Vauva arki

Toinen täysin tissillä ja toinen tissillä ja pullosta saa n. 4 kertaa päivässä 25ml pumpattua maitoa.
Kunnon tissipoikia kyllä molemmat. Sairaalassahan pojat sai ruokaa nenämahaletkulla, ruiskututilla, pullosta ja tissistä silloin kun olin paikalla ja vauvat tarpeeksi hyvissä voimissa.
 
Meillä mennään pelkällä tissillä :) Kai sitä pulloa vois jossain vaiheessa koittaa ihan sillä jos itellä menoa joskus. Esikoinen ei huolinut pulloa, saa nähdä miten tän kans käy kun ei tuttiakaan syö :P
 
Kerran on poika saanut pumpattua maitoa pullosta isän syöttämänä. Mulla kauppareissu venyi auton hajottua. Poika oli vain tarkka pullon suhteen, Aventin pullo ei kelvannut, mutta onneksi pestynä oli myös mamin koliikkipullo ja siitä suostu juomaa. :)
 
Meillä neiti täysin tissiruokinnalla ja paino nousee humisten, hieman jo hirvittää paljon noussut tällä kertaa kun torstaina neuvola (viimeksi kahdeksassa päivässä yli 400g...). Maitoa siis tulee, liiankin kans kun oikein suihkuaa täysinä ollessaan. Nyt pitäisi ehkä kuiten aloittaa pulloon tutustuminen (omalla pumpatulla maidolla), jotta pääsee joskus käymään jossain, esim. marjametsällä pidemmän kuin kahden tunnin reissun. Meilläkään ei tutti juuri kelpaa paitsi satunnaisesti hetken, joten saa nähdä millaisen vastaanoton pullo saa. Meilläkin kaapissa vain MAMin koliikkipulloja, joiden pitäisi olla hyvin kelpuutettuja.
 
Meillä mennään pelkällä tissillä toistaiseksi. Jossain vaiheessa täytynee yrittää tarjota pullostakin. Mulla tulee maitoa reilusti, mutta en oikein heru pumpulle... Esikoiselle ei pullo kelvannut ja olin siinä sitten ihan kiinni pitkään. Katsotaan, miten tämän kanssa käy.

Olethan Esper aina imettänyt ensin ja antanut sitten vasta lisää pullosta? Ajattelin vaan, että maitoa tulisi varmaan paremmin niin... Vai onko imetyksen kanssa muuta ongelmaa? Mulla vielä rinnat tosi arat, toivottavasti helpottaa pian. Imuote mun mielestä ok, mutta ei nappaa heti suu ammollaan tissiä vaan imaisee sen niin, että aluksi sattuu.
 
Puolet rinnasta, ehkä jopa puolet menee korviketta, kun oma ei riitä. Mut helpotti meidän arkea, kun nukkuu pitkään kerralla ja mies voi myös syöttää [emoji4] Aluksi harmitti kovasti.
 
En siis anna pulloa vielä, meillä ollaan vasta 6pv vanhoja.
Maitoa tulee aivan kerpeleesti eli sitä huolta ei ole.

Imuote on hukassa ja nyt kumeilla mennään, kun nänninpäät on osittain nahattomat....
 
Meillä vauva sai ekaa kertaa pullosta maitoa muistaakseni noin viikon iässä. Korviketta kun ei todellakaan tule maitoa niin paljoa että pystyisi pumppaamaan ja ei taas tunnu tulevan ihan vauvankaan tarpeisiin kun toisinaan niin pahasti raivoaa tissillä ja on nälkäinen. Mutta toisaalta helpottaa kun voi välillä antaa pullosta. Osittainimetyskin riittäisi mutta saa nähdä miten käy, toistaiseksi on mennyt ihmeen hyvin.
 
Täälä kans korviketta, ei riitä millään oma. Melkeen vois jo sanoa että omaa maitoa ehkä 10-20ml per imetys, enempää ei tule :bored:
Tilasin nyt imetysapulaitteen josko sais jotain sillä aikaan mutta saapa nähdä, vauva kuitenkon jo 6vko.
Aikasemmin heru käsipumpulle jotakuinkin ton 20ml per rinta, nyt hädintuskin 10ml kummastakin..
 
