Vauva-arki :)

Pippan, mä laitoin tänään vaan typylle hanskat käteen ja siihen makuupussiin, eli alla body ja housut. Ja lämmin tuolla oli, ehkä huomenna sitten jätän sen makuupussin auki vielä.

Me tultiin miehen kanssa yhtäaikaa salille, voi jee :)

Munkin on ollut vaikea tietää mitä laittaa vaunulenkeille kun toi meidän poika tuntuu olevan aika kuumaverinen ja sit hän huutaa vaunuissa jos tulee hiki. Tänään sit laitoin housujen ja bodyn päällä vaan ohuehkon collegehaalarin ja käteen tumput. Ja tietysti oli se makuupussi vaunuissa myös.

Meillä kans kuumakalle ja oon pitänyt vaunuilemassa vaan normaalit sisävaatteet ja suoraan sillee makuupussiin. Pipo tietysti päähän. Tuntuu olevan aika sopiva. Jos on ollut aurinkoisempaa niin oon avannut vaunuista sellasen tuuletusräppänän.

Meillä on ollut vielä toppapuku päällä..mutta tänään totesin että menee vähän yli :D pojalla nimittäin perse ihan punanen ja itkee raukka sitä. Koitetaan tässä just parhaillaan saada poika nukahtamaan ilman housuja..voi raukkaa <3 hankala kans miettiä että mitä päälle..nyt alkaa kelit olemaan aika lämpimät että taidan laittaa fleecen kans huomenna ja jättää sen äippälaatikon pussukan auki.

Mä en voi pitää tuolla tytöllä pipoa, sillä menee hermo siihen aina aivan totaalisesti. Hyvin on pärjännyt ilmankin ja melkein hikisenä se aina tulee vaunuista nostettua.

Meillä samaa vaatetusta. Body+housut ja sellanen h&m "karhuhaalari". Ohut pipo päässä ja äp:n pussissa. Seuraavaks jätetään haalari pois.

Tänään ei oo poju nukkunu ku 30min-1h putkia. ..ei oo kyllä huutanu kuitenkaa...NUKU YÖLLÄ PLIIIIIIIS:smiley-angelic001

Mä puen tytölle sisävaatteiden päälle äitiyspakkauksen vanupuvun (vaikka onkin iso) pipo päähän ja tumput käteen. Vaunukopassa mulla on koko ajan makuupussi mut tytön laitan sen sisälle ainoastaan aamuisin kun viedään isoveli päiväkotiin. Aamulla kasin aikaan kun on sen verran kylmempi vielä.

Meillä muuten poika kans hermoilee pipojen kanssa. Tai lähinnä ne myssyt missä on narut leuan alla. Vähän paremmin antaa laittaa pipomalliset :)

Voi haukotus mikä yö taas.... poju väsähti n.21 ja eka syöttö oli taas ennen puolta yötä, tosin poju ei paljoa syöny. Pikasesti päästii kummatki nukkuu ja huuto alko taas jo klo.1:30. Mietin että tässä sitä taas ollaan, saan nukkua tunnin kerralla, rupesin het epäilee maidon riittävyyttä... yritin syöttää ja parin imun jälkee poju puklas. Lopetin, poju muutenki "riehu" rinnalla...no kuitenki huusi ja kiemurteli, eli vatsavaivoja. Yritin hyssytellä, kantaa, tuttia ym...pieniä hetkiä tuhisi ja kun tutin pökläs niin alko kitinä. Lopulta tutti sitte tippu ja meni sängyn alle...en sitte ruvennu sitä sieltä etsimään poju sylissä vaan marssin keittiöön ja rupesin keittämään tuliterää tuttia ja lopulta kun sen sai pojalle niin huuto loppui heti ja tyytyväisenä lussutti sitä pinniksessä. Mietin että mitä helvettiä siinä toisessa oli? No tutkailin sitä ja siinä tutti on huomattavasti pienempi, merkki difrax. Pojulle kelpaa isompi merkkiä ainu... no kuitenki 4-5 aikaan taas kitisi ja laitoin tutin suuhun niin nukahti heti. Klo.6 söi ja vaihoin vaipan, taas nukahti. Klo.8 kitinään riitti tutti ja siitä uni riitti puol 10,siitä nostin taas tutin suuhun niin meni tyytyväisenä vielä tunti. Nyt söi kunnolla ja tehtiin aamutoimet...

