Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitetaanko siihen wonder weeks -sovellukseen vauvan laskettu aika vai syntymäaika?

Laskettu aika. Siinä selitettiin, että ne vaiheet tulee aivojen kehityksen mukaan niin siks laskettu eikä syntymäaika.

Toisaalta musta kyllä tuntuu että nää vatsavaivat kuuluu tähän vaiheeseen söi sitten sipulia ja suklaata tai ei ( :D ) Alotin D-tipat vaiheittain yks tippa viikossa, nyt on menossa neljä tippaa pvässä. Siinä Wonderweeks sovelluksessa oli, että tässä vaiheessa vauvan ruuansulatuselimistö kehittyy. Oon ajatellut että se aiheuttaa niitä puruja
Mä oon varmaan joku vanhan kansan tyyppi (onhan tässä ikääkin kohta jo 30) kun uskon myös tuohon, että niitä vatsavaivoja nyt vaan tulee jokaikiselle vauvalle. Toisilla ne näyttäytyy sitten vaan hankalampina, ehkä suoliston kehittymättömyyden tms vuoksi.. Toki sitten on erikseen nämä maito-allergikot yms oikeasti todella hankalat tapaukset.

Ootteko huomanneet tuleeko kakka jumi enempi niille vauvoille jotka käyttää jauhe korviketta vai nestemäistä? Mun mielestä meidän poika huutaa nyt enemmän eikä oo kakannu yli vuorokauteen. Sen jälkeen kun aloitettiin jauhe.

Yli vuorokausi ei ole vielä kovinkaan pitkä tauko. Tietty jos aiemmin kakkas useammin. Meillä useinkin venyy neljään päivään väli. Nestemäisellä korvikkeella pelkästään mennään.

En ole kuullut, että jauhe tai nestemäinen eroaisi mitenkään..ainakaan yleisesti. Niinhän sitä sanotaan, että voisi eri merkkiä kokeilla, jos maha reagoi. Joten miksei voisi olla yksilöllistä eroa myös jauhemaiseen. Mä jotenkin jumahdin Nanniin, kun alku lähti niin hyvin liikkeelle sillä. Mutta voishan tohon ummetukseen kokeilla Tuutia vaikka..meillä on mallasuute käytössä, kun kakkaus on usein kivuliasta. En ole huomannut sanottavaa hyötyä. Ehkä vähän useammin kakkaa, mutta sit illat on vaan useammin huutamista. Ihan ummetuslääkettäkin nyt harkitsen..ettei turhaan olis kipuja. Luumusoseet lähtee heti kokeiluun, kun vaan uskaltaa ruokaa antaa. Kohtahan on jo 2kk plakkarissa ja viimeistään 4kk iässä aion kokeilla luumua.

Tuutilla kyllä maha toimi. Pari tuntia antamisen jälkeen. Nyt on Nan jauhetta koska mies laski että tulee halvemmaksi

Nyt just täällä ekaa kertaa normaalia mahatoimintaa. Toissapäivänä ja tänään isot kakat tavallisella koostumuksella. Ehkä me hetki jatketaan vielä samalla tyylillä ja katotaan, miten tilanne etenee. :D

Meillä on Tuuti kans käytössä, kai pitäis harkita sen vaihtoa jos vatsavaivat jatkuu.. Kakka tulee max kerran viikossa, itse soisin hänelle hieman vikkelämpää vatsaa vaikka tämä vauhti on vielä ihan normaali. Harmi vaan kun Nan on Nestlen tuote, en haluis periaatesyistä rahoittaa yhtään heidän toimintaansa. Onko kokemuksia siitä toisesta n:llä alkavasta, nutricion tms:stä?

Aika jännä että äidinmaito ei tunnu missään.. Mitenköhän sitten olis. Pelkällä ämmällä ruokkiessa.

Meillä on tuo Nutrilon Omneo käytössä. Tähän saakka sopivin. Aion vielä testata Tuutia uudestaan koska aloitin samaan aikaan tuon Nutrilonin kanssa maitohappobakteerit ja vaivat väheni.

Onko sitä omneota nestemäisenä? Oon nähnyt vaan jauhetta ja jotenkin sen käyttö tuntuu hankalalta.. Jos jotain muuta kuin Tuutia kokeilisi niin omneo olisi varmaan hyvä vaihtoehto

Ei taida olla kuin jauheena. On siinä oma hommansa mutta toisaalta se on kovin kätevää. Mulla on termarissa kiehautettua sopivan lämpöistä vettä. Saa yöllä ja reissussa nopeasti valmista juotavaa. On lisäksi hieman paksumpaa koostumukseltaan ja auttaa meidän pojun ahmimisvimmaan. Pullon (mam) tuttiosan jouduin toki vaihtamaan jo 2+ versioon, jotta tulee korvike läpi.

Juu ei sitä varmaan kannata ostaa, jos satunnaisesti käyttää. Meillä tuo tyhjenee ennen kahta viikkoa.

Jauheisiin tottuu nopeasti! Itseasiassa lopulta hyvin helppoa kun voi tosiaan olla termarissa sopivaa vettä ja jauheet vaikka pullossa.

Esikoisen aikaan mulla oli yösyöttöjä varten sängyn vieressä jauheet pullossa ja vesi termarissa. Ei tarvinnut nousta sängystä syötöillä.

Ja jos on vatsavaivaa niin liputan itsekin Omneon puolesta. Tuuti ummetti meillä esikoista aluksi. Vaihdoin Omneon Tuutiin 6kk kohdalla.

Itsekään en Nannia halua käyttää juuri Nestlen takia.

Ootteko hankkinu erikseen termarin tuohon käyttöön? Musta meidän termari haisee kahville vaikka sitä kuinka putsaa..

Joo ostin uuden termarin tuota varten. Tai että siis ainoastaan vettä siinä pidetään.

Takaisin