Vauva-arki :)

Mun äiti osti pojalle oikeen kunnon aurinkolasit optikkoliikkeestä mut toistaiseksi ei oo voitu pitää niitä kun poika alkaa huutamaan jos ne laittaa päähän :D

Meillä onki ihan hirvee päivä, luulin että on 2kk tiheän imun kausi mutta ei taida olla...
eilen illalla jo itki normaalia enemmän ja yöllä nukku huonosti, aamusta kitisi usein ja tuntu kitisevän nälkää. Sitte tuli muutamat kunnon puklut ja pyyhin ne ilman suurempia ihmettelujä. Aamupäivä meni ihmeen rauhassa ja nukku parit päikkäritki. Iltapäivällä olin pelkkä buffetti,aivan järkkyä huutoa ja tissi oli ainut apu, tätä kesti n.4-5h, jatkuvaa syöttöä, kantamista, hytkytystä, ei puhettakaan enää päikkäreistä...no tästä seuras sitte armoton pulauttelu. Nyt illalla tuli kaaressa, tietysti väännän täällä nyt itkua ja tuntuu etten osaa tehdä mitään! Pelottaa, ahistaa ja mieski on työmatkalla... puklu ei haise, pissavaippaa on tullu+ilmaa. Kakkavaippoja tullu aamupäivällä useempi. Nyrkki menee suuhun syönnin päälle ja kuolaa, yhdistin ikeniin?
Ristiäiset oli la ja oo kyllä stressannu, univelkaa on kertyny ja syöny muutenki epäterveellistä moskaa tai että onko saanu jonku pöpön joltain vieraalta.
saa nähä tuleeko taas puklua, syötin ja nukahti tissille. Koitin nostaa koholle syliin että tulis röyhy, no ei tullu ja poju aivan nukuksissa. Nostin pinnikseen ja nyt nassuttaa tuttia silmät kiinni...uskallankohan irrottaa katsetta koko yönä.

Voisko olla Nodde sun syömisistä? Meillä kostautuu heti, jos syön jotain epätavallista. Lauantaina söin porkkanalettuja -> eilen tyttö nukkui koko päivän aikana kahet noin 45 minuutin päikkärit ja oli itkuinen ja paukutteli koko päivän.

Meil on kans taas iltaitkut tullu kuvioihin,tosin lyhyenä ja kahdet iltaraivarit (n.puol tuntii kestävät) on viikon sisällä saanu,joiden jälkeen nukahtaa ja on nukkunut 7-8h putkee.Eilen tuli ja nukkui 8h yöunet ilman heräämisiä.Ei edes tankannut nyt,kuten normaalisti tekee.Aamulla sit tankkaskin sen edestä.
Muutoin päikkärit ottaa 2-4h ,seurustelee tunnin pari,kunnes alkaa väsymään.
Meillä kans tulee kuolaa tosi paljon ja nyrkkii tykkää syyä ja tuttia lussuttaa etenki iltasin.Liekö ne hampaat alkaa siellä kehittymään,et pistää kitisee ja kuolattaa.

Pienet puklut tuli viime syötöstä ja neki vasta 1h sen jälkee, eniten pelkään sitä että tukehtuu yöllä. Nyt söi, eli melkeen 2 1/2h syötön välissä, pienet puklut tuli ku nostin syliin, ei kuitenkaa kaaressa(ainakaa vielä). osaispa nyt itse rauhottuu ja koittaa nukkua.

Ruokavalio oli ekana itellä mielessä, mutta aiheuttaako mikään yhtäkkistä pulauttelua? Ei oo vaikuttanu mitenkään vatsakipuselta, niin tai voihan se olla että veti päivällä ittensä nii ähkyy ja siitä pitkin iltaa johtuva pulauttelu....tai hotkii, koska maitoa kyllä tulee.

Kuullostaapa hyvältä nuo aqqun vaavin 8h yöunet! Täällä mennään edelleen 3,5h max...

