Vauva-arki :)

En huomannut tuota Mammasmurffin kirjoitusta äsken ollenkaan. Täytyy sanoa että sulla on ihana asenne tähän vauva-arkeen, vaikka se on triplasti rankempaa kuin esim meillä. Meillä kun on "vaan" tuo yksi lapsukainen. Että tsemppiä ja voimia arkeen <3

Täytyy vielä surkutella ja valittaa vähän lisää kun kokeilin eilen ristiäismekkoa päälle..ei ois varmaan kannattanut. Näytin valkoiselta valaalta ja imetysliivitkin näkyi läpi. Vielä olis pari päivää aikaa hommata jotain peittävämpää päällepantavaa.

Ps. Oon menossa just jälkitarkastukseen..vuotavan alapääni kanssa :D

Pikkumyylle, pitkä viesti :)

Voisko tuo unien lyhentyminen olla esimerkiksi ihan nälkää? Meillä helpotti ne monen tunnin iltakitinät tässä muutama päivä sitten, kun olin istunut 3 tunnista 1,5 tuntia imettämässä ja kirjaimellisesti sieltä tissistä ei enää tullut mitään. Ei vauva niellyt eikä mitään tapahtunut, yritti imeä kyllä. Sen jälkeen alettiin antamaan korviketta tuossa 18-20 välillä, kun nyt nälkä sattui tulemaan. Voi jee! Nyt on nukahdettu rauhassa 21-21.30 välillä omaan sänkyyn. Ja mulla myös parempi mieli, kun ei tarvitse istua väkisin yrittämässä jotain, mikä ei onnistu. Annan siis toki vielä muuten aina tissiä, mutta otettiin tuohon iltaan vaan tommonen korviketankkaus.

Mun mielestä myös meillä pähkinät aiheuttaa ilmavaivoja, siitä huolimatta olen syönyt kun on tehnyt kovasti mieli.

Meillä kanssa imetään nyrkkiä, olen yrittänyt näihin hetkiin tuttia tarjota mutta ei kelpaa edelleenkään. Näillä mennään sitten.

Toi ristiäismekko...I feel you! Mä kokeilin kanssa yhtä hametta, niin voi itku sen vyötärön kanssa. Oletin, että se menis ihan kevyesti kun farkut menee ja kilot on lähtenyt, mutta toki tuossa vyötäröllä on silti sitä ylimääräistä, näytti vaaka mitä hyvänsä. Oli aikamoinen shokki vasten kasvoja kyllä. Sitten kierrettiin viime viikonloppuna tytön kanssa kaupungilla, jos löytyisi mulle mekko. No ei löytynyt, kun en halua maksaa 100€ mekosta, joka toivonmukaan ei sovi sitten enää. Ja yhteen kauppaan ei päästy sovittamaan ihan kivaa mekkoa, koska siellä oli sovituskopit 6 rappusen päässä eikä ollut edes niitä sellaisia pyöräralleja, että olisi päässyt sinne vaunujen kanssa. Pahoilla mielin lähdettiin pois kaupasta. Mutta, meille löytyi sitten omasta kaapista tähän apu, ostin viime kesänä sellaisen mekon missä ei vyötärö kauheasti näy ja se meni päälle! Tosin kirrasi tisseistä... :p

Muokattu viimeksi:
Mä mietin vaan sitä että poika on niin raivona ettei ala tissille :/ sitten pidän tuttia suussa ja odotan uudestaan kun se rauhottuu..se on välillä onnistunut. Sitten nukahtaa tissille..siksi mä mietin että pakko kai tuolta tissistä on jotain tulla? Mulla ei oo korviketta vastaan mitään mut en uskalla antaa jos maha vaan pahenee :(:(

Maitoo muodostuu kyllä koko ajan lisää kunhan itse muistat juoda ja syödä. Mullakin välillä tuntuu että alkaa hiipuun tai tulee hitaampaa niin vaihdan toiselle tissille niin sieltä tulee taas nopeempaa vaikka se olis juuri äskettäin syöty.

Sanoja, ei olla kokeiltu koliikki keinua. En tiiä hommaisiko kun se on aika tyyris vekotin ja liekö sitten kauaa tulisi käytettyä.
Mutta hienoa, että teillä korviketankkaus iltaisin on auttanut koska se auttaa myös meillä! ☺ei ehkä ihan noin hienosti kuin teillä mutta tissit ei vaan kerta kaikkiaan riitä.

Ja Pikkumyylle tsemppiä, meillä on just kans joku ihme kausi menossa, ei nukuta ja iltaisin itketään. Toivottavasti menis pian ohitse.

Voisikohan vauvalle aiheuttaa mahavaivoja myös paprika kun oon niitä pistellyt poskeen?

Me päätettiin siirtää nimiäisiä heinäkuulle kun ei saada millään mun sukulaisia tänne ennen juhannusta . Toisaalta vähän harmittaa mut toisaalta sithän on kesä ja voi olla ulkona. Nimi on kuitenkin mennyt eteenpäin, eikä sitä olla salailtu. Meidän tyttö on Silja. Kutsutteko muuten vauvaa jo nimeltä? Itse yritän siihen opetella kun tulee niin paljon kutsuttua kaikilla hellittely nimillä. ☺

Pippan, tuo paprika kuuluu ihan yhteen pahimmista mahavaivojen aiheuttajista :( ainakin näin olen lukenut. Mut varmaan lähinnä vaikuttaa määrä, syö sitten mitä vaan. Sama mulla kun vedin pussillisen niitä pähkinöitä :D vähempikin ois saattanut riittää :P

Tsemppiä myös sulle Pippan! Viime yö ja ilta oli parempia :)

Joo kyllä toi korviketankkaus on tullut tarpeeseen. Nyt tyttö vetäs desin sitä, en mä tiedä onko se paljon vai vähän mutta uskon että ihan hyvin. Tänään olen tähän mennessä jo itse imettänyt 7 kertaa ja tästä vielä siis vähintään kerran ennen nukahtamista. Tuosta pullosta syömisestä on pitänyt vähän opetella sekä tytön syömään että itse kärsivällisyyttä, mutta se sujuu joka kerta paremmin. On kiva, kun tyttö on tyytyväisempi, tulee itsellekin parempi mieli.

