Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille I-P sanottiin, että jos ei ole kuumetta tai ole muutoin huonokuntoinen, niin ei tarvitse lääkäriin mennä. Onko teillä sitä nenä-friidaa? Sillä saa helposti imettyä nenästä räkää! Meillä kesti poitsulla yskä ja räkäisyys pari viikkoa jopa mutta oli lievempi, kuin meillä aikuisilla oli sama tauti. Rintamaito varmaan auttoi jonkin verran. :)

Joo me päätettiin tässä kattella kotosalla. Annetaan Panadolia jos oireet pahenee. Fridaa ja keittosuolasuihketta käytetään. Näppärä kapistus tuo Frida kyllä! Poika oiken nauttii kun saa nenän auki.

Mulla ei olekkaan kokemusta tuosta friidasta,mut käyn ostamassa jos tulee tarvetta kun on kerta hyväksi havaittu täällä foorumilla :)
Minea on nyt parina yönä kuulostanut tukkoiselta mut mitään räkää ei näy ja kun ollaan noustu sängystä aamulla niin ei ole enää ollut tukkoisen kuulonen. En tiedä sitten onko flunssa tulossa vai ei.
Lähdetään pääsiäiseksi mökille,sairastuu sit tietenkin kun ollaan siellä :shifty:

Mä en saa enää vauvaa nukahtamaan ilman että on tissillä ja oikeestaan tuntuu että hän on koko ajan tissillä. Yöllä ekan pätkän jälkeen nostan tissille ja tuntuu että tissi on suussa koko aamuyön siihen asti kun noustaan ylös? Taidan olla ihan tissi-tutti vauvalle? :laughing002 Tänään yrittänyt nukuttaa sisällä kun ulkona on niin karsee ilma, niin oon saanut nukahtamaan tissi suussa, mutta kun lähen vierestä pois niin viimeistään vartin päästä hän on silmät apposen auki että mihis tissi hävis. Ja oikea tutti lentää kaaressa pois, jos yritän sitä laittaa tilalle. Voiks sillä olla oikeesti koko ajan nälkä vai oonko mä huvituttina suurimman osan ajasta?

Pampersi piti tytön pissat viime yönä, eli ei liberoa enää meille! Vaippaihottumaa ei onneksi ole mutta just noi ihopoimut on vaikea putsata,meillä myös tuo kaulapoimu, muita makkaroita ei juuri ole. Laitan talkkia sinne että pysyy kuivana se poimu.
Oletteko kokeilleet sinkkivoidetta peppuun? Mun ekalla lapsella oli atooppinen iho jo vauvana ja paha vaippaihottuma,sinkkivoide oli silloin hänelle paras apu.

Käytän nykyään jopa tuota sinkkivoidetta omaan allergiaa, todella hyvin toiminut, samoin vauvalle kun pari kertaa punoittanut iho vaipan reunan kohdalta ja on tehonnut. Kaulapoimu on meillä se "pahin" paikka, sinne kertyy niin nopsaan kaikki puklut ja möhnät, talkkia olen minäkin sinne käyttänyt. Muuten en mitään ylimääräisiä rasvauksia ole tehnyt, kun iho tuntuu hyvältä ja näyttää terveeltä.

Nyt on äitikin flunssassa sitten :shifty: Mieskin valitti kurkkukipua aamulla. Lähdetään käyttämään pieni lekurissa nyt kuitenkin..

Iituliina mulla on ihan sama ongelma päivisin. Öisin nukkuu ilman tissiä kun on saanu syötyä mutta päivällä herää ku tissi häviää. Oon miettiny,et jos se auttais jos rupeis antaan soseita päivällä, tiiä häntä... Rasittavaa tämä on ku nytki esikoinen huutaa keittiössä äitiä ja tyttö nukkuu tissi suussa o_O

Pojan kakka on tänään ollut lähes kirkkaan vihreää!? Mitäs hittoa, voiko olla joku allergia? :eek:

Pamperseja ollut nyt taas käytössä. Nää baby dryt ei haise kuten ne new babyt mutta ihan ruvella on pojan pylly. :sad001 Sinkkivoidetta laitoin nyt, toivottavsti helpottaa. Huomenna pitää hakea muita vaippoja. Ei ikinä enää Pampersia meille! Falskannut ainakin kolmesti kakatkin. :mad:

Joskus googletin että vihreä kakka=etumaitoa enemmän juotu. Tiedä sitte.. Meilläkin joskus on kakka vihreää.

Huuh, kiitos Lilly! Toi ei kuulosta kovin vakavalta. Voi myös olla, että näin meillä juuri on, kun poika tuntuu hörppivän melko vauhdilla nykyään ateriansa eikä malta ollenkaan jäädä pidemmäksi aikaa tissille. Pitääpä seurata tilannetta.

Rintaruokitun vauvan kakan väri voi vaihdella paljon, jopa olla vihreää. Imetyksen tuki Ry:n feissarisivuilta saa paljon hyvää tietoa, tuota monesti kysytään siellä. Tietty joskus voi olla allergiastakin kyse.

Varpaat ku varpaat eikö? :D meillä ei vielä olla päästy tuijottelua pidemmälle noitten varpaitten kans. Kääntyminen menee silti jo niin vauhdilla että pelottaa että tuo kolhii ittensä ku lähtee tosta lattialta pyörimään johonki suuntaan. :D huomattiin muuten miehen kanssa että vauva pitää semmoista mamama itkua aina kun haluaa tissiä (mun päässäni se huutaa mammaa ja haluaa vaan mun luo :D ) Olen siis suomenruotsalainen niin tavotehan on että mua kutsuttaisiin mammaksi. :)

Meidän poika taas sanoo ä-ä-ä kun haluaa tissiä. On myös usein huutanut selkeästi äiti! Tietämättä siis merkitystä tietenkään. Mut on se huvittavaa vastata että joo, äiti tulee... :)

Voi mä oon niin kateellinen teille joilla nukutaan kunnon yöunia!! :sad001 Elämä tytön kanssa on kaikin tavoin ihanaa ja alku epäröinneistä on päässyt yli, aluksi oli kaikki niin uutta ja monissa asioissa mietin teenkö asioita varmasti oikein mutta nyt päivät sujuu jo mukavasti ja nautin vauva-arjesta, vaan kun saisi vielä kunnolla nukuttua niin helpottais tää järjetön väsymys. Tyttö on nyt 3kk ikäinen ja joku helpotus yöuniin olisi kyllä paikallaan :)

-sss, sillon kun meidän likka oli 3kk olin iiiihan samaa mieltä. Päätinki alottaa vellien antamisen kun tyttö oli 3kk ja 1vko suurinpiirtein. Jaksoin sitä viikon. :D Olisi ehkä eri asia jos muutenki tarttis sitä tuttipullorumbaa harrastaa mutta kun on ainakin vielä täysimetyksellä niin ei ole sitäkään tarttenut miettiä. Nytte nukun mielummin vähän huonommin kun tiskaan tuttipulloja. :D Eikä sillä vellillä ainakaan viikossa meillä ollut mitään vaikutusta.

Me kokeiltiin eilen ekan kerran velliä illalla kun neuvolassa siitä oli puhetta mutta ei neiti syönyt sitä yhtään.

Kun tyttö oli yön yli hoidossa oli yöllä syönyt pullosta 180ml (omaa maitoa ei korviketta) ja oli nukkunut aamuun asti. Ei sitten varmaan tissillä syödessä syö itseään niin kylläiseksi että herää useammin syömään?

Noh, onhan 3kk vielä pieni ja eiköhän ne yöunet jonkun ajan päästä ala helpottamaan :)

Takaisin