Meillä on arki kotona lähteny rullaan tosi kivasti. Tyttö on koko ajan nukkunu öisin vähintään 4 tuntia, ja unet on parhainpina öinä venyny jopa 6 tuntiin. Kotiinpääsyn jälkeen paino ei lähteny ihan toivotusti nousuun, kun mulla alkoi maito nousta vasta kotiinlähtöä edeltävänä iltana. Ollaan käyty nyt sit ylimääräisellä punnituksella 2 vko iässä, jolloin syntymäpaino ei vielä ollut saavutettu, mutta 3 vko neuvolassa painoa olikin tullut sitten viikossa 255g, joten nyt painotilanne on toistaiseksi ok. Mut meillä olikin tuossa 3 viikon iässä niitä tiheän imun päiviä kaksi ja toissa päivänä taas (eli 4vkolla), joten olisi ollu ihme jos ei se paino olis ollu noussu sinne 3vko neuvolaan. Aluksi annettiin mekin kotonakin lisämaitoa pullosta, kun meidän neiti sai pullomaitoa jo synnytyssalissa, koska hällä oli sen mun RD:n takia se sokeriseuranta, joten antoivat sit 2 tunnin välein pullosta maitoa ja mittasivat sitä sokeria. Sokeriarvot oli loppu peleissä ihan priimat, mut niinhän siinä kävi, et se pullomaito pilas tän normaalin imetyksen käynnistymisen ihan tyystin ja synnärillä tytölle piti antaa pullomaitoa joka syötöllä. Meidäthän pelotteltiin jo synnärillä ja sit vielä neuvolassakin sillä painonnousun merkityksellä ja et mitä kauheuksia voi seurata, jos se ei nouse. Tuntu, et mä oon ihan paska äiti, en tiedä mistään mitään jne. Ne tosiaan unohti vissiin, et mä oon ensisynnyttäjä ja sain hirveet saarnat, kun en yhtenä päivänä ollu herättänyt synnärillä tyttöä syömään 3 tunnin välein. Ei kukaan ollut mulle siitä sanonu, et niin pitäis toimia, mut mun ois vaan pitäny se tietää. Johan ne ei meinnu päästää meitä kotiinkaan normaaliin aikaan, kun mun imetys ei ollu vielä oikein käynnistyny sen pulloruokinnan takia. Ei jääny mulla kyllä hirveen hyvät fiilikset synnärillä olosta, saatika imetysneuvonnasta.
Nyt meillä kuitenkin mennään ihan pelkällä imetyksellä, ja alusta asti ollaan menty lapsentahtisesti, kertaakaan en ole kotona herättänyt syömään, vaikka synnärillä niin käskettiin tekemään. Minusta lapsi kyllä kertoo, kun sillä nälkä...
Ilmavaivat on meilläkin vaivanneet, mutta en ole keksinyt mistä voisivat johtua, ainakaan sellasista mitä itse olen syönyt tai mitä mun ruokavalioon kuuluu. D-vitamiinit aloitettiin silloin 2vko jälkeen ja silloin tuli kans masuvaivoja, joten lopetettiin ne sit 3:na päivänä ja pidettiin taukoa, eilen alotettiin uudelleen ja katotaan nyt sit johtuuko ne ilmavaivat niistä. Pitää sit vaihtaa merkkiä jos näyttää, että nuo neuvolasta saadut Minisun-tipat ei sovi meille. Mut ei ne ilmavaivat kyllä pelkästään niistä ole johtunut, koska on niitä ollut muutenkin, mut tuon vitamiinien anto tauon aikana. Ollaan mietitty, et johtuisko myös siitä, et tyttö nieleen ilmaa syödessä ja varsinkin tuttia imiessä, imee sitä nimittäin toisinaan sellasella voimalla, et huh huh. Ollaan nyt yritetty vähentää tutin käyttöä ja saada tyttö rauhoiteltua muulla tavoin, jos se vain ollut mahdollista. Noista Cuplatoneista yms. olen kuullut vähän ristiriitaista tietoa.Toisille tuntuu auttavan, mutta toiset sanoo, et ne on vain pahentanut asiaa. En ole sit niitä vielä lähteny hankkimaan vaan me on koitettu miettiä niitä mun syömisiä ja muokkailtu niitä.