Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Purkissa on ohjeet 3kk koliikkia varten että 4 tippaa sekoitettuna pieneen määrään nestettä ennen jokaista ruokailua. Ite tiputan ne tipat suoraan suuhun ja sitten äkkiä tissi suuhun.

Ei kuulu ihan tähän aiheeseen, mutta tietääkö kukaan mistä osaisin ruveta ehtiin tumppuja? Kävin jo h&m:llä, seppälässä ja prismassa, enkä löytäny. Saman tyylisii etin minkälaiset äippäpakkauksessa tuli.

Popilla on tosi hyviä ja lämpimiä tumppuja! En tiiä millasia tänä vuonna mut toissatalvena ostetut on ainaki tosi lämpimät! Paljo paremmat ku ne pakkauksen tunput

I-P - Kiitos. Ja joo mulle on kyllä ihan lääkärit sanoneet, että voi cuplatonta ja disflatyliä hyvin käyttää. Ensi viikolla noudan vielä maitohappobakteerit tytölle.

Tumma kakka loppui, nyt kaikka on ryynimäistä ja vihreää/keltaista. Vähemmän huutamista hänellä on mutta jotain kyllä siellä vatsassa kun ei esim kakkauksen jälkeen kestä olla selällä..tai sitten hän on vain herkkä alastomuudella ja hieman vilposalle ilmalle kun riisuu vaatteet. Nooh aika näyttää.

Anjuska - Joo ei tää koliikkia taida olla koska siinä kuulemma on täyshuutoa..ja tää ei ole sellaista. Tutti hiljentää, sekä ihan vain vatsalla olo ja häntä kantaminen. Annan disflatyliä myös 3 x päivässä.

Meillä huutaa myös kun vaippaa vaihdetaan. Kylppärissä käy vähän veto, joka ei varmaan tunnu yhtään kivalta.

Tänään poika on ollut tosi itkuinen ja syönyt ihan jatkuvasti. Melkein parantuneet nännit on taas todella arkana, kun yli puolet päivästä poika ollut tissillä. Ei vaikuta sairaalta, mutta jotain vatsanväänteitä on kyllä. On ollut ihan lohtutissilläkin tänään monta kertaa. Ottaa tissin suuhun, imasee pari kertaa ja nukahtaa syliin. Kehtoon kun koitan laskea, alkaa käninä saman tien.

Eilen illalla onnistuttiin nukuttamaan poika omaan petiin! Toivottavasti onnistuisi tänäänkin.

Meidän pikku tytteli on jo yli kuukauden vanha! Miten tää aika menee niin nopeasti, justhan vasta laskeskeltiin supistuksia ja tuskasteltiin kun ei synny :) Likkahan on ollut tähän asti yökyöpeli ja nukkunut meidän sängyssä kun oma ei kelvannut tai oikeammin varmaan läheisyys oli se mikä kelpas ja omassa sängyssä oli muka liian kaukana, vaikka oli mun vieressä. Nyt on kuitenkin jo muutaman yön nukkunut omassa sängyssä eikä yölläkään enää seurustele, syö ja nukahtaa. Tosin heräilee edelleen puolentoista- 2h välein syömään kun syö vaan yhestä tissistä kerralla. Nukkuis ehkä pidempään jos söis molemmista, mutta olen kiikuttanut hänet sänkyyn nukahtamisen jälkeen, jotta minäkin saan nukuttua.

Tässä oli jo sellasia aikoja, että olin niin väsynyt yökuppaamisesta ettei kellään ollut enää kivaa. Äksyilin miehelle ja päivät meni sellasessa horroksessa. Nyt kun olen ryhdistäytynyt tuon nukkumisen kanssa ja oikeasti yritän nukkua aina kun lapsikin, niin olen paljon pirteämpi.

Ärsyttävin juttu tällä hetkellä on mun menkat, ne alkoi tossa ennen vuoden vaihdetta ja on niin runsaat, ettei jälkivuotokaan ollut näin runsasta, koko ajan pitää pelätä että jostain suunnasta tulee läpi. Kroppa on siis palautunut ennalleen. Synnytyksestä oli n. 29 päivää kun menkat alkoi..ois vaan toi löysä makkarakin palautunut :D

Mä oon tässä just pähkäillyt että eikö tää jälkivuoto ikinä lopu kun kertaalles oli jo loppumassa ja yhtäkkiä lykkäs taas punasta verta. Hah. Onkohan sittenki menkat. :D jotenki oletin ettei ne ala pitkiin aikoihi. Vähän ehkä toivoinki. :D

