Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
VAU!!!! Josko täälläkin joskus vaikka 8 tuntia nukkuis putkeen :) tosin kyl näillä 3-4 tunnin pätkilläkin jaksaa, näköjään :)

Muakin huolestuttaa, että mitä ne rokotukset saa aikaan. Meillä aika on 20.3 vasta mutta ens viikolla on käynti lapsipolilla sydämen kontrollikäynnin takia. En kyllä yhtään odota tuota käyntiä, koska poitsun pitäis maata paikallaan tunnin ajan! Kirjeessä luki, että jos ei saada olemaan paikallaan, niin voidaan antaa rauhoittavia. :(

Winnie: Toivotaan että sujuu hyvin. Jos vaikka nukkuisi tutkimuksen ajan.

Meillä nukuttiin viime yönä 7 h putkeen. Olin jo ihan tuskissani tissien kanssa kun olivat niin täynnä. Kiva silti jos unipätkät alkais pidentyä, ehkä nuo tissitkin jossain vaiheessa sopeutuu...

Winnie, meidän vauvalle tehtiin isotooppikuvaus, jossa piti olla 40 min paikallaan. Syötin hänet ensin ja sitten hoitaja laitto sellaselle pienelle patjalle, joka oli suunniteltu pitään vauvaa paikallaan, ja tosi rauhallisesti sujui. Tosin myöhemmin tehtiin tähystystoimenpide, jota varten piti nukuttaa. Molemmilla kerroilla olin ihan kauhuissani, mutta ei olisi tarvinnut. Teillä sujuu varmasti yhtä hyvin. Pahaltahan se tuntuu, jos pitää pienelle antaa tujuja lääkkeitä, mutta pysy rohkeena vaan!

Kiitos Mitzi ja Lilly. Kyllä se varmaan hyvin menee mutta aiba hermostuttaa tuollaiset tutkimukset. Ollaan aiemminkin oltu tuossa tutkimuksessa ja silloin poitsu ei oikein pysynyt paikoillaan ja mielestäni se sydänlääkäri alkoi hermostumaan..

Onpa tosi harmillista, jos lääkäri siitä hermostuu, ettei vauva(!) pysy paikallaan :( Varsinainen empatian lähettiläs!

Meillä mennyt viikonloppu sairastellessa.. Vauvan hengitys rohisee ja yskii kovasti:( lääkäri lähetti eilen jo yksityiseltä sairaalaan tarkkailuun, mutta eivät sitten sairaalaan ottaneet, kun oli kuitenkin niin hyvävointinen ja hapettui 100%sti. Ottivat rsv-testinkin ja se oli negatiivinen. Kuumetta ei onneksi ole ollut. Nukkunut vähän rauhattomammin ja yöllä herännyt vähän useammin, mutta muuten on ollut kyllä urhea pikku-potilas!

Sairastaminen on kyllä arsesta! Meillä tuntuu että koko ajan joku meistä tytöistä on kipeänä. Nytkin esikoinen yskii aika ikävän kuuloisesti ja Elma valitettavasti valuttaa taas hieman enemmän räkää. Sitä seuraavaa korvatulehdusta odotellessa ja pelätessä?
Huomenna mennään vyöhyketerapiaan ensimmäistä kertaa ja seuraavat ajat ovat keskiviikkona ja torstaina. Eipä puutu ohjelmaa ensi viikolta, kun näiden lisäksi on huomenna aamulla hevosten kengitys, tiistaina minulla on hammaslääkäri, keskiviikkona Ellin fysioterapia ja perjantaina uinti.... Niin mikä rauhallinen vauva-arki? Voi olla, että lopuviikosta olen jo aika puhki...

Itse olen ihan kamalassa räkätaudissa ja vauva tuntuu jotenkin normaalia lämpösemmältä, kuumetta ei kuitenkaan ole ( jos nyt sain mitattua oikein :oops:) Ehkä vähän tukkoisen kuuloinen kuitenkin on. Mistä te mittaatte vauvan lämmön? Voi persus jos nyt tulee vauvakin kipeäksi, apua! :sad001

Kainalosta olen minä mitannut Elmalta kuumeen. Onnistuu vielä ihan kohtuullisesti, kun ei tuota liikettä niin kamalasti vielä ole. Esikoiselta olen melkein aina mitannut pepusta ja niin nykyäänkin (ei malta olla niin pitkään paikallaan että mittari ehtisi mitata) vaikka suosittelevat kainalomittausta kaikilta. Jos mittaat pepusta, niin sieltä mitattuna lämpö on noin puoli astetta enemmän kuin kainalosta mitattuna. Korvamittareihin, ainakaan halpoihin versioihin, tai näihin muihin uusiin hienoihin otsa jamitänäitänyton mittareihin en jotenkin uskalla luottaa..