Nii ja eka rota pitäis ottaa ke... en kyllä enää tiiä uskaltaako:depressed: varmaan väsymyskin aihettaa turvattomuuden/epävarmuuden tunnetta, eikä tilannetta helpota yhtään ku tietää että suurin osa kesästä ollaan vaan kaksistaan pojun kanssa:sad001 kaikista pahimmat on illat.

Illat onkin ne pahimmat. Saatko Nodde mistään hoitoapua nyt? Puklua tulee meilläkin, ja ihan sama onko röyhtäyttänyt vai ei.

Yöunista en olisi ite huolissani, meinaan 3 tunnin yhtäjaksoiset unet on näin pienillä vauvoilla todella hyvät. Ne vois olla kolme tunnin mittaista pätkää. Yritä ajatella asia niin :)

Joo hoitoon saan apuja tarv anopilta ja omat vanhemmat tulee reissusta loppuvkolla. Mammakavereita ei ole, omista kavereista ei ole apuun. Onneksi on tämä foorumi,minne voi pahimmat hysteriat purkaa:grin

Heräsin ihan järkkyyn kurkkukipuun:dead:

Yö menny ihan normaaliin tapaan, syöttö klo.3,nukahti tissille ja nyt imee tuttia pinniksessä simmut kii. Pukluttomia ollaan ainaki vielä:dance008

Meillä ei ole tyttö vielä tuota tuttia huolinut, ei vaikka kovasti olen yrittänyt. Yritystä on siis ollut lähinnä siksi, että kun imeä lussuttaa sitä nyrkkiään, niin mielestäni siihen olisi tutti parempi kuin nyrkki...ja niinä hetkinä olen aina tuttia yrittänytkin. Mutta ehkä sitten joskus, tai sitten ei koskaan? Mistäs niistä tietää.

Mä olen tässä kilpailuttanut talotoimittajia, rakentajia, takkafirmoja, lämpöfirmoja ja muita "joutessani". Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti, kun kirjoitan aina tarjouspyyntöihin, että olen äitiyslomalla ja pienen vauvan kanssa puhelimessa on snadisti hankalaa vastailla kysymyksiin ja pyytänyt niitä siis sähköpostilla. Niin poikkeuksetta noin 90 % soittaa. Ja kun oikeasti se soitto sattuu yleensä aina sellaiseen aikaan, että joko tyttö on just nukahtamassa, tai sillä on kakat housuissa, tai syödään tai jotain muuta... Kuinka vaikeeta se on ymmärtää lukemaansa?

Me "saatiin" eilen se rota-rokote. Toistaiseksi vain vähän enemmän itkua ja huonotuulisuutta. Poika rupsuttelee paljon ja tekee aivan kauheen hajusia kakkoja. Ja ehkä on myös väsyneempi.

Meillä oli kans la ristiäiset ja äitillä tuli vähän syötyä :D että taitaapi johtua piereskely myös siitä. Piereskeli jo ennen rotaa ja ristiäisiä, mutta en tajua mikä sen aiheuttaa :|

Sanoja, on sulla vaan projektia kun hoidat noita taloasioita! Työni puolesta tiedän ettei ole mikään pikku homma. Tsemppiä!

Meillä on kanssa työn puolesta onneksi kokemusta ja tietoa näistä, mutta kyllä tässä saa päivät kulumaan joo. Sitä ollaan monesti jo mietitty, että kuinka paljon ns. perusrakentajaa, joka ei tiedä rakentamisesta ja muista jutuista "normaalia enempää", viilataan linssiin. Paras oli yksi talotoimittaja, joka antoi korjatun tarjouksen ja siitä oli poistettu kokonaan kattomateriaali, mutta hintaa oli tullut 10 000 € lisää :grin. Ja niitä piilokulujahan riittää... No mutta, eipähän ehdi vaipanvaihto kylllästyttää kun on tätä muutakin hommaa. Ärsyttää myös se, kuinka usein oletetaan, että nainen ei ymmärrä ja sitä voi kusettaa sata-nolla.