Meillä on poitsu tänään tasan 1kk! Hurjan nopeasti aika mennyt, kohta se menee jo kouluun ja muuttaa pois kotoa :grin Arki on muuttunut pikkuhiljaa kokoajan helpommaksi, mitä enemmän aikaa on kulunut. Opimme kokoajan toisistamme lisää. Yksi helpottava oivallus itselläni oli jossain vaiheessa tarjota yksinkertaisesti tissiä joka kerta kun poika inisee. Ollaan ulkoiltu ja käyty kaupassakin jo koko perhe. Itsekin olen päässyt harjoittelemaan mm. kaupan parkkihallissa autossa imettämistä.:grin Omaan sänkyyn toivoisin hänen oppivan nukahtamaan, mutta vielä ei tämän eteen ole liiemmin ponnisteltu. Vieressä nukkuminen helpottaa yösyöttöjä kuitenkin.. Meillä on huomenna neuvola pitkästä aikaa, mielenkiintoista nähdä paljon tyyppi on kasvanut. Kauhean isolta ja painavalta tuo sylissä tuntuu. Ja potkuissa on hirveästi voimaa! Myös itku on muuttunut monisävyisemmäksi kun kyyneletkin lentää jo ihan valtoimenaan. Aika vähän meillä kuitenkaan varsinaisesti itketään, ennemmin önistään ja parkastaan muutaman kerran. Vasta jos mitään ei tapahdu näiden seurauksena niin itku muuttuu kovemmaksi. Muutamia epätoivonhetkiä lukuunottamatta sanoisi että vauva-arki on ollut helpompaa mitä etukäteen pelkäsin. Helpottaa kummasti kun ei suunnittele tai päätä mitään etukäteen vaan menee pikkutyypin ehdoilla täysin.:)

Itse oon toipunu synnytyksestä hyvin. Kiloja on vielä lähtöpainoon jäljellä 5kg. Painon lasku on pysähtynyt/hidastunut. Jälkivuotoa on vielä hieman, mutten sitä varten joudu pitämään suojaa edes. Pukamia on yhä paljon ja ne ovat välillä kipeitäkin. Pääsenköhän niistä koskaan eroon..:confused:

NinjaKIrppu, Jälkivuoto voi loppua kokonaan ja sitten alkaa vielä uudestaan, mutta mä luulen, että mulla aikaisti menkkoja noi minipillerit jotka aloitin viime viikonloppuna. Sitähän sanotaan, että synnytys vie menkkakivut veke (tai ainakin joskus muinoin sanottiin), no ei vie, ihan samanlailla kipeänä niistä ja vuoto on jotain ihan järkkyä :confused:

Meillä on jo useampi yö menty niin, että eka unipätkä on lähemmäs viisi tuntia, toinen kolme ja kolmas vaihtelee. Eilen nukuttiin koko porukka 00-12 ja vika unipätkä oli myös 2,5-3h. Öisin neiti on syönyt kerrallaan lähemmäs tunnin ja sitten sammunut rinnalle. Yöhuutoja on joinain öinä, mutta nyt viimeaikoina niiltä ollaan vältytty. Päivisin on mukavan levännyt olo. :)

Hulina toi kuullostaa taivaalliselta! Meillä nukutaan aikalailla 3-4 tuntia se ensimmäinen pätkä ja sen jälkeen vaihtelevasti kaikkea 5min ja 2 tunnin välillä. Yleensä siinä tunnin välein saa olla lohduttamassa kun pienen masua vääntää. :/

Meillä illat on tosi vaikeita. Pikkusta väsyttää eikä jaksa syödä, nukahtaa aina kesken ruuan. Sitten kun kannat toisen nukkumaan niin herätään huutamaan että olisi vielä ollut nälkä. Ollaan sitten helpotettu tuttipullolla, sen kanssa kun ei tarvitse kaueasti töitä tehdä vaan maitoa tulee lorona suuhun.
Yöllä 2 kertaa syömään. Nukkumaan 22, syömää 2-3 ja toinen syöttö 6-7. Eilen aloitettiin D-vitamiinitipat, 2 tippaa päivässä, nostetaan annostusta pikku hiljaa.

Tänää käytii ekaa kertaa koko perhe yhdessä ruokakaupassa, ja ilman kitinöitä selvittiin:thumright

Meilläkin on alkanut unirytmi muodostua. Illalla mennään nukkumaan n.kl.23 ja eka syöttö on n.kl.03 seuraavan kerran tyttö herää 7-8 aikoihin ja ysiltä ollaan sit viimeistään noustu aamutoimet hoitamaan. Aamupäivän hän on aika paljon hereillä ja nukkuu vain lyhyitä 10min pätkiä ja iltapäivästä n.kl.13 alkaa nukkumaan pidempää pätkää n.3-4 tuntia. Iltakin menee torkkuessa ja lyhyt valveilla olo jakso on siinä kl.19-21 välillä.
Tänään käytiin eka kertaa vaunulenkillä ja myös ruokakaupassa,käytiin myös lastenvalvojalla ja vielä Hesburgerissa jätskillä ja toinen vaan nukkui kokoajan! :)
Mun piti kans hommata ne d- vitamiinit mut unohdettiin käydä apteekissa,no saa ne sitten vaikka huomenna:)

Meilläki on unirytmi. Yheksästä viiteen yöllä voi valvoa huoletta, päivällä voikin sitten nukkua. Äiti ei tosin oo hirveän tyytyväinen tähän

Takaisin