eli nyt lopetan jatkuvat imetykset ja pistän stoppia, jos syö niin saa pärjätä sillä 2-3h. En tosiaan jatka lapsentahtista ku ei tämä mussuttaja syö nälkäänsä vaan haluaa imeä... illalla saa tankata enemmän, mutta muuten kokeilen tuttia. Onneks tutti tippu sängyn alle, että tuli selvyys sille miksi ei tutti ole oikeen käynyt!

Itse olen pukenut sisävaateet,fleecepuvun hatun ja sit joko sellaisenaan äp pussiin tai jos kylmempi ilma niin ohuempi fleecepeitto puoliksi ympärille +fleecetumput käsiin.

Meillä on illat alkaneet menemään aika kivasteen. Olen nyt opettelu lukemaa väsymystä ennakoivia merkkejä ja alkan laittaa puol kasin-kasin aikaa viimeistää kehtoo pötköttelee ja sitä enne hyvä ruuan tankkaus. Ei itkuja,raivareita ja saa hermo lepää,kun kattelee hiljaa unta odottavaa nassikkaa ja samalla kehtoa keinuttelee. Puol ysin-yksin aikaa sit alkaa tasainen tuhina kuulumaan =) Masuvaivat helpottaa ja sitä myötä nämä illatkin helpottaa.Oon nyt probiootteja sekoittanut korvikkeen joukkoo aamuisin tai päivällä ja D-vit taas tänään otin käyttöö.Tiputin yhden tipan tutin päälle ja tutti suuhun.

Mä kans toissa yönä tein niin et laitoin vaan tutin suuhun,kun alko ininä kuuluu yöllä ja vajaa 2h edellisestä ruokailusta.Hiljeni ja jatko unia et ei tollakaa aina sit nälkä ole vaan imemisen tarve

Meillä on kanssa toi et lussuttais tissiä koko ajan. Nyt oon saanut eilen ja tänään tytön välillä syömään tuttiakin. Meillä tyttö on myös oikee syli vauva. Joka kerta kun päivällä koittaa laskea jonnekin nukkumaan ni alkaa kitinä. Onneksi on nyt se kantoliina ni siinä hengailee osan päivästä. Ja aivan ihania liinoja löytyy. Meillä on nyt käytössä trikoinen ja eilen ostin ihanan kudotun :)

Meillä kanssa yhdessä vaiheessa oli tämän tästä sylissä ja nukkukin mieluusti siinä tai ainakin nukahti,heti poru kun alas laski. Sit vaan tein kylmän rauhallisesti niin,että joko sitterii tai omaan sänkyyn,siinä heijaus uneen.Alkuunhan se oli itkua ja parkua,joka vähän sydäntä raastoi..Mutta sinnikkäästi vaan jatkoin ja nyt ei tarvi sylissä koko aikaa pitää vaan viihtyy sitterissäkin seurusteleminen ja maailman menon seuraaminen.

Viihtyykö teidän beibit sitterissä? Me tilattiin se babybjörnin sitteri ja kyllä se nyt jo on pelastanut monta hetkeä. Nytkin mulla aamupala menossa ja tyttö sitterissä katselee :). Ilmavaivojen kanssa sitterissä oloasento on vaikuttanut hyvältä, eilenkin siihen nukahdettiin illan kitinöiden jälkeen.

Meillä ei viihdy :| toisaalta joskus on poikkeuksellisia hetkiä. Oli esim kiva yks vkloloppu kun menimme miehen kans yhdessä saunaan ja poika makasi tyytyväisenä sitterissä pesuhuoneessa :D eipä vaan onnistunut toista kertaa.