Jos muuten riittää kenelläkään suositeltavia urakoitsijoita, takkatoimittajia ja muita, niin laittakaa yksityisviestiä vaikka. Myös ei-suositeltavia saa kertoa!

Musta ei ois kyllä nyt kilpailuttaan yhtään mitään tai hoitamaan tuollaista projektia, tulee ihan hiki kun jo lukeekin sun viestejä Sanoja. :-) Tsemppiä tuohon isoon projektiin !

Tyttö heräsi just päikkäreiltä, aika kuuma ja hikinen pakkaus oli kärryssä. On aika vaikeaa pukea päälle nyt oikea määrä vaatetta.. millä muuten suojaatte kaulan alueen? Bodyt on aika avonaisia kaulasta ja jotain siihen ois oltava.. oon pukenut äp: n kypärälakin vielä mut onko teillä muita vinkkejä? Ulkoiletteko vauvan kanssa muuten kuin vaunuilla.? Ois vaan ihana olla näillä keleillä pihalla mut ei tuo tytsi kyl koko aikaa vaunuissa viihdy.

Mä oon samaa miettiny tuosta kaulan suojaamisesta, mutta en oo vielä mitään siihen laittanu. Hattua ei oo käytetty, kun meidän neiti raivostuu siitä.

Mä olen ulkoillut myös kantorepun kanssa, se antaa kivasti vähän vapautta lisää liikkumiseen. Pääsee ihan mettäpoluille yms. Siihen kyllä nyt alkais tarviimaan hattua suojaksi, kun huppuhaalareiden aika alkaa olemaan ohi.

Tänäänkään ei ole kunnon päikkäreitä nukuttu, jostain syystä aina vaan noin 30 minuuttia kerrallaan. Sitten uni vei voiton sitteriin kuten eilenkin klo 16. Omituisia nää vauvan vaiheet, kun ei kaikkeen vaan voi tietää syytä. Laitoin tänään typyn vatsalleen viereeni lattialle ja siitä alkoi kauhea ähertäminen. Tyttö olis halunnut kääntyä jo selälleen, mutta jäi vielä yritykset puolitiehen. Ja sekös harmitti! Aivan kauhea raivoaminen :D

Heips pitkästä aikaa. Mun uus nimimerkki on tää naneko vanha oli se nane❤.

Meillä on menny tosi hyvin pikku neidin kanssa. 2kk iästä lähtien alko vetää noin 10h yö unia ilman tankkausta. Ja heräilee päivän säteenä. Imetyshän tuosta kärsi ikävästi. Että on saanu juua mammateetä ja kotikaljaa että maitoa tulis tarpeeksi. Imettäähän haluan vielä pitkään. Päivällä nukkuu pieniä pätkiä usein.
Pikkunen alkaa olla pian 3kk vanha. Aika menny niiiin nopsaa.
Mä en tosiaan voi mitään mutta haikailen raskaus aikaa. Haluisin kovasti viidennen lapsen vielä. Mies oli sitä mieltä et ei enään. Noh...saanähä...mitä tulevaisuus tuo.
Meillä on tutti käytössä vaik meinasin alussa et ei käytetä. Mut ei sitä kauaa suussa pidetä. Neidillä on niin paljon asiaa.

Joo täälläkään ei nukuta pitkiä päiväunia...ihan vaan max.tunnin(tai oikeastaan vajaa) pätkissä. Öisin onneksi vetää kunnolla unta, vaikka toki heräilee 2-5h välein. Hyvin vaihtelevaa siis.

Sanoja me ollaan ns."alalla" mutta tiedän vain pk-seudun urakoitsijoita yms...Meillä alkaa myös uuden as oy:n rakentaminen syksyllä ja töitä kyllä riittää kun ollaan pääurakoitsijoita. Koko rakentaminen ja ala on kyllä niin pimeetä että tsemppiä sinne!! Kusettaa yritetään joka väliin. Yritä tinkiä joka väliin ja pyytää materiaaleistakin kunnon alea...noissa urakkatarjouksissa, pienimmissä varsinkin, voi olla yli 100% hintaeroja, nimim.kokemusta on...

