Viimeisen 26h aikana unta noin 3,5h ja 1,5h unien jälkeen valtava itkukohtaus, tällä äidillä nimittäin. Vauva päätti pysytellä hereillä 2,5h putkeen vaikka normaalisti jaksaa olla hereillä ehkä 30-60min kerrallaan ja senkin vain pari kertaa vuorokauden aikana. Mies meni maanantaina töihin ja koko viikon kaikki yösyötöt ja tietty kaikki muukin aika 24/7 on langennut mulle. Ei oo mitään valittamista siitä, ollaan ekoja kertoja vaunuiltu ja käyty mun työpaikalla ja vähän kaupoissakin ja mallikkaasti sujunut. Yötkin koko viikon tähän saakka mennyt todella helpolla, muutama edellinen yö syötöt klo 2 ja klo 6, vauva syönyt reippaasti ja jatkanut heti uniaan. Viikonlopulle silti elättelin toiveita, että saisin yhden pidemmän pätkän nukkua kun mies vapaalla, mutta se tietysti sairastui kauheeseen flunssaan ja on koittanut pitää etäisyyttä vauvaan ettei sairastuttaisi. Toissayönäkin nukkui 11h, jonka aikana ehdin mm syöttää ja vaihtaa vaipat 4x pätkissä itse nukkuen.. Viime yönä itse reilun tunnin vasta nukkuneena nousin ekaa kertaa syöttämään ja kun en vauvaa sitten saanut unille yli kahdessa tunnissakaan kaikista hyviksi havaituista kikoista, tempuista ja yrityksistä huolimatta vauvan itkua vaan tuhertaen tuli äidille isompi itku ja oli pakko herättää mies ja pyytää jatkamaan.. En olisi halunnut sitä herättää kun se oli niin sairas ja soimasin tietty siitäki itseeni. Niin kauhea väsy ettei itkusta meinannut tulla loppua - äidillä. Vauva hiljeni kuin sopimuksesta sillä sekunnilla kun mies otti syliin eikä päästäny enää ääntäkään.
Uusi aamu ja takuuvarmat päikkärit ohjelmassa tänään! Toivottavasti ens yö menee taas paremmin. Ei yöllä kauheasti miehen kanssa keskusteltu etten tiedä mitä sekin ajatteli mun totaalihajoamisesta, mutta ehkä sekin tajusi, että totaaliväsymys iski.