Pikku myy, kokeile sitä korviketta tissin jälkeen. Sitten tiedät jäikö nälkä. Me kokeiltii nannia ja tuttelia,jotka ei sopineet vaan tuli enempi vatsanväänteitä.Huomasin ettei ne ole Suomessa valmistettuja. Tuutia kokeiltii ja se sopi paremmin ja sitä ollaa käytetty.

Me käydään ensin neuvolassa maanantaina katsomassa miten poika on kasvanut.. Nyt on taas "normaalit" illat, eikä mitään kauheita huutoraivareita. Se johtui varmasti niistä pähkinöistä :|

Meillä on nyt trendinä klo 19-20 raivohuuto :(. Ihan sama mitä tekee, täällä huudetaan kurkku suorana. Turhauttavaa ja ahdistavaa.

Käytättekö te muut muuten peittoa vai unipussia?

Unipusseja kovasti kehuttiin mutta meillä mennään ihan peitolla, ja usein jopa ilman peittoo ku kaveri tuntuu olevan muuten ihan hiessä :grin

Meillä on kotona peitto, mutta ostettiin etukäteen myös unipussi. Otin sen eilen täällä mökillä käyttöön. Vaikuttaa ihan toimivalta tuon likan kanssa, kun meillä asuu sellainen tavan potkija ja äheltäjä :). Tosin kesän tultua voipi olla aika kuuma. On muuten botenkin haastavaa ostaa likalle uusia vaatteita kesää varten. Niitten pitäisi varmaan olla lyhythihaisia, mutta mitenhän noi vauvat pärjää kesällä..?

Kokeiltiin unipussia ja oli liian kuuma. Peittona on vaan äp:n pussilakana, täkki tuntu turhalle ku poju öisin potkuttaa ja kääntyilee. Aina löytyy ihan mukkelismakkelis sängystä:grin

Mä mietin samaa Sanoja. Oon ostanut lyhythihaisia bodeja ja t-paitoja, sekä yhdet shortsit. Täytyy varmaan laittaa aina ulos mentäessä jotain super-tehokasta aurinkosuojaa vauvalle. Varmaan jotain 70 kerrointa??

Jossain muuten luki ettei sais rasvata vauvaa, vaan pitää suojata varjolla/vaatteilla. En muista missä toi oli ja korjatkaa jos väärää tietoa:grin
aattelin hommata kans lyhythihasii bodyjä ja joku hattu pitäis kans. Miten aurinkolasit??

Joo Suomessa on sellanen suositus ettei vauvaa sais tasvata aurinkorasvalla, olikohan vasta 2 vuotiaasta vai jopa 3 alkaen. Mutta jossain ulkomailla kyllä sanotaan että ok. Just luin jostain netistä, mikähän sivu oli. Että ota näistä selvää :rolleyes: Yritän kyllä ite pitää vauvan varjossa. Aurinkolasit melkein kyllä pitäis hankkia. Muutama lyhythihainen body on hankittuna. Shortseja ei vielä. Vaikee edelleen arvioida kokoo ja toisaalta eipä sitä tiedä millanen kesä tulee, tuleeko edes shortsikelejä :wink

En oo laittanu meidän mukuloille arskarasvaa ja eivät ole palaneet ikinä vaikka aina ulkoiltu paljon. Vaatteilla kun peittelee, niin ja käsivarret/polvista alaspäin ei ainakaan nuo ole muutakuin aina hieman ruskettuneet? Ovat sen verran varjoisassa kuitenkin kun lapset touhuavat jatkuvasti ja jotenkin luonnostaan hakeutuu varjoon tai kääntää usein selän aurinkoon. Tosin nuo ei mitään hirveän vaaleaihoisia, joten ihokin kestää ehkä paremmin...tiedä sitten...

Esikoinen kun syntyi kesäkuussa niin oli kovat helteet jo!(nyt tuskin sitä "ongelmaa" :D ) Poika oli välillä rattaissakin ulkona pelkissä vaipoissa! Olisi muuten hikoillut ihan hulluna. Toki pitää jotenkin suoralta auringonpaisteelta suojata jos siinä hengailee kauemminkin...mutta tämän tytönkin kanssa olen välillä nyt ulkona ottanut syliin ihailemaan auringon paistetta :) on ihmeissään mutta nautiskelee kun valo osuu nassuun! kukapa ei auringosta nauttisi♥

Tää Suomen kesä vaatii vissiin varusteita vauvalle ihan kevyttoppapuvusta sinne pelkkään vaippaan :D

Alle 2 vuotiaalle ei sais laittaa aurinkorasvaa niiden "myrkkyjen" takia mitä siinä on. Mä oon ostanu tytölle lyhyt hihaisia bodyja ja kesämekkoja sekä huomen käyn ostaas pari hellehattua. Esikko oli niin kuumaverinen et pidin varjossa pelkkä vaippa päällä. Aurinkolaseja ei pidetty ku aina tuli hirvee huuto ku ne laitto päähän.

Meillä taitaa taas olla tiheän imun kausi....tänään ollu koko päivä yhtä tissiä.

Takaisin