Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeile tiuku ihmeessä cuplatonia tai disflatylia.

Megara juu sama täällä! Hiusraja pakenee. Kunnon spede-tukka! :)

Tiuku, esikoiselle siitä oli selkeä hyöty. Nyt tän kuopuksen kanssa on käyty vain kerran. Heti hoitokerran jälkeen poika oli todella rento aina seuraavaan iltaan saakka, mutta sitten kipristely alkoi taas. Mennään perjantaina uudelleen.

Neuvolassa suositeltiin mahalle nukuttamista valvonnan alaisena ja sitten jos mahavaivat jatkuu, disfatyl/cuplaton kokeiluun.

Mitäs kun sakeuttaja jauhe purkissa on säilyy kk:n avattuna? Eilen ja tänään on Tuuti jossa sakeuttajaa ulos heti syömisen jälkeen. Kyllä maanantaina vielä pysyi sisällä. Mikäs nyt mahtaa olla vikana?

Eilen annettiin tuutia ilman sakeuttajaa. Pysyi suurin osa sisällä. Oiskohan toi sakeuttaja nyt sitten mennyt vanhaksi?

Väsykiukku. Mä olen oppinut pakosta nukkumaan selälläni koska ainoa keino että mä saan nukuttua on että vauva nukkuu vatsallaan mun mahan päällä. Vieressä pitää niin kovaa mölinää että en voi nukkua. Ja ei enää edes nuku siinä vaan repeää itkuun alle tunnissa. Isän kanssa nukkuessa sama homma. Yöllä tunnin imetys sessioita ja silti kätinä kun on pakko lopettaa. Ei kestä tuntia enempää.

Kuulostaa kovin samalta kuin meidän esikoinen. Siirrettiin puolen vuoden kohdilla omaan sänkyyn ja juostiin sinne tunnin välein..ei ollut sekään niin hyvä vaihtoehto.. Suostuisko yöllä syömään pullosta? Voi olla nälkääkin..pitkä imetys ja heräily kuulostaa vähän siltä. Me opetettiin pullosta kieltäytymisestä pois niin, että puoliso yöllä antoi pullosta..yhden yön itki parikyt minuuttia ennen kuin joi seisten hytkyttelyyn. Tokana yönä itki parikyt sekuntia..sit oli oppinut pulloon.

Toisilla on kaksi lasta joista toinen joutuu odottamaan ruokaa. Meillä kissa on se joka istui ruokakuppinsa edessä ja lähettää vetovia katseita mun suuntaan. Uutta vettä en ole vielä hälle vaihtanut ja äsken tönäs sitä niin että lattialle loiskahti. :D Harmi kun en ottanut kuvaa.

Poika nukahti eilen kertalaakista! Yleensä huutelee ja taistelee unta vastaan n. 2h, mutta illalla annoin maidon ja sammui jo röyhtäytykseen. Possottikin unta aika mukavasti.

Meillä on huutopäivät. Ihan pelkkää huutoa. Voi jösses!

Joo joko itkee itsekin, yrittää lohduttaa halaamalla ja silittämällä tai nauraa. Nyt kyllä on pääasiassa ollut itsekin todella itkuinen ja äsken päikkäreille laittaessa huomasinkin että tekee kulmahampaita...

Musta kanssa tuntuu, että välillä kun vauva oikein kovasti itkee, niin esikoinen ahdistuu. Välillä itkee mukana, välillä tuo tuttia ja välillä ei juuri välitä ollenkaan.. Eilen molemmat karjui täysillä lounas aikaan. Hetken mietin, että mihin oikein ryhdyinkään.. [emoji1]

Meilläkin esikoinen toteuttaa yllämainittuja asioita kun vauva itkee. Tosin lisänä tää pikkutappi huutaa oikein möreellä äänellä aina välillä "Hiljaa!!!" :D :D

Onnistuisipa nukuttaminen aina yhtä helposti kuin tänään aamuyöstä. "Nukus nyt." Sanoin ja laitoin käden peiton päälle painoksi. Laitoin vielä omat silmät kiinni ja ei mennyt kauaa kun alkoi tasainen tuhina. Parasta kuitenkin on kun siirtää rinnalta suoraan nukkuvana sänkyyn.

Saatiin vihdoin kissaverkko. Nyt tarttis vaan siirtää poika sänkyynsä nukkumaan.
Onko muita omakotitaloisia jotka mahdollisesti nukuttaa pinnasängyssä myös päiväunet? Miettinyt kun alkaa poika liikkua enemmän niin ei voi enää sohvalle nukuttaa. Tai sitten täytyy alas ostaa joku muu ratkaisu?? Kaverilla oli ylimääräinen vaunukoppa jota käyttää.

Säilytättekö rattaita sisällä? Nukuta niihin? Meillä nukkuu vaunuissa päiväunet sisälläkin. Meillä kyllä on nyt sisäkäytössä mun perintövaunut, mutta esikoinen nukkui päiväunet sisällä ja ulkona samoissa yhdistelmärattaissa.

Mun mielestä se ulkona käytettävä vaunukoppa vähän epähygieeninen kun se on välillä terassilla lintujen kakattavana. Tarttis virittää joku linnunpelätti sinne. Alussa kyllä siinä nukutettiin. Sen kanssa pitää kissaa vahtia kun se tykkää siitä ja yrittää tunkea sisään myös.

Mun mielestä se ulkona käytettävä vaunukoppa vähän epähygieeninen kun se on välillä terassilla lintujen kakattavana. Tarttisa virittää joku linnunpelätti sinne. Alussa kyllä siinä nukutettiin. Sen kanssa pitää kissaa vahtia kun se tykkää siitä ja yrittää tunkea sisään myös.
Meillä on vaunuihin kissasuoja. On tosi kätevä!
Meidän vauva nukkuu keinujalallisessa korikehdossa päiväunet ja yöt myös. (Kissaverkko nyt siinä käytössä.) Ei millään halua nukahtaa pinnasänkyyn vaikka tehtiin siitä enemmän "pesämäinen". Kauhulla odotan, kun hän ei enää siihen mahdu...

Meillä nukutaan päiväunet joko ulkona vaunuissa (aamuisin yleensä), pikkukehdossa tai vierashuoneen/meidän parisängyn päällä. Esikoinenkin nukkui aika usein päivisin vierashuoneen sängyllä (kun on alakerrassa ja hänen oma pinniksensä yläkerrassa), mutta joskus puolen vuoden paikkeilla, kun hän alkoi liikkua sen verran, ettei tyynyesteet enää pidelleet alettiin nukkua vasta säännöllisesti pinniksessä. Taaskin meillä on vauvan sänky yläkerrassa, joten luultavasti vauva alkaa nukkua päikkärinsä siellä vasta, kun on pakko (laiska äiti).

Meillä nukuttiin viime yönä ensimmäinen ehjä yö (23-08). Oli vissiin väsyttävä päivä ensimmäisten juhliensa tähtenä, tyttö sai siis nimensä eilen. Äiti oli kovin onnellinen tuosta ehjästä yöstä, kun kävin vähän pikkujouluilemassa vielä kastejuhlien päälle, niin pitkä yö tuli tarpeeseen - tosin esikoinen kyllä heräsi kerran, mutta silti.

Takaisin