuu vielä pari tuntia. :)
 
Meillä vauva nukkuu sängyssä meidän kanssa, saa nähdä kuinka kauan pinnasänky kököttää tyhjillään sängyn vieressä.. Tuntunut imetyksen kannalta helpommalta ja vauvallekin mukavammalta ratkaisulta. :)
 
Takaisin
Top