Vauva-arkea

Onnistuin piristämään itseänikin siinä määrin, että valvoin 04-05 (?) En tietty tiiä paljonko kello näytti sillä hetkellä kun nukahdin..! Kahvia koneeseen ja lääkäriaikaa varaamaan. Eihän tuo ranne oo vasta kuin 3kk vaivannu ja nyt tuohon jänteeseen peukalon juuressa on tullu patti.
Lisää massaa tähän muuten ah niin ohkaseen runkoon.

Pätkät täyttää tänään 4kk ♡ Kaksi yötä nukkuneet omissa punkissaan. Byäääääh!

En taas kestä perässä jos viikonloppu menee pois foorumilta :D
hemppuliina ja muut SAMAAA HOMMAAA JA KYLLÄ VITUTTAA,kaupan ajaks pitäs poika jättää mummolaan,minkähän takia? Oikeen ahistaa sellaset "jos haluutte mennä kahestaan johonkin niin poika meille" ensinnäkään tuntuu että minua ja miestä ei todellakaan yhdistä enää muutakun lapsi joten emme ole kaksin tekemässä mitään. Huh mikä purjaus :singing:

Enkä ole näin pientä jättämässä hoitoon muutakun miehelle ja poitsu sitäpaitsi ei enää miehestäkään tykkää kauheesti, alkanut huutamaan miehen seurassa ja mies suuttuu kun kelpaa vain äiti :wink sitä ne matkatyöt teettää.. ja minun äitiä näki viimeksi jouluna ja nyt lauantaina,noh poika kävi itkemään kun mummo otti syliin ja sitten kävi mummo itkemään kun häntä suretti kun vierasti, voi raah meni hermot tottakai alkaa vierastaa.

Miunkin on vähän vaikee täältä savonmualta helsinkiin suunnata,olis ollu kyllä mahtava nähä tein jo pientä aikamatkaa kun joutus just kyselee kukas sinä,tästä murteesta ei voi kyllä erehtyy :joyful:

Laitetaas samaan syssyyn kaikki, oon tehnyt kaks kertaa sen hieronnan ja tuntus et pierut löytäs paremmin ulos,tänään tosin shitti vielä tulematta toivottavasti tutisee taas pian :smiley-angelic001
Muistakaa muuten aina hieroa sydämen suuntaan eli siinäkin oli se liike nilkoista nivusiin veto niin ylöspäin eikä nivusista nilkkoihin,ei mulla muuta.:dance008

JaneDoe, mietin yöllä sua kun piristyin syötön jälkeen enkä saanut unta. Suututti valvoa, mutta kovasti toivoin että teillä nukutaan. Vaan ilmeisesti ei... Oliko se jäätelö ainoa asia mikä sun syömisessä oli toisin? Oliko vauvan nukkumispaikka sama kuin aina (tosin ei kai se ilmavaivoihin auta)? Mä tiedän tuon tunteen kun toivo herää ja sitten tippuukin. Se kyllä ketuttaa ja kovaa. Mutta mieti niitä syömisiä, jospa se olisi joku ruoka-aine. Yksi työkaverini kertoi, että hänen vauvansa heräsi aina siihen kun maito alkoi nousemaan tunnin välein. Oli siis todellinen vainukoira ja haistoi maidon tosi herkästi. He olivat siirtäneet vauvan 3 kuisena omaan huoneeseen ja yöt olivat parantuneet. Ei tuokaan tietysti ilmavaivoihin auta. Mutta nukkuuko vauva paremmin jos et ole vieressä?

Ihanaa, että teillä kuitenkin on ihmisiä, jotka tulevat auttamaan, jotta saatte nukkua. Meille ei kukaan tarjoutunut avuksi sen ensimmäisen 2 kk huudon aikana. Päivällä olisi tullut useampikin, mutta se ei mua lohduttanut. Enivei, JaneDoe, I feel you! Ja ihan älyttömästi toivon että tilanne muuttuu.

Vastavirrassa, minulle suklaa on ollut lapsesta saakka voimakas ihottuman aiheuttaja. Nykyään sitä voi syödä vähän, mutta en ole koskaan (onneksi) sitä oppinut oikein syömään, koska se oli lapsena ihan ehdoton nounou.

Täällä illat niiiin vaikeita. Ääää. Ei yhteistä aikaa iltasin enää. Kyllä täällä selvästi vaivaa ikenet... Tosi rasittavaa. Tänään noustiin aikasemmin, jospa muuttais vähän tätä rytmiä ja nukuttais iltasin? Jaaaa vähän epäilen kyllä. Nyrkkiä vaan kiukulla suuhun, ja jos laittaa tuttia niin "yäää mä oksennan"- reaktio.

