Vauva kuulumiset

Huokaus! Olisimpa ehtinyt tulla tänne aiemmin lukemaan tämän viestiketjun loppuun, niin olisi olo heti helpottanut; nimittäin tuon tiheän imun kausi.. Kyyllä vaan. Alkaa omat ja kaupan varastot loppumaan, kun neiti ei tee mitään muuta kuin syö valveillaoloaikansa - ja raivoaa, jos ei ruoka ole tavalla tai toisella suussa HETI! Meinattiin jo miehen kanssa. Että onko tää normaalia?! :grin Varmaan kiukuttelee välillä myös mahan purujakin. Yleisesti aika tyytymätön tyttö ollut pari päivää..

Mä oon toipunu fyysisesti todella hyvin ja nopeasti synnäristä. Tänään poukein ekaa keraa stepperillä eli treenikausi avattu uudelleen. Olipa ihana hikoilla kunnolla. Henkisesti melkoista myllerrystä, välillä ahdistaa, jännittää, pelottaa..

Lisäys aarnikratti: niin tuttu tunne tuo tippa linssissä, kun neiti vaan kiukuttelee..kun siinä hetkessä, yön pimeinä tunteina varsinkin, ajattelee, että nukahtaako se ikinä ja on aika toivoton olo itsellä..

Piti vielä lisätä neidin hauskin harrastus: joulukuusen tuijottaminen. Tekee sitä välillä piiitkän aikaa - kuten nyt :)

Hah, pääsimpäs sanomasta.. Neiti 5vrk ikäinen nukku 8h yöunet :grin Piti ihan seiskalta jo syömään herättää..
Tissienkin kysyntä ja tarjonta kohtasivat nopeasti! Lämmin suihku ja käsin suurempien lypsy auttoi samantien :)
Neuvolan täti kävi tänään kylässä ja painoakin oli reilu 3100g eli ylöspäin tasasesti :) Tostaina sitte lasten neuvolan täti tulee käymään :)
Kaikki siis kivasti tääläpäin :rolleyes:

-Eevi- ihana mytty <3

Meillä oli tänään eka neuvola..me jouduttiin raahautuun ihan itse paikan päälle kun täällä meillä päin ei tehdä kotikäyntejä kuin esikon saanneille..säästösyistä :(
No mutta..painoa meidän likalla oli 4, 210kg saanut viikossa painoa 260g kotiinlähtöpainosta..neukku oli tyytyväinen joten seuraava käynti onkin sitten vasta 1kk iässä :)
Vatsanourut vaivaa pikkuista vieläkin..mutta jospa tuosta kuplatonista olisi apua sitten kun rupee vaikuttamaan...multa poistettiin tikit samalla..mulla olo on ihan kohtalainen..tänään on ollut jaksamisen kanssa siinä kiikun kaakun..selkä kipuilee ja mulle on varmaan tullut jonkin sortin verihyytymä tuohon sektiohaavan kohdalle vasemmalle puolen joten se tikkuilee sit samalla...onneksi mies on kotona meidän kanssa niin ei tarvii jaksaa yksin näitten kahen uhmaikäsen ja vauvan kanssa :D:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Onko kenenkään muun vauvalla huomattu että olis lyhyt kielijänne?? Meidän pimulla on..jänskättää että tehdäänkö sille jotain...

Täällä pikkuhiljaa saatu arjen rutiineista kiinni :) viimeyön vauva päätti taas valvoa 1.30-05, ei ole suoranaisia mahavaivoja, enkä osaa kyllä tajuta mitä toi on... Mikään eei ole hyvin, eikä varsinkaan omaan sänkyyn ole kiva mennä... Olispa joku keino millä ymmärtäisi heti mikä vauvalla on hätänä, yleensä kyllä syli ja ruoka auttaa näihin yövalvomisiin ja kolmen tunnin kävely ympäri asuntoa...
Vuorokauden tunnit -10h, mistä niitä saapi lisää :D hihhi

Marzi, kyl on ärsyttävää kun kaikessa pitää nykyään säästää! :mad: Mä sain valita mennääkö käymään neuvolassa vai tuleeko täti tänne (sama neukku kuin odotusaika.) sit se vaan ilmotti, et jos torstai käy niin lasten neuvolan täti tulee käymään.. Ihan kiva, tuntuu et kolmen lapsen kans lähtö kestää aina sen 1,5h xD
Pikkasen sais kunnat säästää eri asioissa >:|
Täälä ruokailut pidentynyt. Neidillä tuo vatsa toimii aika huonosti, tainnut kakat tehdä viimeksi 2-3pv sitte?!:confused: Toivotaan että alkas pelittää paremmin.. Esikoinen teki 1-2 kertaa viikkoon ja nekin kuumemittarin avustuksella.. :eek: Eipä tuo kyllä vatsaansa normaalia enempää valita, aika tyytyväinen pimu kaikinpuolin :)

Meijän murulla on kyllä tosi inhottavat vatsan purut..peppukin on mennyt ihan kauheen näköseksi kun pierut ja kakka polttanut..on kokeiltu vettä talkki ja voidetta..ainut asento missä tyttö viihtyy on mahallaan..selälleen kun laittaa niin huutaa kuin hyeena :(:(
Tulee itsellekkin suru kun toisella on niin kipee olo..enkä tiedä mistä johtuu..syö 95% mun rintamaitoa ja sen loput sit ollaan korviketta annettu..onko mun maito "pilalla"? :(

Mirkkuli: ymmärrän täysin. Meilä yhtäkkiä päiviä, et ei nuku juuuri yhtään ja sitten taas nukutaan varastoon. Tutkimattomat ovat vavvamme ajatukset. Kun osais kertoa.

