Vauva arki

@Gemini82 onko sulla nännikumit? Mulla kans oli toi kipu ja nahat lähti ja mieli laski pohjiin.. ota kumit käyttöön ja nännit terveiksi, sit opettelee uudelleen imettämään

Mulla nyt kivutonta ja kumitonta imetystä 3pvä ja neiti on 9pvä vanha. Kumit pelasti meidät.

Pulloa ehkä vkon kuluttua tai joskus, jotta pääsen vähän irti.
 
@Esper, kumma kyllä sain yhden kirpputori kaupan yhteydessä kaupan päälle parin ja olen testannut. Helpotti kipua ja nyt maito noussut paremmin niin ei poika ihan koko ajan tississä kiinni. Kipukin alkanut helpottaa, mutta käytän silti ostetun korvikkeen vaikka siihen että saan yhden syötön yli nukkua. Puoliso onneksi täpinöissään syöttämässä.

Meillä oli puolison pienimuotoiset varpajaiset eilen :Heartred Halusin, että hän juhlii tapahtunutta, koska on ollut niin loistava tuki koko tämän loppuajan ja synnytyksen. Loppujen lopuksi meillä oli asunto täynnä ihmisiä päivällä ja varpajaiset jatkuivat hilpeinä 03 asti. Oli ilo nähdä kun toinen nauttii ja onnellinen.
 
Gemini miltä imuote vaikuttaa? Miltä rinnanpää näyttää imetyksen jälkeen? Eihän ole litistynyt?

Vauva viettää ekat hetket tiiviisti rinnalla ja toki imetys saattaa aluksi olla vähän aristavaa, mutta kipeää sen ei kuuluis tehdä, jos imuote on kunnossa.
 
Pilvikirsikka, imuote on hetkittäin liian kapea, tiedän ja yritän aina korjata heti. Rinnan päät on ihan OK näköiset, mutta varmaan tulen keskustelemaan aiheesta huomenna neuvolassa, varmuuden vuoksi. Ja se kipu taitaa olla kaikki nännistä, mutta onneksi poistumassa. Pumpullekin aika hyvin taipuu rinnat ilman kipua ja sain tänään melkein 90ml kerralla ulos.
 
Vau! Joo puhu neuvolassa niin voivat vaikka kielijänteen tarkistaa, ettei ole kireä :)

Toivottavasti kipu hellittää! Voihan se olla hormonaalista arkuuttakin ihan.
 
Kyllä mulla ainakin sattui imetys ekat kaksi viikkoa, vaikka imuote oli kunnossa. Nyt on helpottanut onneksi. Kuvittelin, että toka kerta sujuisi kivuttomammin, mutta eipä oikeastaan. Nännit ei menneet verille, mutta kyllä teki kipeää. Nyt kun saataisiin vielä maidontulo rauhoittumaan. Lapsiparka meinaa tukehtua tissille. Pumppu ei auta ja jos imetän kaksi kertaa peräkkäin toisesta rinnasta, toinen varmaan halkeaa...
 
Kyllä mäkin uskon, että ihan normaalia kipua Tassen ja itseni kohdalla, varsinkin kun helpottaa. Rintojen herkkyys on kuitenkin varmasti yksilöllistä.
Ei kai sitä tuloa voi hillitä enää kun vauhtiin päästy ja pumppaaminenkin taitaa vain lisätä tuloa. Toivottavasti tasaantuu pian.
Mites, nukutteko liivit päällä? Mulla nyt ongelma herumisen kanssa yöllä. Ei viitsisi pitää liivejä koko ajan, mutta niin hirveä heruminen pelkästään pojan ajattelusta ni yöllä pitäisi olla kumiliivit keräämässä maito :D
 
Mulla tulee maitoa ihan älyttömästi tällä hetkellä likan tarpeisiin nähden.. En pumppaa, ettei lisäänny, vaan käytän niitä maidonkerääjiä! Varsinki oikee meijeri on niin pinkee, että välillä jo vihloo ja pelkään rintatulehdusta. Keräimet on pop siihen oloon!! Liivit päällä myös yöllä, mahdollisimman löysät ja kertakäyttösuojat, kun ne kerää enemmän kuin kestot mitä mulla on. Lonkkalastan kanssa ei enää ykköskoon vaipat käy, pitäisköhän niitä käyttää liiveissä öisin?! :D:D:D
 
Täällä sama kuin @SusuPala . Liivit ja kertis suojat öisin ja muuten kerääjät.

Meillä neiti nyt kahdesti puklannut kaiken ulos maratooni ruokailun jälkeen.. normaalia? Ei siis peräkkäin vaan kerran viikossa nyt tapahtunut. Vai pitäisikö huolestua, muuten on suht rutinoitunutta hommaa ja syö+nukkuu hyvin.
 