Meillä on tosiaan ihan toisinpäin noi hoitohommat. Appivanhemmat asuvat naapurissa, mutta ovat jotenkin todella arkoja hoitamaan. Ravaavat täällä kyllä katsomassa alvariinsa, mutta ilmeisesti kaikenmaailman refluksien ja allergioiden takia eivät juurikaan uskalla hoitaa. Olisi ihanaa käydä miehen kanssa syömässä. Pari ystävää on tarjoutunut hoitamaan, mutta jotenkin sitä jättäisi pikkuisen mielummin mummille vielä tässä vaiheessa. Noh, pärjään kyllä hyvin ilman sitä ravintolareissuakin, mutta aika mukavaa se olisi.

Mä olen pääni puhki miettinyt, että syönkö esim enemmän maitoa kun on huonompia öitä, mutta kun ei. Mun ruokavalio ei vaan millään tunnu selittävän tuota vaihtelua. Kun vieraat olivat meillä ja vahtivat alakerrassa vauvaa niin siinä oli tietty eri nukkunisympäristö, mutta mä en vaan ymmärrä miten se voisi vaikuttaa ilmavaivojen määrään. Vai haisenko mä kykyään niin pahalle että mun vieressä se haukkoo yöllä henkeä ja siten saa ilmaa mahaan:grin. Ei mies ainakaan valita, mut sekin on aika zombi.

Täällä anoppi (vihjasi) kysyi, et millon rupee totuttaa korvikkeeseen. Ja et onko meillä sitä matkasänkyä... Eli haluiais vissiin joo. Mulla ei oo vielä sellainen olo, parista tunnista lähetään ja yökylät on kyl asia erikseen.

Mummeleille ja vaareille kyllä annan mielelläni hoitoon sit ku siltä tuntuu, kavereille tuskin, koska ei mun lähimmillä oo omia lapsia. Noin pientä siis, ehkä vuosien päästä :D

Mun mielestä kaikki saa antaa luotettavaan hoitoon, kun siltä tuntuu. Kaikilla tässäkin niin omat mielipiteet yms. Mut mun mielestä tollanen ärsyttävä "avun tuputtaminen" on turhaa... Tai et eiköhän se nyt tuu selväks jos jotkut ei vaan tarvii sitä kauppa-apua joka päivä :D

Hei, onhan muidenkin vauvoilla riehaantumiskohtauksia? Täällä siis poika riehaantuu, varsinkin jos pidän rinnalla, mutta myös yleisesti ottaen mahallaan ollessaan. Kiljahtelee ja syöksyy esim nyrkkinsä kimppuun (mietin välillä, onko kaikki muumit laaksossa). Sitterissa vensklaaminen yleensä kans saa riehumisen käyntiin.

Täällä heräillään aamupäikkäreiltä, ja varmaan alkaa riehuminen - en tiedä, innostanko mä poikaa vielä erityisesti riehumaan. Siis kivaa poitsulla, naama kun hangon keksi, välillä vaan ihmettelen, et mitä tuo ryökäle tekee :D

^Joo, ei meidänkään Pätkillä hissi kulje aina ihan ylös asti! Neuvottomana saa kattoo vieressä millon viiraus helpottaa edes hetkeks :D

Ja B mätkii itteltään maksan muhennokseks! Aikansa paukuttaa ja sit kattoo minua tai veljeensä varsin paheksuvasti.. Ei se meidän syy ole rakkaani, jos sulla vähän vippasee vintillä!

Riehumista täälläkin. Ja melko fanaattista suhtautumista omaan ääneen. Kaveri on keksinyt miten pärisytetään ja pärisee ihan vaikka tunnin putkeen ja loukkaanuu jos äiti ja isi keskittyvät muihin asioihin.

Kohta mennään muskariin pärisemään!

Kyllä tyttö välillä riehaantuu, huitoo käsillä, polkee jaloilla ja hihkuu. Erityisesti hoitopöydällä ja alasti ollessaan. Ja lelukaaren tietyille leluille myös. :) On niin kovin rauhallinen luonne, että naurattaa nuo hetket. :)

Täällä tehoimukausi on ohi ja sanonnat , joissa tehdään jotain "täysin rinnoin" ovat saanut uuden, kirjaimellisen merkityksen. ;) Oioioi ja voivoivoi.

Yöt ovat meilläkin huonontuneet. Olen joutunut nyt kolmena yönä vaihtamaan vaipan ja kaikki vaatteet klo 4-5, kun on tullut läpi. Sen jälkeen on vaikea enää nukahtaa. Todella siis sympatiani kaikille, jotka valvoitte!

Meilläkin on anopilla noita taipumuksia päsmäröidä ja tuputtaa apuaan. Onneksi asuu kaukana. Olen miehelle sanonutkin, että jos joskus muutamme hänen perintötäloonsa, voin jo nyt sanoa, että anoppini tulee ajamaan minut hulluuden partaalle, vaikka tarkoittaakin vain hyvää. En ole tottunut siuhen, että joku on kokoajan "kimpussa". :)

Ja tuosta hoitoonjättämisestä. Minusta vauvani paikka on meidän kanssa, mutta olen jättänyt hänet kerran viikossa 1,5 h hoitoon, kun teen töitä. Ja joka kerta kaipaan vauvaa. En käsitä, miten olen muka menossa töihin huhtikuussa. Itken varmaan silmät päästäni ekan viikon. Tai syön lohtusuklaata niin paljon, että muutun finniksi. Apua.

