Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harvemmin siis luovutan heti tuon 30min jälkeen. Mutta täytyy sitkeästi vaan yrittää ja käydä heijaamassa. Jospa rupeis vielä onnistumaan! Kiitos M&S :)

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Jippii. Ristiäislahjaksi saatiin puuhamatto ja poika rakastaa sitä. Minä rakastan sekä sitteriä että tätä mattoa. Voi näitä tyytyväisyyden hetkiä kun poika saattaa tuijotella telkkaria sitterissä ihan hiljaa ja minäkin saan keskittyä katsomiseen. Ja riemun kiljahduksia kun lelukaaressa roikkuva lehmä alkaakin helistä. Yleisimmät äännähdykset ovat häy ja vau. Viime yönä nukuin jo neljä tuntia putkeen mutta silti jostain syystä aamut on vähän hankalia. Pari kertaa olen saanu pojan jo nukahtamaan omaan sänkyynsä. Tapaukset on harvinaisia sillä yleensä hän nukahtaa ihan omia aikojaan tissille ja matolleen ja sitteriin ja hänet täytyy sitten siirtää sänkyyn. Illalla kuitenkin aletaan pitkille unille edelleen yhdentoista ja kahdentoista välissä.Tänään on taas saunapäivä joten edessä on mukava yö. Nyt jälkikasvu alkoi juuri kiljahdella vaativaan sävyyn joten äipän täytyy ryhtyä viihdytyshommiin.

P.S Mikä se onkaan lapsen paras ystävä? No tietenkin hänen itsensä kokoinen pehmoapina. Minun apinani. Pojalle täytyy hankkia oma sillä tämä 30-vuotias pehmo on jo hieman hauras...

Hyvä kuulla etten oo ainoa joka istuttaa vauvaa sitterissä television edessä :D Oma äitini nalkuttaa siitä koko ajan.. Mutta ei se vauva yksin lattialla sitterissä viihdy

No kyllä meillä viihtyy vähän aikaa yksin setterissä. Yritiän vielä miettiä n että on selkä päin televisiota jos se on päällä. Helposti vauvan silmät siitä kiinnostuu.

Kyllä mä suurimmaksi osaksi raahaan sitterin mukanani huoneesta toiseen kuten esim keittiön pöydälle kun laitan tiskejä tai kokkaan/leivon. Kun poika kerran kiinnostuu telkkarista ja muistakin vilkkuvista valoista eikä meinaa saada tarpeekseen olkkarin diskopallosta niin senkun katselee vaan. Mun töllöni on hyvin pieni ja kaukana pojan silmistä. Tää poika on saanu jo maistaa sokeriakin. Tein piparkakkutaloa sormet aivan kuorrutteessa kun pursotinpussi hajosi. Sitten pojan tutti putosi ja huuto oli hirmuinen ja sen kummempia ajattelematta nostin tutin takaisin. Pojalla oli outo ilme ja tutti tuntui maistuvan paremmin kuin ikinä. Tajusin syyn vasta myöhemmin käsiä pestessä.

En siis edelleenkään ota stressiä juuri mistään. Vasta sitten myöhemmin :)

3kkn ensimmäinen flunssa :arghh: :sad001 ! Ihan kamalaa, toivottavasti ei kestä enää kauaa kun kolmatta päivää nyt räkäinen.. onneksi kuitenkin uni maistuu öisin! Pieni muru <3

Hah meillä taitaa TAAS olla tiheää imukautta. Yö oli kuin pari viikkoisen vauvan kanssa. Paitsi silloin riitti vartin syöttö. Nyt 40-60min.

Loppuviikosta tää tyttö ei nukkunut oikein koko päivänä eikä yönä niin nyt viimeiset pari päivää ei oo tehny muuta kuin syönyt ja nukkunut. Ja syöki tosiaan 1-2h välein ja roikkuu rinnalla "viimeiseen pisaraan" ja sit no nukahtaa yleensä ruokailun päätteeksi. On tullut myös tätä muiden mainitsemaa tissin nyhtämistä että varmasti irtoo kaikki mehut :D

Tuntuu että valitan turhasta. Monella täällä rankempaa, mutta antaisin mitä vaan jos mies tulisi töistä joka ilta kotiin. Aikuisen seura ja se että poika voisi olla sylissä joka ei aina ohjaa itkemään rintaa.
Viime viikolla oli vielä hyvinkin niin tai yritin ehdottaa että heti kun herää unilta ei tarvitse syödä kun ennen oli sitä että ihan sama nukkuuko vartin vai tunnin juuri syötyään halusi taas syödä. Viime viikko meni siis jo hyvin ja nyt tuli taas joku kasvu vaihe ja haluaa koko ajan roikkua rinnassa. Huoh. Mielestäni avautumista ei tarttis pyytää anteeksi mutta pyydän jos jonkun mielestä valitan täällä koko ajan. Ei mulla ole muitakaan kelle valittaa tai on mutta ei ne tajua mitä tää voi olla.