Ehkä mä en enää ressaa imetyksestä, pojulla paino noussut 160g / 4pv :D eli eka neuvola takana ja alun epävarmuus alkaa olla ohi...
 
Mulla ei tule maitoa kuin vauvalle. Ei vuoda rinnat lainkaan, eli suojia en tarvitse. Sama oli esikoisen kanssa. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen. On vaan välillä niin pinkeät nämä ilmapallot, että sattuu... Edes lämpimässä suihkussa en saa lypsettyä. No, toivottavasti tasaantuu nopeasti.
 
Mä oon pitäny öisin imetystoppia. Siinä suunnilleen pysyy liivinsuojat paikallaan tai korjailen toisen suojan paikkaa kun toisesta tissistä alan imettää. Vaikka kylläpä sitä silti välillä ohivuotojakin tulee :wink
 
Mulla hm:stä yöliivit, ja suojia menee 3 paria yössä... Molemmat heruttaa niin kauhiasti, mutta ihme kyllä painottuu yöhön :)
 
Meillä koko imetys on täyttä pelleilyä. Vauva ei huoli ollenkaan tissiä. Mä joudun pumppaamaan maidon pulloon ja sit siitä hän juo. Hyvin herkästi syttyvä vauva on.. Silmät kun räpsähtää auki niin se maito pitäisi olla jo lämmintä ja pullo tanassa. Yhtään ei ole hermoja odotella kun nälkä iskee niin sit se on menoa :blackeye: Tavallaan hyvin työlästä tämä tapa toimia, mutta periaatteessa kun maitoa tulee hyvin niin näin sitä vaan mennään toistaiseksi. Ja vauvan isäkin saa nyt hänet syöttää, joten yks hyväkin puoli tässä on. Kaikenlaiset tissikumit jne on kokeiltu ja niistä ei ollut meille apua. Uus sähköpumppu oli jees ratkaisu.

Vauva on nyt kuukauden. Ihanaa että hän kasvaa ja nyt tuntuu arki jo paljon energisemmältä vaikka yöt onkin katkonaisia. Ja on ollu kyl kiva saada oma kroppa takas itselleen ja seksielämä takaisin! Raskaana olemisessa ei ollut mitään mitä olisin jäänyt kaipaamaan :smiley-bounce013
 
Meillä sama homma Sg, ei odota nanosekuntiakaan ennen kuin huuto alkaa. Synnärilläkin kirjasivat (oli viikon tarkkailussa) että ilmaisee kovaan ääneen tyytymättömyytensä.. Öisin menee oma maito/vastike pullosta. Tissin tarjoaminen öisin kulutti koko perheen viikkojen yrittämisen jälkeen loppuun, kun huuto kesti tunteja ja näin on ehdottomasti nyt paras tapa. Tsemppiä temperamentin kanssa!
 
Vinkkejä ja mielipiteitä... Meidän neiti nyt alkanut ähisemään yöt ja on vähän rauhaton.

Ihan kuin ilmaa jossain kai, ei tule pumppaamalla ulos.

Kannattaako jo tällaiseen ähinään kokeilla cuplatonia? Muita vinkkejä?
 
Esper, täälläkin ähistään öisin kun kakkaa ootellaan, sattaa sitten pöristä vasta aamulla. Mun neuvo on että älä aloita mitään jos ei oo pakko, esikoisella oli sellasta rumbaa että huhhuh ja päätin että seuraavalle en anna mitään ennekun on oikeesti vaikeet oltavat. Cuplaton toki voi auttaa ja auttaakin mutta ei kaikilla, meillä paheni huuto kaikista merkeistä ja lopulta jätin kaikki pois eikä ainakaan pahentunut, tuntui helpottavan!
 
Mä kysyin apteekin terveydenhoitajalta mahavaivojen auttajista, ja se sano, että relat kannattaa aloittaa ensimmäisenä, niitä oon nyt antanut, kun on öljypohjainen d- vit, sitten kun se loppuu vaihdan :) Siirryn cuplatoniin tai distaan, jos nämä eivät auta...
 
Samaa Soppe oon aatellu et tämän vauvelin kanssa cuplatonit ja disflatyllit saa jäähä hyllyy. Tuota relaa oon miettiny er kun sekin on öljypohjanen niin miten se sitten vois auttaa ähinöihin. Varsinkin jos öljypohjanen d pahentaa niitä o_O kaikkien kohalla oon todennu et vain aika lopulta auttanu vatsaväänteisiin.

Te pumppaajat ja pullosta ämmää syöttävät, hatunnosto! Varmasti työlästä.
 
Kiitos neuvoista.

Mulla kans periaate, että mahd pitkään koittaa näin mennä, eikä tää ähinä iso juttu tietenkään ole jos esim koliikkiin tai vain itkuisuuteenkin verrattuna.

Sitä vaan on ihan lumiukkona ekan kanssa :arghh::banghead::happy:.
 
Takaisin
Top