Vauva-arki :)

Meillä on kans sekä mammin että ainun tutteja. En oo vielä hoksannut kumpi ois parempi, jos on, kun tytsi syö niin huonosti tuttia.

Meillä on ollut aika hankalaa viime päivät öistä puhumattakaan. . Viime yönä kin tytsi huusi klo 23-03, varmaan vatsavaivoja.. taidan jättää d-vitamiinit pois.. muutenkin ollut hirveästi itkua ja sylissä kanniskelua.

Meillä toimii kotona sitterinä nuo Fatboyt, eli säkkituolit :) niihin lasken välillä. Välillä kaipaa enempi syliä, välillä hengailee mielellään yksin äimäilemässä ympäristöä.

Tosin jännästi päivät menee täällä aikalailla muualla kuin kotona, milloin kärrytellen lenkillä ja lähikaupoissa/maastossa ym. tai sitten autolla ystävien tai isovanhempien luo, tai lounaalle jonnekin. En jaksa olla kotona, typy tyytyväinen kun pysyy liikkeellä eikä mieti liikoja. Tässon tietty se että ku kolmas lapsi niin ei osaa jännätä että "mitä jos se herää" tms. Tissi suuhun tai vaipan vaihto, niin helppoa :D taaperoiden kanssa haastavampaa kun juoksevat päättömästi, kiukuttelevat, pitää varata/miettiä eväät mukaan... kaikki vauvan tarpeisiin potenssiin viisi!

Kauheasti meillä ei viihdytä sylissä nyt kun ihan asiaa pohtii...ei nuo pojatkaan viihtyneet.
Tää tyttö sylissä levoton ja "menossa jonnekin", kauhea tutkailun ja liikkumisen tarve. Varmaan on myös aikainen liikkeelle lähtijä kuten veljensä, pari kuukautta niin alkaa luultavasti jo veteleen itseensä pitkin huushollia...viihtyykin parhaiten tuossa turvakaukalossa yläasennossa

Meillä kans lähetään varmasti pian liikkeelle! Pystyasento on paras ja jaloilla vispataan aivan hirveesti :) tänään kävin kaupungilla ja se huutokohtaus tuli :D menin anopin autoon imettämään ja that's it :) sitten lähdettiinkin kotiin.. Eihän se kauheen kiva kohtaus ollut mutta selvisin!

Mulla on stressi tuosta huutamisesta... Että miten saan vauvan rauhotettua jos tien päällä tai kaupassa alkaa konsertti. Vaunuilemassa kun ollaan oltu ja poju alkaa välillä kiljuun kurkku suorana eikä auta mitkään hetkuttelut eikä hyssyttelyt. Tissi pitäis varmaan saada suuhun niin se auttais mut en oo rohjennut tuolla pihalla "keskellä tietä" ku on ollut viileitä kelitkin. Lisäks kun meillä syödään vielä rintakumilla niin pitäis sekin muistaa ottaa mukaan joka paikkaan mihin meneekin. Kerran jo soitettiin matkalta miehelle että tuo rintakumin meille että saadaan pojalle ruokaa! :rolleyes:

No sehän se on! Vielä kun vaunuissa on suojaa ja harsoa jajaja..vauvalla vaatteita ja lakki silmillä :D sitten kun tietää että tuolla on niitä kukkahattu-tätejä ja setiä, jotka katsoo murhaavasti sua kun vauva itkee. Ei oo helppoa! Minä en itse rohkene imettää julkisilla paikoilla, joten siinäpä saakin miettiä mihin suunnistaa.

Millaisella otteella te imetätte esim.kaupan vessassa? Mä en osaa imettää ollenkaan ilman sänkyä tai tyynyjä.. huono äiti.. oon antanut julkisella paikoilla pullosta kun sitä meillä joudutaan muutenkin syömään.. haluisin kyllä imettää mut se on toistaiseksi ainakin niin hankalaa.

Mullakin on rintakumi käytössä ja se kyllä hankaloittaa imetystä kun mulla se ei ainakaan pysy paikoillaan ellen pidä siitä kiinni. Siitä sitten johtuen mulla on hankaluuksia imettää muissa asennoissa kuin makuulla ja itekin miettiny miten onnistuu jossain kun on menossa. Eilen olin kahvilassa eikä pulloon pumpattu maito riittänyt pojalle. Eli jouduin sitten imettämään siellä kahvilassa mutta onneksi sain lainata sellaista imetyssuojaa. Hankalaa se istualteen imetys silti oli ja poika jäi nälkäiseksi kun en niin pitkään saanut hommaa onnistumaan. Näiden ongelmien takia mennään pojan kanssa maanantaina neuvolassa järjestettävään imetystukiryhmään.

Mulle on helpointa imettää istualtaan, eli siksi ei ole ongelmaa. En ite taas oikein osaa tyynyjen kanssa tai maaten imettää, en saa hyvää asentoa. Mutta tärkeintä lienee löytää se itselle paras tyyli.

