Jokos Minttu on tehnyt testin? Multa löytyy lähipiiristä useampikin kierukka-vauva. Useimmat on jostain syystä kolmansia lapsia, jotka ei todellakaan olleet suunnitelmissa, mutta jotka ovat ihania lapsukaisia nykyään :). Hormonikierukan ehkäisyteho on kai jopa parempi kuin yhdistelmäpillereissä, eli tosi hyvä, mutta ongelmana on kai just se että jos se ei pysy kunnolla paikallaan, niin tietysti ehkäisyteho heikkenee. Mulle gyne ennen neitiä suositteli raskauden jälkeen kierukkaa, kun kärsin kovista oviskivuista, mutta päädyttiin sterilisaatioon, kun en missään nimessä enää lapsia halua, enkä varmasti aborttin pystyisi. Ja onneksi oviskivutkin ovat paljon lievemmät kuin ennen. Menkat on aina olleet aika kivuttomat.
Täällä kaikki ennallaan. Pari levotonta yötä oli, kun neiti oli nuhainen. Siinä yhteydessä todettiin miehen kanssa, että neiti ei kyllä todellakaan siirry nukkumaan meidän sänkyyn, on niin levoton nukkuja. Nukkui kaksi yötä meidän välissä ja lempiasento tuntuu olevan pää miehen kainalossa ja jalat mun naamassa... Kukaan ei nukkunut hyvin.
Neiti on ruvennut jokeltamaan kovasti ja vauvauvaa ja mämmämmää raikaaa koko ajan. Konttausasentoa hakee, mutta ei siinä vielä kunnolla pysy. Ryömii sen sijaan "juoksemalla", pääsee hyvinkin vikkelästi paikasta toiseen, etenkin jos lattialle on unohtunut poikien pikkulegoja tai esim mun kännykkä...
Oletteko antaneet jo vauvoille (lapsille?) jotain sormiruokaa? Neiti pitäisi saada jo syömään karkeampia ruokia ja soseena ne ei kyllä vielä mene, yökkii vaan palasille. Mutta ruisleipää natustaa jo ihan hienosti, kun vaan välillä ottaa sen leipäpalasen kädestä pois, että malttaa syödä suun tyhjäksi. Mä olen jotenkin vaan niin hirveän arka antamaan mitään sormiruokaa. Kukkakaalia, parsakaalia ja perunaa olen antanut pieninä palasina, mutta neiti ei oikein vielä tajua tarttua niihin pinsettiotteella, vaikka lelujen naruihin yms tarttuu kyllä hienosti. Syö kyllä noita palasia kun itse mätän sormella neidin suuhun. Pitäisi kai vaan uskaltaa antaa isompia palasia.