Meillä on niitä relan d-tippoja, joita annan kun muistan, eli en joka päivä. Itse syön paljon deetä kumminkin.
Rintatulehdukseen oli pakko aloittaa antibiootit, vaikka ikäväähän se on että pienokaisen suolistoflooraa ollaan heti tappamassa tässä vaiheessa. Lääkäri totesi kuitenkin, että rintatulehdus voi yllättävän äkkiä viedä ihan sairaalakuntoon, ja että tärkeintä on, että olen itse kykenevä vauvaa hoitamaan ja jaksan tuottaa maitoa, enkä vaan makaa puolikuolleena. Kun on se esikoinenkin, niin ei ole oikein aikaa sairastaa, saati joutua sairaalaan! Lisäks varoitti paiseen muodostumisen riskistä. Tutulta kuulinkin sitten niin etovan tarinan siitä, miten oli jouduttu paise puhkaisemaan sairaalassa kun ei ollu ajoissa aloittanu antibiootteja...vihreää märkää pursunnu desitolkulla siitä tissiin puhkotusta reiästä...

ja sen tissin imetyskin oli sit loppunu siihen...eli hyvä että aloitin ajoissa läälityksen! Lisäks vielä lääkärin suosituksesta pienelle lisää maitohappobakteeritippoja, joka suojais vähän sitä herkän suoliston bakteerikantaa. Silti on vähän iltaisin itkeskelly ja piereskelly, mutta yöt menny toistaseks yhtä hyvin kuin ennenkin.
Esikoinen sen sijaan, joka on tähän asti ollu niiiiiin reipas, on ollu monta päivää ihan vauva ja vastarannan kiiski, sille on pitäny pukea vaatteetkin päälle isolle tytölle. No, toisaalta odottelinkin jo tätä, eikä se kiusallaan sitä tee, huomiotahan hänkin tarvitsee...