Kitty,Onks sulla pulloa mukana mis on maitoo?
Itsekään en ole imettäny julkisella paikalla,edes tallilla jossa on tuttu porukka.Siks mulla on maitoa mukana pullossa,jota tarpeen mukaan sit annan.

Mulla kanssa aina pullo mukana missä pumpattua maitoa kun menossa ollaan, en halua imettää julkisella paikalla niin menee mukavasti noin.

Voi että kun saisin meidänkin pojan juomaan pullosta!! :/ ei tarvis ressata sitä imettämistä tuolla liikenteessä. Tänään meen kampaajalle, jihuu! Saapa nähdä miten nuo miehet pärjää..varsinki kun se pulloruokinta ei tosiaan onnistu.

On mullakin pullo ja maito mukana. Aina kun ei ole saatavilla sitä oman mielen mukaista imetyspaikkaa (eli just jotain leikki - tai hoitohuonetta). Mentiin meinaan yksi reissu bussilla, puoli tuntia, hakemaan autoa autokorjaamolta ja likka alkoi huutamaan nälkää heti bussiin noustua...silloin ei ollut mukana pulloa, sen reissun jälkeen on aina ollut :)

Ei oo pulloo. En oo pumpannut kun yhden kerran kokeeks. Tarvis pumppailla mutta mä oon jotenkin niin väsynyt etten tiedä missä ihmeen välissä saisin pumpattua. Pojuhan on siis sylissä koko ajan ja hereillä ollessa syö ihan tunnin välein. Vois kai sitä samalla pumpata kun toinen syö mutta ei jotenkin pysty. Ja sit kun toi nukkuu niin mulla on kiire syödä ja käydä suihkussa ym.pakolliset niin en muka ehdi sillonkaan... Millon te muut pumppaatte?

Mä pumppaan esim. kun mies on tullut töistä. Meillä on illat aikaa koko perheenä niin siinä voi tehdä niitä omia juttuja (kotitöitä lähinnä). Käytkö sä Kitty missään vauvan kanssa? Ajattelin vain että saattaisi piristää vähän, vaikka unet jääkin vähiin. Ja voitko pumpata kun mies on kotona?

Kampaamoreissu meni hyvin ja mies oli viettänyt pojan kans sen pari tuntia autokaupoissa :D sitten meidän matka jatkuikin synttäreille ja ajatteli autossa testata ottaisko poika pullosta maidon. No sehän otti!! Vielä huoneenlämpöistä pumpattua maitoa :) tarpeeksi unisena kun syötti niin ei kerennyt tajuta ettei ole oikea tissi.

Mua siinä pumppaamisen alottamisessa stressaa se juurikin että poika syö tunnin välein. Eli siinä välissä kun ei syö niin syöksyn äkkiä vessaan tai syömään tai jotain muuta pakollista tekeen ja hetken päästä jo poika syö taas. On siis vähän raskasta tällä hetkellä. Yöllä nukkuu eka vähän pitemmän pätkän (max 3 h) ja loppuyö menee sitten taas syödessä tai siinä että poika ähisee ja kitisee mahavaivaa ja pakko nousta pomputtaan että olo paranis pienellä. Kyllä mä kavereita ja isovanhempia tapaan ja vaunulenkillä käydään päivittäin mutta jotenkin koen sen hurjan stressaavana että vauva on niin riippuvainen että joudun hirveellä kiireellä hoitaan kaikki omat syömiset ja suihkut ym.:sorry:

Mä pumppaan aina aamusin kun neiti vielä nukkuu. On aina aamusin tissit ihan pinkeenä maitoa niin on kiva pumpata heti aamusta. :)

Pariin päivään en oo ehtiny tääl käydä ku ollu kaikenlaista ja hirveesti lukemista tullu :)

Kitty oon kantoliinat ostanu facebookin kantoliina kirppiksen kautta. Sieltä löytyy paljon erilaisia liinoja :)

Meillä on menny arki tosi kivasti taas eteenpäin. Neiti kun nukahtaa syönnin jälkeen siinä 22-23 niin nukkuu sitten sinne 4-5 ja sen jälkeen herää joko itse tai minun herätykseeni siinä 6-8.

Meillä on kanssa lähtenyt tää arki rullaamaan tosi hienosti. Iltaisin tyttö nukahtaa syömisen jälkeen siinä 22-23, herää syömään 4-5 aikaan ja sit taas nukkuu sinne 8-9 asti. Hereillä ollessa on suurimmaks osaks tyytyväinen ja hymyilee paljon. Päivisin hereillä ollessa saattaa syödä tunnin välein, välillä harvemmin. Yhtenä päivänä syöttöjen väli oli vain 15 min kun aina kitisi lisää ja tutti ei kelvannut, sitten kuitenkin tuli mieleen että vaihdan sen ainu merkkisen tutin mam tuttiin niin johan alkoi kelvata ja syöttövälit piteni ainakin tuntiin. :)

Takaisin