Lilith_mist mulla on itsellä 3 ipanaa ja kaikista kilot lähteneet hieman eri malliin. Ekan kohdalla oli tekemisen puutetta ja sen myötä kahvittelin (ja leivoin ja söin herkkuja) tosi paljon. Tuolloin kertyneet 20 kiloa + sektion lisöturvotukset viipyivät pitkään, enkä ihan kokonaan palannut odotusta edeltävään painoon ennen kuin aloin odottamaan kakkosta. Esikoisen synnyttyä en raskinut jättää häntä edes isällensä hoitoon, joten kävin Elan vauvavuoden aikana yhdellä jumppatunnilla ja siinä oli kaikki urheilut. Tokan kohdalla paino nousi taas sen 20 kg, mutta kahden ipanan kanssa kotona ollessa oli sen verran hektistä ja toisaalta ruokailurytmi säännöllinen (koska esikoinen toki söi jo samaa sapuskaa), niin vaikka laitokselle ei juurikaan jäänyt mitään, oli kk-kuluttua jo tipahtanut 2/3 tulleista kiloista ja 7kk kuluttua olin jo aika luikku ruipelo, kun huomaamatta paino oli tipahtanut lähtöpainosta jopa 15kg alemmas. Tällöin lopetin imetyksen jotta paino ei enää tippuisi ja koitin nostaa sitä syömällä mitä vain, mikä oli typerää, koska nousihan se paino (ja aika nopeasti) mut pelkällä läskillä.
Tän kolmosen kohdalla on ennättänyt jo kokea nuo kaksi tarinaa, niin olen nyt enemmän tähän(kin) valmiina ollut. Jälleen paino nousi yli 20kg, mutta synnytyksessä katosi lähes puolet. 1 kk jälkeen oli jäljellä vielä noin 5 kiloa (muistaakseni) ja olin jo aloittanut jumppatunnit. Ruokarytmi pysyy säännöllisenä muiden lasten myötä ja vauvakin saa olla isänsä kanssa sillä aikaa kun minä liikun 2-3 kertaa viikossa. Vaikka herkuteltua tulee päivittäin, ei toki se ole samanlaista mättämistä kuin esikoisen aikaan. 2 kk synnytyksestä sain pakata kaikki äitoysvaatteet eteenpäin, koska myös omissa vanhoissa on mukava olla. Nyt 3 kk synnytyksestä on tulleet kilot tippuneet ja hieman myös lisää. Mutta kroppa ei toki ole entisensä - maha on muodoton ja liikaa nahkaa löytyy, mutta tässä vetäytymisessä kestänee se vuosi jos ei enempääkin. Kropan muodoista johtuen, tosiaankaan kaikki vaatteet ennen synnytystä ei istu päälle vaikka paino on alempana, vaan ainoastaan ne joissa on riittävästi stretchiä :D