Kainalosta minäkin vauvalta mittasin kun oli silloin ainakin vielä paikoillaan. Nykyään huitoo niin paljon käsillä että nukkuessa varmaan vaan saisi mitattua.

Kainalosta minäkin olen mitannut. Pyllystä ihan mahdotonta edes ajatella kun tuo heiluu ja potkii niin mahdottomasti... ja varmaan saisin pissatkin käsille, no se on kyllä jo melkein arkipäivää :wacky: Menempä ostamaan jo varuiksi tänään jonkun niistäjän, suolaliuos tippoja jo onkin valmiina. Röyhtäytin hänet äsken, niin tuli jotenkin niin räkäisen oloinen ääni että tais saada pikku ukko tämän taudin, syökin jotenkin tosi vaisusti, voi prkl :oops:

Iituliina, imetätkö sinä? Räkäisyyteen/tukkoisuuteen voi myös äidinmaitoa tiputella sieraimiin. Näin ovat viisaammat kertoneet että olisi apua.

Meille nimenomaan neuvottiin että pyllystä saa varmimman tuloksen, toki 37,5 vielä täysin normaali pepusta.
Ja siis pepusta aina mittaan, kunnes on taapero.

IOnko teillä muilla vielä hammas oireita ollut?
En olettanut ollenkaan että näin aikaisin näinkin kauheita kipuja hampaat aiheuttaisi mut meillä nyt muutama päivä menty lähes nukkumatta, vaikeasti syöden, särkylääkkeiden kanssa läträten, itkien, ikeniä hinkaten.. lista on loputon. Mirolla siis yhtääkkiä yksi yö alkoi pullolla itkeminen. Eli samalla kun hän söi hän itkeskeli. Minähän heti ihan ihmeissäni jopa hieman peloissanikin olin näin ensimmäisen kanssa että mikä hällä nyt on vikana. Syönnin jälkeen itkuilu jatkui ja jouduin pitkän tovin hyssyttelemään. Tutti on yleensä Mirolle henki ja elämä nukkumaan mennessä ja nyt ei sitten meinannut sitäkään huolia. Aamulla soitin neuvolaan ihmeissäni kun sama itku (tosin pahempana ja söi vain 40ml suuresti itkien ja tuttia ei enää huolinut ollenkaan.) jatkui seuraavallakin aamun syötöllä. Neuvolasta ohjeistettiin heti katsomaan hampaiden tilanne... ja siellähän ne näkyy. Kaksi pullottavaa hammasta alhaalla. Näyttävät tosin sille että eivät ole vielä hetkeen sieltä puhkeamassa. Ikenet kuitenkin turvonneet ja punoittavat. Nyt sitten jouduttu 6h välein antamaan särkylääkettä Mirolle että raukka saa edes syötyä. Samalla käytössä on viilentävät puru lelut ja jääkaappi kylmä tutti.
Syöminen onnistuu hyvin ensimmäisellä syötöllä lääkkeen annon jälkeen mutta seuraavalla syötöllä lääke ei vaikuta enään juurikaan ja poju kyyneleet silmissä syö.
En ikinä arvannut että hampaiden tulo voi olla tällaista. Vielä ihan kauheeta kun neuvolastakin sanoivat että muuta vaihtoehtoa ei ole kuin antaa ajan kanssa ikenien rauhoittua. :( mitenköhän paljon Miro joutuu kärsimään muita hampaita tehdessään!
Edit. Onneksi kuumetta ei sentään ole ollut! Ja jos jollakin on niksejä minulle antaa kuinka saisin helpotettua pikku raasun oloa, niin otan ilomielin vastaan! :)
+ Miro siis 8pvä vasta 3kk ikäinen!

Kuulostaa aika rankalta jenbel! Minulla ei ole vinkkejä antaa, kun ensimmäinen meilläkin mutta jään mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja, kun sitten meilläkin se edessä!

Takaisin