Eevi: meillä tyt oli kakkaamatta viikon y:eek:

Mulla ei kyl omat maidot riitä ei . Tyttö syö näinä päivinä hirmuisesti

Äh sepostelin tänne äskön viestin ja sitte se katos johonki eikä ikinä tullu näkyviin... kokeillaanpas uudestaan. Elikkä, marzi: meillä on kans jotain ihme vatsanpuruja. Eka luulin tätä vaan tiheän imun kaudeks, mut en kyllä usko et tää enää sitä on :( raukka vääntelee itteänsä ja itkee, sitte ehkä tulee kakka tai ilmaa ulos. Mahallaan ollaan kans nyt pidetty ku tuntuu et on rauhallisempi niin...tosin sekään ei aina auta. Meillä kans on lisämaito vielä käytössä ja ollaan niitäki kokeiltu erilaisia mut ei auta :( onneks torstaina vaavilla on lääkäri nii pääsee kysymää kaikkea.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Aarnikatti..mä käytin tytön tänään neukussa kun piti laapistaa napa..siinä samalla sit kerroin näistä meidän ongelmista..punnittiin tyttö ja selvisi että ei saa tarpeeksi ruokaa..viime perjantaista painoa tullut vain 15g vaikka oainon nousu pitäisi olla n.20g päivä :confused:
Neukku huomasi asian jo kun katsottiin kakka vaippaa..siinä oli seassa limaa joka myös kuulemma kertoo siitä että ravintoa ei tuu tarpeeksi :(

nyt sit seurataan painoa..meijän pitää herättää tytteli 2h välein..normaalisti syömisten välissä ollut tähän mennessä 3-4h ja tää on ollut lapsen tahtista..nyt jo huomaa kun herätän tytön syömään ajallaan niin itku on vähentynyt huomattavasti..ihan tyhmä olo tuli neukussa kun en tämmöstä tajunnut..

Marzi: vai sitä se lima tarkottaa...täälläki on sellasta tullu jossainvälissä. Mä kun olen ajatellu, et ne vatsanväänteet ois johtunu osin siitä et oltais annettu välillä liikaa korviketta, mut kai se sit voi olla toisinkipäin :( kauheeta pitää jos on pitäny toista nälässä eikä oo yhtään tajunnu. Meilläki oli alkuun painon nousun kanssa ongelmia ja nyt en tiedä ku on jo aikaa punnituksesta.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Voi ne johtua korvikkeestakin..merkki voi esim olla väärä..en kyllä tiiä onko niiden koostumuksissa eroja..tuttelia olen antanu kahelle ekallekkin muksulle ja ne on käyneet joten tälle kolmannellekkin sitä samaa syöttänyt..en usko että se määrää aiheuttas vatsan puruja..Mutta vauvat on yksilöitä

Marzi: Meillä oli kans iho-ongelmaa vauvalla nivusissa ja pepun alueella kun kakkasi niin tiuhaan yhdessä välissä. 1% hydrocortisonilla parani tosi nopeasti ja ilmakylpyjä otetaan kans. Kortisoniahan saa sen pari viikkoa käyttää yhtä soittoa. Muuten on vauvan kans menny hienosti :) Täysimetyksellä mennään ja tiheän imun kautta elellään, iltaa kohden tankkailee useasti. Yöt valvotaan 01-05 noin about. Poikanen syö ja seurustelee... Tuttia ei oikein huoli ja meinaa pitää tissiä tuttinaan sitten. Itke ei oikeastaan koskaan :) Paitsi jos eväät ei ole tarpeeksi nopeasti saatavilla :D Mä olen bongannut jo pari ihan oikeaa hymyäkin ♥ Oi että. Väsymys kaikkoaa sen siliän tien kun toinen väläyttää pienen hampaattoman hymyn äipälle :) ♥

Huh, katotaan ehdinkö kirjoittaa mitään, mutta juniori nukkuu just nyt, niin näpyttelen vähän puhelimella. Mitenkäs teillä muilla vauvat on reagoineet D-vitamiiniin? Huomenna pitäisi aloitella niitä ja jännittää tuleeko lisää masuvaivoja. On vähän hankalaa iltaisin nukkuminen niiden takia. Rela-tipat on lapsella käytössä, kun joutui heti laitoksella antibiooteille. Oletteko jotain Cuplatonia antaneet lisäksi tms? Bebe saa oman maidon lisäksi korviketta myös. Maito ei meinannut nousta ollenkaan, kun joutui olemaan vauvasta erossa niin pitkään sairaalassa. :sad001

Täällä ei hymyillä vielä muuta kuin unissaan. :grin

Muokattu viimeksi:
Onko kenenkään muun vauvalla huomattu että olis lyhyt kielijänne?? Meidän pimulla on..jänskättää että tehdäänkö sille jotain...