Mun pieni vaavini on tänään jo 4kk!!Hirveetä ku aika juoksee.Mymmen kans siis saman päivän synnyttäjiä :)

Me ollaan jätetty muutamia kertoja pieni mummun hoitoon. Musta on niin ihana ku pieni on mummulle niin tärkeä. Ollaan äidin kans tosi läheisiä joten paljon tulee muutenkin kyläiltyä poitsun kans siellä :)

Tuli jotenki paha mieli ku Triina pisti et kukaan ei pahimpina aikoina tarjoutunu avuks :( Se olis ollu vaan yks yö heidän elämästään...

Tapaaminen kesällä ois jees! :) Asutaan n. 3h ajomatkan päässä helsingistä, mut miehen setä asuu espoossa ni voitais koko perheen voimin tulla sinne päi ja me pikkusen kans voitas tul treffeil :) Sekin kyl passaa et tavataan jossain keskemmällä suomee ni kaikil olis tasapuolisemmat lähtökohdat tulla :) Meil on täält joka paikkaan pitkä matka kuitenki ni siin mieles iha sama :D

Tääl ollaan tänään 3kk ja kääntyillään niin vimmatusti! Aina ku pistää selälleen ni punkee ittes heti mahallee :D Ainut pikku juttu on et toist kät saa hetken taistel pois tuolt mahan alta :D

Nii juu ja tost avun tuputtamisesta viel, meilläki mummu eli anoppini on sitä mielt et ain ku hän suvaitsee olla maisemissa (käy toisel paikkakunnal miesystävänsä luona joka vkl) niin vauvan tarttis ol siel ko me käydää vaik kaupas tms. Ja kerranki ku Een kummit oli hänen kanssaan tunnin ku me muut oltii saunas ni sitäki keikkaa anoppi yritti saada meit perumaa et hän sais olla Een kans. Törkeetä sanon minä... Mä sanoin et kyl se saa nyt viettää välil kummieski kans aikaa...

Muokattu viimeksi:
Meiän tyyppi haluis kovasti kääntyy mahalta selälleen, onnistuukin välillä mut sit jos ei meinaa onnistuu ni näkee ja todellakin kuulee että alkaa suorastaan kyrpimään! Kauhee raivo iskee ku ei natsaa ni ei natsaa. Harjoittelu tekee mestarin. :) Nyt alkaa pikku hiljaa kädet hamuamaan leluja mutta ei vieläkään niihin tartu. Huitoo vaan.

Me asutaan Oulun lähettyvillä joten tuskin päätään tapaamiseen :( silloin jos järkättäs joku kesäloma reissu samalla etelään niin vois onnistua

Pidetään tapaaminen kahdessä erässä, pohjoisen tapaaminen ja etelän tapaaminen? Jos pääsee molempiin niin sehän on vaan plussaa :)

Teidän juttuja lukiessa huokaan vaihteeksi helpotuksesta, onneksi se suku asuu kaukana. On siinä kieltämättä hyvätkin puolensa ;)

Ihana kamala suklaa. Jaksaa puskia vaunuja tuolla lumipyryssä kun tietää vauvan nukahdettua saavansa kahvia ja suklaata!! <3

En kyllä ostanu ees paljoa vaikka lähikaupassa olikin 50snt/levy.......

Itse en osaa ajatella tunkeiluna tai tuputtamisena jo esim. Isovanhemmat haluaa hoitaa.. Se on heillekin kuitenkin niin ainutlaatuista ja iso juttu!
Minä vaan toivon joka päivä, että isäni olisi näkemässä tämän kaiken. Tai, että äitini vointi sallisi sen, että pystyisi samalla tavalla osallistumaan kuin esikoisen aikaan.
Kai se on tämä oma ikä ja elämä mitkä on saanu ajattelemaan asioita vähän useammalta kantilta..

Mun mielestä se on lapselle vain rikkaus, mitä enemmän hänen elämäänsä ihmisiä kuuluu!
Vanhempia ei tietenkään kukaan korvaa, eikä pidäkään :)

Vitsit.. Koko yö ripuloitiin ja vähän väliä on vaipassa jtn imeytynyttä kakkaa. Koostumus on myös sellasta geelimäistä ollut aamusta lähtien.. Viikon ollu vetisempää kakkaa ja tuli ylöskin päin ruuat tossa äsken. Varattiin aika mehiläiseen refluksilääkärille. Muutenkin vähän saa jutella että mikä tässä voisi olla.. Masuvaivaa ja levottomia öitä. Itsellä suonet jyskyttää pässää ja hajottaa. Mutta eniten häiritsee että pikkuisella ei ole hyvä olla..

No mutta toivottavasti nyt jtn selkoa tulis että mistä tää johtuu.

Takaisin