Täällä pikkuinen taas päivällä sai hirveet pelästys-raivarit kun tohisi mahalteen ja "vahingossa" kierähti vauhdilla melkein kierroksen ympäri leikkimatolta ja pää kolisikin puulattiaan...huusi kuin hyeena 10min. Hirveä meno päällä mutta mitään taitoa tai oikeeta kehon hallintaa ei vielä ole...

Kiva kuulla nane:sta ♥
Ja oih kuinka taivaallisen kuuloista tuo teidän neidin nukkuminen!! Mutta toki imetys kärsii...meillä kakkonen nukku synnäriltä asti jopa 12h öisin heräämättä, ihan uskomatonta! Heräilin itse sitä aiemmin aina aamuisin pumppailemaan maitoa kun tursus paidan läpi :D

^ joo kyllä tingitään. Meillä nuo on kanssa työnpuolesta tiedossa ( ollaan valvojina) ja kilpailuttamisesta on onneksi kokemusta, mutta kyllä tässä silti saa hiuksia repiä. Yksi talotoimittaja mm totesi, että ei sitä murskepatjaa tarvi täryttää, painelee vaan kauhalla. Näinpä näin, kattellaan niitä painumia sitten.. Ja kaikkea muuta. Musta se on jotenkin omituista, että miksi tuolla alalla on menty siihen älyttömään kusettamiseen. Mitä siitä oikeasti kukaan hyötyy? Maine menee ja sana kiirii.

Meillä on jo muutaman viikon vauva syönyt vain kerran yössä. Huolestuttaa vähän imetyksen vuoksi kun toiselle rinnalle tulee jopa kahdentoista tunnin tauko ettei siitä syödä ollenkaan. Joskus sattuu käymään vielä niin, että sama rinta joutuu tauon uhriksi useamman yön peräkkäin. Sitten aamulla huolestuttaa vielä enemmän. Toistaiseksi maito on riittänyt ilman erikoistoimenpiteitä.
Saattaa kuulostaa hullulta, mutta haluaisin, että vauva söisi yöllä kaksi, jopa kolme kertaa, niin tulisi molemmat rinnat tyhjättyä joka yö. Se auttaisi pitämään menkatkin kauemmin poissa. Mulla kesti kahdella edellisellä kerralla 8kk ennen kun ne palas, niin nyt olisi kiva jos kävisi vähintään samoin.

:D anteeksi, en tarkota tätä millään pahalla ja ymmärrän kyllä täysin mitä HoosiAnna tarkotat mutta huvittaa tämä kun toinen valittaa kun vauva heräilee syömään ja toivoo pidempiä unipätkiä ja toinen repii ressiä kun nukutaan liian hyvin.. ite oon yrittäny pyrkiä turhasta miettimisestä eroon koska se ei aiheuta ku ahdistusta ja ressiä.. omalla kohalla ainaki :)

Eiköhän sun rinnat oo jo tottunu tohon. Mä en oo pitäny mitään kirjaa kummasta rinnasta viimeksi imetin. Annan yleensä siitä joka tuntuu tyhjemmältä. Mä imetin viimeksi 8kk täys imetyksellä en sitä ennen antanu muuta ruokaa ni mulla alko kuitenkin menkat säännölliseks jälkivuodon jälkee et se siitä imetyksen voimasta et menkat jäis pois.
Ei sitä kuitenkaan kannata liikaa tyrkyttää maitoa toiselle jos on tyytyväinen.
Ja jos kuitenkin haluut lisätä et maito ei loppuisi ja menkat pysyis poissa ni sit nouset yöllä pumppaamaan tissit tyhjäks.
Jos mulla olis energiaa ni mä pumppaisin yöllä mut empä oo jaksanu heräillä kun jo tottunut nukkumaan yöt. Ostin sähkösen pumpunkin mut iha turhaan en oo ku 2kertaa käyttänyt.

Takaisin