Hepsuli, täällä saa valittaa mistä tahansa. Enkä oikeasti voi edes kuvitella kuinka paljon valittaisin jos minun mieheni ei olisi täällä apuna joka ilta klo 16 eteenpäin.

Ja meillä myös roikutaan tissillä pitkin päivää. Se on välillä hyvin turhauttavaa. Onneksi tulokset näkyvät melkoisena kasvuna! Ja eiköhän sekin mene ohi, että jatkuvasti syö. Ei ne enää puoli vuotiaina jaksa tissi suussa koko aikaa olla :D

Hepsuli mun mielestä tämä on just oikea paikka valittamiseen :D kyllä olis läheisillä kurjaa jos mä kaiken peen niille vuodattaisin eikä ne silti tajuis miltä musta tuntuu .

Okei, tää on nyt ihan tyhmä idea mutta voisiko joku sun miehen vaate auttaa? Jos "huijaisi" vauvan hajuaistia ja peittäisi tissien tuoksun? :D

Jos on ollu ummetusta pari päivää niin onko se sitten ihan ok jos kakka on tumman vihreää? Epäilin jo että siks pihkaks taas muuttunut kun muutenkin eletään kuin vastasyntyneen kanssa (syödään tiheästi ja vähän kerrallaan)

En tiedä varmasti onko ok, mutta meidän ummetusvauvalla on koko ajan ollut tummanvihreä kakka. Käsittääkseni pelkkä ummetus voi aiheuttaa vihreää väriä..

Täällä on ollut muutama rankempi päivä kun mies on ollut reissussa 5 päivää.

Vauva on kuitenkin todella ilopilleri ja helppo päivisin, vaikka syö tiheästi eikä nuku montaa päikkäriä tai kovin pitkään ellen laita ulos vaunuihin.

Iltaisin kuitenkin alkaa yörumba ja vatsakitinä, itkuilu, väänteily, ähkyily ja puhkuilu. Riittää melkein että siirtyy makkarin puolelle niin alkaa. Luulin että johtuu nälästä joten annoin korviketta iltasyötön jälkeen. Se auttoi yhden yön hieman, mutta sitä seuraavana kun annoin taas oli kamalat vatsanväänteet pitkään ja nyt on ummetusta ja pierut haisee. Me siirrytään usein makkariin n. 22-23 ja useimmiten vauva nukahtaa kunnolla vasta klo 02-03.

Olen ollut niin väsynyt kun yksin olen hoitanut joulusiivoukset, tonttupuku-ompelut, joululahjojen ostokset, posti, paketointi, kuusenhaku etc, etten ole jaksanut käydä ruokakaupassa ja laittaa ruokaa itselleni. Tämän seurauksena en ole syönyt hyvin ja on ollut koko ajan nälkä.

Ohhoh, miten olet viitsinyt! Viime viikolla kun minä olin yksin tein ehkä joululahjoja vähän eli neuloin mutta en muuta. Kyllä on lupa ottaa rennosti. Teethän niin edes joulun jälkeen?

Mä vaan yhä hämmästelen miten te kerkeette leipoo ja siivota ja kaikkee. Tai siis ei se kerkiämisestä ole kyse vaan siitä että mun pieni liinalapsi ei viihdy yhäkään 10 min pitempään yksin missään muualla kuin liinassa. Ja ei oo ihan simppeliä tehdä kaikkia kotihommia kun rinnan päällä roikkui 5,4 kg tuhisija. Joo no tää menee pian ohi tää aika. Silti...mun tekis jo mieli siivota

Ne kerkee, joiden vauvat viihtyy muuallakin ja nukkuu hyviä päiväunia... Meillä tyttö nukkuu pari tuntia aamupäivästä ulkona ja sen jälkeen syöttö ja puolikin tuntia kattelee sitteristä meidän puuhailua tai viihtyy itsekseen leikkimatolla vieressä. Nää on niin erilaisia nää vauvat ja toisilla käy parempi säkä viihtymisen+unenlahjojen suhteen. Jos tää olis meidän esikoinen, niin mä pystyisin vaikka mitä tekemään. Onneks on 2-vuotias vaatimassa jatkuvaa huomiota, ettei oo liian helppoa. ;) Välillä vähän jopa katkera fiilis, kun esikoinen oli puolestaan tosi itkuinen ja tyytymätön..nyt vasta olen tajunnut, kuinka ihanaa vauvan kanssa voi olla. Tajuan kyllä myös sen, että mieluummin näin päin ja nyt osaan arvostaa helpompaa vauvaa.

Takaisin