Muistakaahan että pumppaussaalis ei kerro mitään siitä kuinka paljon vauva saa rinnasta.
Mä (lähes) täysimetän kahta ja hädin tuskin saan pumpulla yhteensä 60-80ml. Ja mä sentään täyspumppasin monta viikkoa!! (pojat oli sairaalassa 4 ja 6 viikkoa)
 
Mulla tulee maitoa joka tuutista niinkuin esikoisen kohdallakin, käytän toisessa rinnassa maidonkerääjää imetyksen yhteydessä, kannattaa kokeilla jos meinaa liivinsuoja kastua!
Mulla se vähän myös heruttaa ja maitoa heruu enemmän kuin jos en sitä käyttäis, mutta mä kerään maitoa pakkaseen joten tää kyl pumppauksen voittaa ku maidonkerääjä on super helppo pestä ja keittää!
Meillä on vauva aika tyytyväinen tai siis super tyytyväinen, aluksi mietin että onko kaikki edes hyvin, mut nyt oon oppinu nauttimaan:) vauva on myöskin niin iso että tuntuu että käsittelykin on super vaivatonta ku ei tarvii pelätä että mistä kolosta tippuu:)
 
Kertokaapa kokemuksianne D-vitamiinista? Oletteko käyttäneet mitä merkkiä ja onko tullut vatsavaivoja? Itse käytin alkuun neuvolan tuomia minisun drops -tippoja ja kaverina rela koliikkitippoja ehkäisemään vatsavaivoja - kakan tulo loppui ja iltaisin huudettiin sydäntäsärkevästi. Oltiin joku päivä ilman ja homma normalisoitui, ostin luontaistuotekaupasta dlux infant -suihketta, enää ei huudeta ja kakkaakin tulee, mutta pierut ovat tiukassa ja niitä pitää tekemällä tehdä päivin öin ähisten ja puhisten - ei muuten
nuku kukaan...
 
Meillä öljy d-vitamiinit aiheutti vähän mahavaivoja, ostin nyt reloja, katellaan miten lähtee kulkemaan :)
 
Meillä meni esikoisen kanssa maha sekaisin kaikista, paitsi bioteekin super d:stä, jossa 1 tipassa on koko satsi.
Nyt ei olla vielä edes aloitettu, vaikka ikää on jo reilusti yli kaksi viikkoa..
 
Aaaah.. imetys.... helvetin ihanaa, kun onnistuu mutta maailman kamalinta jos ei suju.

Ei meinaa otetta löytyä etenkään vasempaan rintaan, oikea menee oksti 90% kerroista.

Hitsi mikä ahdistus ja surkee mutsi fiilis siitä nousee.

Sorry purku. :banghead::arghh::wideyed:
 
Ootko esper kokeillut rintakumia? Se voi auttaa otteen saamisessa. Meillä oli alkuun molemmilla pienillä rintakumi, nyt menee hienosti ilman ku pojat on kasvanu. :)
 
Mäki käytin nännihaavojen takia rintakumia, ja se todella auttaa myös otteen opettelussa. Molemmat imetettävät myös oppivat aika nopeasto pois rintakumista
 
On ollut kun lähti nahat.. nyt opetellaan ilman niitä olemista.
 
Hitsit, poika 3pv vanha ja olen nukkunut viikon aikana ehkä 10h. Ihanaa. Onneks synnytys hormonit auttaa vielä, mutta kiristämisen tunnetta havaittu. Eipä poika paljoa anna nukkua kun on ollut tissillä koko ajan, sairaalassakin hoitaja olis antanut pari tuntia unta, mut poika päätti toisin. Nyt on sit nännit niin kipeet et tekis mieli huutaa ku imetän. Just sanoin puolisolle et meille tulee ainakin pkt korviketta, ei mun nännit ja mielenterveys kestä tätä enää montaa päivää. En silti lopeta imetystä ja pumppaan myös.
Muuten onkin suht hyvä olo pikasynnytyksestä ja vaikka puolet tulleista kiloista jäi niin uskon että imetys vie. Ja muuten poika on ihan enkeli, jäntevä ja tarkkaileva heppu :Heartred
 
Takaisin
Top