Ihanaa, poika nukahti illalla puoli yhdentoista aikaan ja heräs vasta puoli viideltä :) sitten heräilikin tunnin välein. Mutta kun katsoin aamulla pinnikseen, sieltä katseli iloinen ja jokelteleva poika <3:)

Meillä ei viihdy sitterissä kauaa, siis sen hetken että ehdin esim.vessassa käymään. Mistä ninnuli on hankkinut kantoliinat? Meillä ei myöskään oo vielä innostunut tutista. Vaunuissa sen hetkeks huolii mutta sylkäsee pois sit kun on uni tuloillaan.

Tänään oli 1 kk neuvola ja taas tuli käskyä että pitäis syödä enemmän, paino noussut siis liian vähän. Poika vaan mielestäni asuu tissillä, siis syö kaiken ajan mitä on hereillä ja päikkäreitäkin nukkuu vaan hyvin satunnaisesti päivän aikana. Joskus parhaina päivinä 3 h. Öisin se eka nukkumapätkä on 3-4 h mutta sen jälkeen herätään syömään tunnin-kahden välein ennenkö noustaan aamulla ylös. Eikö siis poika jaksa syödä tarpeeks vauhdilla vai onko maito jotenkin litkua ettei sen takia tarpeeks kasva. Tai no, pituutta oli tullut hyvin, johtuukohan sit siitä ettei painoo oo tullut.

Kitty, se energia on mennyt kasvamiseen. Sama oli meillä :) seuraavalla kerralla olikin painoa tullut reippaasti mutta pituutta taas ei..joten ei syytä huoleen :) ärsyttää kun ne siellä neuvolassa ei osaa yhtään tsempata! Ei ainakaan meillä osata!

Joo ei hirveesti päivän aikana tapahdu, muuta kun tissiä ja vaipan vaihtamista. Vähän saattaa viihtyä sylissäkin jos jaksaa vaan liikkua hytkyttää :P

Kitty, meilläkään ei huolita tuttia. Olen sitä yrittänyt parin päivän välein, kun on ollut kitinää, mutta plups...ulos tulee irvistyksen kera.

Me uskaltauduttiin tänään markkinoille ja kaupunkiin reissulle. Pari tuntia oltiin "tien päällä", vähän jännitti koska alkaa huuto ja apuapua mitä sitten tehdään. Nukkui kuitenkin juuri kotipihaan asti ja kotona sitten olikin vaatimuksia vaikka kuinka. Meillä ainakin kun nälkähuuto iskee, niin se tulee ja lujaa. Ja siihen ei todellakaan auta mikään muu kuin ruoka.

Heh, meillä on sama toi nälkäitku siis että kun se iskee niin iskee kyllä voimalla! Ei voi puhua mistään että seuraappas vauvan merkkejä kun sillä on nälkä ja lipoo huulia ja hamuilee ym. Ei meillä sellasta vaan useimmiten se on heti huuto että tissi tänne ja heti!! :grin

Neuvolasta vielä niin kyllä mä sen ymmärrän että keskiarvojahan ne vaan tutkii ja hyvä on että tutkii mut vaikee niistä on olla ottamatta ressiä jos ei nyt ihan kasveta käyrällä..

Meilläki nälkäitku tulee heti, ei siinä paljoa merkkejä tutkailla:laughing002
parissa päivässä on taas muutosta tapahtunu, onneks parempaan päin! Ei enää huuda koko ajan ruokaa ku rupesin rajottaa 2h ja löyty sopiva tutti helpottamaan. Vähemmän masuvaivoja/pukluja. Yöllä 2 herätystä ja nukahtaa nopeesti uudelleen:happy093

suosittelen kokeilemaan eri merkkista/mallista tuttia jos sen kanssa on ongelmia, meille toi suuren avun sopivan löytyminen:happy119

Me käytiin eilen ostamassa Ainun ensitutti, edelliset oli MAM-merkin 0-2 kk. Ne oli tosi oudon malliset ja hirveän pitkät, ei kelvanneet. Nyt tuo Ainututti on ollut aamupalan ajan suussa ja olen saanut syödä rauhassa, jee!

Takaisin