Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ole mitään tiettyä päiväuniaikaa ts nukkuu milloin sattuu. Mietin kyllä, että pitäiskö olla enemmän rytmiä, mutta toistaiseksi ollaan menty vauvan tahtiin. Syö kun on nälkä ja joskus nukahtaa sen jälkeen, joskus ei...

Meillä oikeastaan 2kk rota-rokotuksen jälkeen rytmi muodostui itsestään. Aina saa nukkua kun väsyttää ja ruokaa saa kun on nälkä, mutta yleensä menee silleen että aamulla 1,5h hereillä ja syö, 3-4h unet ja sitten syödään ja seurustellaan ja sitten syödään ja unille ja samaa kaavaa iltaan asti :) unet ja hereillä olot menee noin 1,5-2h syklissä :)

Kiitti linkistä Odette! Olin katsonut tuon sivun aiemminkin, mutta ilmeisesti aika hätäsesti, kun en löytänyt tota Niiralaa aiemmin.

Mielenkiinnosta kysäisen: onko tuolla salaisella puolella keskustelu aktiivisempaa? Itse en sinne kuulu, kun liityin niin myöhään

Toinen kysymys: kuulutteko muihin keskusteluryhmiin? Esim fb? En mainitse mitään nimeltä (ei ilmeisesti saa mainitakaan).

Itse olen nyt aika monessa mukana, ja mietin että joko alkaa olla liikaakin :D

Salaisella puolella on hyvin hiljaista. :D Mä en kuulu muihin kuin tähän.

monet kirjottaa arkaluontosempaa salaiselle puolelle, mutta hiljasta on :D

Minäkään en muualle kuulu. ;) viime syksynä sain kutsun liittyä naamakirjan toukokuisten ryhmään, mut erosin sieltä joskus loka-marraskuussa kun silloin tuli hirvee ahdistus koko raskaudesta. Eli sielläkään en enää oo.

Arggh.. Tänään aamulla tuntu ku joku ois iskeny puukon alaselkään ja sen jälkeen ollut niin pirun kipee, etten pysty kantaa mitään, kumartelee ja hyvä ku kävelykään onnistuu. Meillä vielä itkeskelläänkin aika paljon ja siihen auttaa kantelu/pomputus sylissä mutta en pysty kantelee! Mies ja appivanhemmat täs kyllä on, mut haluisin itse kanniakella.. :( tää äiti on vielä 11vk synnytyksestäkin omimassa nyytin täysin itselleen. Kai mun elämä ollu vaa nii hajanainen, et nyt ku mulla on oikeesti joku joka tarvii mua, ni en pääatäis irti minuutikskaa. :o menis pois tää selkä kipu. Viimeks ku sama tapahtu, kesti se melkein kuukauden ja olin 3vk poissa töistäkin......

Rosmarinaa, mä olin esikoisen aikana aivan samanlainen, et halusin vaan itse pitää pientä sylissä. :) Nyt toisen kohdalla on huomannu, et ihan kiva, jos joku muukin välillä pitää. :D

Eetla, nää meidän esikoisajat on kyl menny näköjään kaikin puolin yks yhteen! :D jos muut ei kommentoi, ni sä oot tullu sanoo melki joka kerta "meillä oli ihan samalla tavalla esikoisen kanssa!" :D tulee ainaki parempi mieli, ku ei oo yksin tässä tilanteessa. ;)

Kuvittelenko vaan, vai onko tää meidän porukka kutistunu aika huisisti?! Mihin kaikki meni vauvojen synnyttyä? :D vai onks tääl useempi kuka seuraa, mut ei kommentoi? :)

Kieltämättä tuntuu, että porukkaa on hävinnyt reilusti. o_O Onko se sitten vaan niin, että vauva-arki vie toiset kokonaan mennessään? :anyone

Rosmarinaa, sun kirjoitukset on just sellasia mitä mä olisin voinut kirjoittaa esikoisen vauva-aikana. :) Nyt muuten olen taas saanut yhden tutkimustuloksen lisää siitä, et pitkä ja vaikea synnytys aiheuttaa vauvassa itkuisuutta. Miehen veljen vauvan synnytys oli pitkä ja vaikea ja vauva on itkuinen. :(

Tuntuu tosiaan että väkeä on vähempi...mutta eikös se sanonta mene jotta pidot paranee ku väki vähenee? Itsellä oli taukoa syntymän jälkeen kun ei kertakaikkiaan kerinny/jaksanu. Muita juttuja en kerkiäis seurailla nytkään.

Tää foorumin lueskelu on imetyksen aikana just hyvää hommaa :D valitettavasti tää ei vaan riitä, niin oon "joutunu" selaa myös fb kirppiksiä ja tulee osteltua kaikkee turhaa ja vähemmän turhaa :D

Takaisin