Vauva masut

Sama vika täällä kuin catilla! Näyttää lähinnä siltä, että olisin lihonu vielä viis kiloa lisää entisten läskien päälle. :D Ja todennäkösesti tuo mahan kasvu johtuuki mulla kamalasta ummetuksesta... Ehkä tässä jonkin ajan päästä sitte. :)
 
Sama täällä! Näyttää kun ois vaan herkutellut liikaa. Pikkuhiljaa alkaa alavatsa pyöristymään. Alkais vaan näyttää oikeelta vauvamasulta pian!!
 
Stressaan tuota mahaa tai sen puutetta oikeastaan. Kukaan ei vieläkään huomaisi mitään, jos en olis kertonut. Tulee sellainen olo, että nyt on käynyt huonosti ja saan heittää haaveet vauvasta roskikseen. Kun netistä katson niin muilla samassa vaiheessa (16+6) on paljon isommat mahat, mulla ei juuri ole eroa alkutilanteeseen. Onko muilla samoja murheita?
 
Ei kannata olla huolissaan, Mamma84. Ei kaikilla ole suurta mahaa edes loppuraskaudessa! Ja jos on vielä taaksepäin kallistunut kohtu, niin mahan ilmaantumista saa odottaa vielä pidempään :)
 
Miulla on 37+1 ja yhä menee oma takki kiinni. Collegepaita päällä ei vielä 30+ puolitutut huomannu et olis raskaana. :P


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Tää on ihan hullua panikoimista kaikista oireista tai niiden puutteesta. En uskonut että olisin tämmöinen kun olen raskaana. Lasta kuitenkin yritetty jonkin aikaa, niin pelko keskenmenosta on suuri (niin varmaan kaikilla). Raskaus tähän mennessä lähes täysin oireeton ja kun tuo mahakaan ei ole kasvanut niin taas sitä miettii pahinta. Neuvolassa (2vko sitten) kuitenkin kuultiin sydänäänet, joten eiköhän kaikki ole hyvin. :)
 
Eipä juuri näy maha täälläkään vielä. Tosin turvotusta on iltaisin niin paljon, että silloin kyllä vähän näkyy eikä omia farkkuja tai muita housuja voi enää käyttää. rv 15+2 menossa, raskausmasua odotellen...
 
Itse voivottelin pari viikkoa sitten kun ei vaan ala mahaa olemaan, vaikka tiesin että on liian aikaista sille. Jotenkin vaan ajattelin, että se maha tekisi kaiken enemmän konkreettisemmaksi. No, nyt viime viikolla alkoi pikkuhiljaa sitten kasvamaan (rv 15) ja nyt kyllä huomaa että raskaana tässä ollaan :D
 
Äitini kun odotti minua niin raskaus oli kääntynyt jo 6.kk:n loppupuolelle kunnes alkoi hieman tulemaan vatsaa ja kivuista menikin lääkäriin. Ei tiennyt siihen päivään mennessä olevansa raskaana, kuukautiset tulivat niukkoina joka kuukausi kuten aiemminkin. Vatsa ei juuri pyöristynyt ja yllätys oli todella suuri!!! :D Äiti painoi tuolloin viirun vaille 50kg ja olen ollut syntyessäni alta 3kg. Eli vatsan kasvamisen suhteen ei kande panikoida. Toisille tulee jo piankin näkyville, toisille ei kovinkaan äkkiä.
Itse olen nyt 12+2 ja vähän turvottaa, ei viel voi vauvavattan aluksi sanoo kun aina oon ollu vähän pömppis. :D
 
Pienimahaiset, iloitkaa siitä että vatsanne palautuu vauvan synnyttyä paljon nopeammin kuin niillä jotka kasvattaa jättimahan. Oma pituus vaikuttaa myös mahan kokoon. Pitkällä naisella on enemmän tilaa vauvan kasvaa pystysuunnassa.

Itse olen hoikka 160 senttinen ja tulen taas saamaan jättimahan. Siinä käy niin että vatsalihakset joutuu väistämään sivuille ja niiden välinen sidekudos venyy. Lopputuloksena mahan kokoon vetäytymistä joutuu odottelemaan tosi kauan. Kyllä se kasaan lopulta menee, mutta hätähousua voi ruveta raskauden jälkeinen möhömaha harmittamaan.

Mulla on jo sen verran mahaa viikolla 16, että neljävuotiaanikin tajuaa minun olevan raskaana.
 
Mulla juuriki ongelman tuo kun vatsalihakset venyneet ihan sivulle:/ ei ole ekan raskauden jäljee palautunut ja ylävatsa pömpöttää ja lisäksi on napatyrä ja siis vatsapeitteissä ilmeisesti reikä mistä tulee suoli ulos:/ ja olen ollu leikkaus jonossa kunnes aloin odottamaan kuopusta, eli kirurgin veitsellä saa vain korjattua:sad001 oonki päättäny et teen lapset eka ja sit leikkauksee.. :S

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullekin sanottiin, että ensin tehdään kaikki lapset ja vasta sitten leikataan. Mulla kyllä palautui masu, mutta lääkäri varoitteli ettei se ehkä menisi itsekseen umpeen, koska aukko oli niin suuri. Sellaista se on kun pienen naisen mahaan kasvaa valtava vauva. Olen henkisesti varautunut siihen että joku leikkaus on edessä tämän toisen raskauden jälkeen. Ei auta mikään voide siihen lihasten pakenemiseen. Olisiko CMT mahdollista roikkua leikkausjonossa vaikka oletkin raskaana? Ties vaikka pääsisit sitten pian synnytyksen jälkeen siihen.

Kun telkkarista tuli "octomom", 9 kaksosen äidistä kertova dokumentti, niin äitin soitti minulle: "Sulla oli yhtä iso maha raskaana kuin sillä dokumentin naisella."
 
Olen niin innoissani kun vatsa alkaa kasvaa! Vihdoinkin tämä raskaus näkyy eikä pelkästään ne mahaläskit. Lempparipuuhiini on kyllä viimeaikoina kuulunut sängyllä makoilu ja vatsan silittely :)
 
Kyl se vaan paisuu :O tänään 19+4 hui!!! Melkee vois sanoo et puoles välis mennää:) mulla ei tuu menee laskettuun aikaan asti eiköhän vaavi synny 38+ :) 2× sektio takana ja taas ois edessä:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1397126259571.jpg
    1397126259571.jpg
    25.3 KB · Katsottu: 142
Hassua miten erilailla nuo mahat kasvaa! itse olen tänään viikolla 19 ja kaikki omat farkut menee jalkaan vielä :D
 

Liitteet

  • 10177529_827717200576158_4612114030424473298_n.jpg
    10177529_827717200576158_4612114030424473298_n.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 148
olen aivan innoissani mahan kasvamisesta. 16+5♥ kuminauhalla olen virittänyt farkut kiinni :D syksyllä taidan ostaa äitiysfarkut, jos kesä menisi maksimekoilla.
 

Liitteet

  • aviary_1397137864821.jpg
    aviary_1397137864821.jpg
    118.2 KB · Katsottu: 145
Takaisin
Top