Meidän kuopuksella oli erittäin lyhyt kielijänne, huomasi että oli vaikea saada kunnon imuotetta, mutta löytyi sekin lopulta. Jänne katkesi itsestään muutaman viikon iässä! verta tuli hieman silloin tällöin mutta parani kyllä hyvin. Toisella tyttärellä on myös lyhyt jänne, mutta sille ei olla tehty mitään. erittäin simppeli operaatio jos lähdetään leikkaamaan.
Aikuiselta ihmiseltä olen kuullut että lyhyt kielijänne hankaloittaa ainoastaan kunnon kielareita :wink..

Meillä on arki kotona lähteny rullaan tosi kivasti. Tyttö on koko ajan nukkunu öisin vähintään 4 tuntia, ja unet on parhainpina öinä venyny jopa 6 tuntiin. Kotiinpääsyn jälkeen paino ei lähteny ihan toivotusti nousuun, kun mulla alkoi maito nousta vasta kotiinlähtöä edeltävänä iltana. Ollaan käyty nyt sit ylimääräisellä punnituksella 2 vko iässä, jolloin syntymäpaino ei vielä ollut saavutettu, mutta 3 vko neuvolassa painoa olikin tullut sitten viikossa 255g, joten nyt painotilanne on toistaiseksi ok. Mut meillä olikin tuossa 3 viikon iässä niitä tiheän imun päiviä kaksi ja toissa päivänä taas (eli 4vkolla), joten olisi ollu ihme jos ei se paino olis ollu noussu sinne 3vko neuvolaan. Aluksi annettiin mekin kotonakin lisämaitoa pullosta, kun meidän neiti sai pullomaitoa jo synnytyssalissa, koska hällä oli sen mun RD:n takia se sokeriseuranta, joten antoivat sit 2 tunnin välein pullosta maitoa ja mittasivat sitä sokeria. Sokeriarvot oli loppu peleissä ihan priimat, mut niinhän siinä kävi, et se pullomaito pilas tän normaalin imetyksen käynnistymisen ihan tyystin ja synnärillä tytölle piti antaa pullomaitoa joka syötöllä. Meidäthän pelotteltiin jo synnärillä ja sit vielä neuvolassakin sillä painonnousun merkityksellä ja et mitä kauheuksia voi seurata, jos se ei nouse. Tuntu, et mä oon ihan paska äiti, en tiedä mistään mitään jne. Ne tosiaan unohti vissiin, et mä oon ensisynnyttäjä ja sain hirveet saarnat, kun en yhtenä päivänä ollu herättänyt synnärillä tyttöä syömään 3 tunnin välein. Ei kukaan ollut mulle siitä sanonu, et niin pitäis toimia, mut mun ois vaan pitäny se tietää. Johan ne ei meinnu päästää meitä kotiinkaan normaaliin aikaan, kun mun imetys ei ollu vielä oikein käynnistyny sen pulloruokinnan takia. Ei jääny mulla kyllä hirveen hyvät fiilikset synnärillä olosta, saatika imetysneuvonnasta.

Nyt meillä kuitenkin mennään ihan pelkällä imetyksellä, ja alusta asti ollaan menty lapsentahtisesti, kertaakaan en ole kotona herättänyt syömään, vaikka synnärillä niin käskettiin tekemään. Minusta lapsi kyllä kertoo, kun sillä nälkä...

Ilmavaivat on meilläkin vaivanneet, mutta en ole keksinyt mistä voisivat johtua, ainakaan sellasista mitä itse olen syönyt tai mitä mun ruokavalioon kuuluu. D-vitamiinit aloitettiin silloin 2vko jälkeen ja silloin tuli kans masuvaivoja, joten lopetettiin ne sit 3:na päivänä ja pidettiin taukoa, eilen alotettiin uudelleen ja katotaan nyt sit johtuuko ne ilmavaivat niistä. Pitää sit vaihtaa merkkiä jos näyttää, että nuo neuvolasta saadut Minisun-tipat ei sovi meille. Mut ei ne ilmavaivat kyllä pelkästään niistä ole johtunut, koska on niitä ollut muutenkin, mut tuon vitamiinien anto tauon aikana. Ollaan mietitty, et johtuisko myös siitä, et tyttö nieleen ilmaa syödessä ja varsinkin tuttia imiessä, imee sitä nimittäin toisinaan sellasella voimalla, et huh huh. Ollaan nyt yritetty vähentää tutin käyttöä ja saada tyttö rauhoiteltua muulla tavoin, jos se vain ollut mahdollista. Noista Cuplatoneista yms. olen kuullut vähän ristiriitaista tietoa.Toisille tuntuu auttavan, mutta toiset sanoo, et ne on vain pahentanut asiaa. En ole sit niitä vielä lähteny hankkimaan vaan me on koitettu miettiä niitä mun syömisiä ja muokkailtu niitä.

Takaisin