Vauva-arki <3

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä se semmoinen kypärä on hieman turha, alkuunsa oli tietty neitosella vaikeaa tuo alastulo kun jossain seisottiin, mutta oppi hienosti varomaan ja tulemaan hallitusti alas kun muutaman kerran kupsahti. Toki ei tietenkään niin, että kovasti sattuu, mutta pienten kolhujen kautta uskon että lapset oppivat parhainten varomaan eivätkä aina luota siihen että joku kerkeää nappaamaan kiinni.
 
Silloin kun tyttö alko nousemaan tukea vasten olin koko ajan kauhuissani kun eihän se aluks osannu laskeutua muutenku päästämällä kädet irti ja aina tömähti johonkin, mutta tosi nopeesti oppi laskeutumaan nätisti polvilleen tai pepulle, toki vieläkin joskus sattuu ja tulee itku mutta hyvin harvoin. En itsekään tota kypärää koe tarpeelliseksi.
 
Ymmärrän hyvin sua citrus,varmaan aika haastavaa kun on kaksinverroin vahdittavaa, yhdenkin taaperon kanssa on välillä aika helisemässä. Varmaan itsekin ottaisin apukeinoja käyttöön sinun tilanteessa.
 
Mulla ollut kanssa jo jonkin aikaa mielessä hankkia se kypärä..mutta sitten kuitenkin olen odotellut, että joko Ilona pian tajuaa pitää seistessä kiinni ja laskeutua nätisti, mutta ei. Eilen tuli sitten ensimmäinen kuhmu päähän kun hällä on tapana aina innostella seistessä ja touhuaa kaikkea muuta kuin pitää kiinni, joten lopputulos on se, että jossain vaiheessa kolisee. Onneksi nyt sentäs välillä kaatuu jo istuma-asentoon eikä suorilta jaloilta maahan. En vaan sitten ole sitä kypärää ostanut. Käytiin kerran Lastentarvikkeessa kokeilemassakin sellasta mutta se oli niin iso ton päähän, että se ois ollut sitten silmillä koko ajan, Ilonalla kun on pieni pää :) Minusta turhempiakin laitteita on olemassa lapselle, eikä tämä kypärä niistä minusta ihan turhin ole, varsinkaan Citrus kun sulla on kaksi vahdittavaa. Mä en joka kerta kerkeä edes tämän yhden perään.
 
Ei jumankekki, ensi viikon torstaina Ilonalla paukkuu jo 10kk! Pari kuukautta ja on 1v synttärit! :eek: Missä on mun pieni, vastasyntynyt pikku tuhisia? Toisaalta nyt Ilonaa on ihana seurata kun keksii joka päivä jotain uutta juttua..uusin juttu on nenällä nuuskutus. Nyrpistää nenun ja tuhisee silleen kuuluvasti :love7. Tukea vasten kävelee jo..Eilen söi maissinaksuja! Kun vielä sais yöt rauhoitettua niin hyvä olis! :Heartred
 
Mistä tota räkää oikein piisaa?! Nyt on viikon jo ollut kunnon räkätauti eikä näy loppua.. Kyllä on sitkeessä. Ja vielä lisäksi hampaat puskee samaan aikaan ulos. Kaikki neljä yläetuhammasta. Mahtaa tuntua ikenissä. No tulkoot nyt rytinällä, niin menee sit samoilla kitinöillä kaikki.
 
Ostettiin tänää ekat ihan omat kengät Alisalle. Voi sitä naurahdusta kaupassa, kun sai ottaa ensimmäiset askeleet uusilla menotossuilla. Hyllystä valikoitui babykoumat kokoa 20
 
Eikai hällä jo jalka ole 20? :grin:eek:

Edit. Nyt vasta hokasin mun kirjoitusvirheen :laughing025
 
Muokattu viimeksi:
Meijän tytöllä on koko 18. Mutta jalatkin kasvaa eri tahtiin ja yksilöllisesti. Minea rakastaa myös kenkiä, aina tutkimassa eteisessä kenkähyllyn vieressä :joyful:
 
Ostin just viime viikolla Polarn O. Pyretin kengät (Kavat for P.O.P) ja ne on kokoa 20. Onko meidän pojalla iso jalka? :D Toki niissä on kasvuvaraa mutta ei ne jalasta ainakaan tipahda.
 
Winnie,mun poikien ekat kengät on ollut 21,pojilla on varmaan isommat jalat kuin tytöillä,onhan miehilläkin yleensä isommat jalat kuin naisilla :)
 
pienimmät kengät oli 20 ja niissä on vielä kasvunvaraa!

Niin ja öh, eikait se koko 20 tarkoita 20cm. Mulla on koko 41 ja jalka on n. 23cm!
 
Muokattu viimeksi:
Noora92 en mä idiootti ole.

Edit. Ajattelin vaan, että jos 20 koon kenkä on jo täysin sopiva ja vertasin omiin muksuihin sekä muihin tuttavien vauvoihin. Siksipä asiaa ihmettelin.
 
Muokattu viimeksi:
Meiän vajaa 9kk ikänen poika käyttää sukkia kokoo 23-25... Kokeiltiin pari päivää sitten vauvatuttavan stonzeja M koossa, ei mahu :grin Mietin et uskaltaisko L kokoo tilata vai oisko XL parempi täks talveks. Kengän koko siis vissii vähintään 23, ei vielä kyllä seiso ees tuen kanssa ni en oo pitäny kiirettä kenkien hankkimisen kanssa :)
 
Arki on todella hektistä nyt. Jokapaikassa pitäisi olla molempien perässä, sitten yrität samaan aikaan katsoa etteivät kopauta päitään jonnekin. Helpotusta tuo toki tyttöjen yhteiset leikit, mutta nämä heijastuvat myös siihen, että ei malteta nukahtaa. Lopulta on kaksi yliväsynyttä vauvaa ja äidin hermot vedetty äärimmilleen. Huoh. Oma-aika on haavetta vain. Kyllä se paikkansa pitää, että tuplaitkut ja nelinkertainen ilo. Olen super onnellinen, mutta hieman väsynyt äiti.
 
Samaa mieltä. Kyllä vauva-arki oli helppoa tähän verrattuna.. Koko ajan saa päivystää pojan perässä. Huh.

Onneksi noin vuoden päästä alkaa helpottaa :)
 
Käytiin prismasta ostamassa Lassien välikausihaalari, oli -30%! Kurahaalarit ja hanskat, takkia en viitsii ostaa, haalarit suojaa mahaa ja hanskat koko kädet :laughing002 Tyttö tykkää touhuta pihalla, kun äippä haravoi. Näin ollen ei tarvitse kuin huuhtoa kuraiset vehkeet, ja talvella ne suojaa toppavehkeitä! Haalarit ovat kokoa 86, isot, mutta ok
 
Takaisin
Top