Vauva-arkea

Ei oo nauruja vielä ihan kunnolla irronnut. Joitain muutamia tyrskähdyksiä vain. Oon odottanut naurua kyllä kovasti! Ja yrittänyt vaikka mitä että vähän edes kikatuttaisi. Ja ikää on siis reilu 3kk.

Niiskumuikkunen on hyvä ja ilmottaa, kun Panda on eliminoitu niin kahvitellaan sit!

Meillä on rätkätetty nauraa jo pari kk. Nyt tulee välillä tekonauruakin, yrittäävät esittää että oot sä mutsi ihan haaska.

B melkein kääntyy, A raivoo kun ei vaan malta...!

• Pojan paikkarit tuntuu aina olevan sen 45min ja ei paase unta jatkamaan, vaikka oisin vieressa. Tanaan on kaikki paikkarit tahan mennessa oltu sangylla. Hurraa!! Tosin mulle jaa vain puolisen tuntia vapaata, kun aina pitaa odottaa se 15-20min, etta poika on kunnolla unessa. Tein mustasta kartongista ikkunaan pimennyksen, kun verholla ei saanut huonetta tarpeeksi pimeaksi. Tama nayttaa auttavan nukuttamista.

Sain pojalta nuhan ja nyt ollaan molemmat vahan sairaana. Tatakohan taa sit tulee olemaan, etta on itsekin kipea aina kun poika on. Kasivarsi on myos kipea ja tuntuisi johtyvan kannykalla napyttelysta seka kyljellaan nukkumisesta. Olenkin siis juonut kuumaa suklaata jospa se auttaisi. :wink

Mekin voitas tulla tapaamiseen. Ollaan Suomessa 27.6. Jalkeen Ja Hki-Ita-Suomi-akselilla.

Muokattu viimeksi:
Meillä käännytään nyt mahalta selälleen jos vaan on tarpeeks pirteenä ja jaksaa yrittää. Välillä menee itkuks kun tyttö hermostuu jos ei heti pääse ympäri :D

Muutamat naurut on kuultu mutta ne on saanu aikaan vaan iskä. Äitille kyllä hymyillään ja jokellellaan vaikka kuinka mut ei naureta sitten millään. Ja tyttö muutaman päivän vajaa 3kk.

Viime viikko oli aikamoista kitinää mut nyt onneks helpottanu ja pari päivää menny tosi kivasti. Tosin yöt on ollu vähän mitä sattuu mut onneks kuitenkin aamulla tyttö on nukkunu yhen pidemmän pätkän, joka meillä tarkottaa 3h, niin on tääkin mamma saanu ittensä kerättyä elävien kirjoihin.

Ainiin ja piti vielä lisätä, että vaikka oon kirjotellu tänne vasta hetken niin mielelläni osallistun jos saadaan tapaaminen järkättyä :) olis huippu nähdä kaikki vauvat ja äipät. Asun pk-seudulla mutta autolla pääsee pidemmällekin.

Täällä ollaan viikkoa vaille 3kk. Jutellaan, hymyillään niin että suun pielet ratkee. Mutta ei naureta. Olen yrittänyt keksiä että mikä se olisi kaverin mielestä naurun arvoinen juttu, mutta vielä se on löytämäti.
Täällä ei käännytä. Muutaman kerran menty mahalta selälleen vahingossa, aina saman kylen kautta. Välillä heijaa itseään ja ikäänkuin säikähtää ennen kääntymistä ja palaa lähtökuoppiinsa .

Meillä ei ole vauvakavereita ollenkaan alueella. Oon sitä viime päivinä kovasti surkutellut. Asutaan etelä-Lapissa, mahdollisuuksien mukaan voitais tulla miitinkiin. Kesäisin aina käydään Hkin alueella muutenkin, jos sattuisi vaikka samoihin aikoihin.

Meillä mun äiti hoitaa tyttöä mielellään ja ei meillä oo ollut mitään sitä vastaankaan. Yöksi ei olla jätetty kun heräilee vielä niin useasti, ehkä sit kun herää kerran tai ei lainkaan. Me siis käydään mun äidillä viikoittain kylässä muutenkin, ollaan aika läheisiä :)

Meiän tyttö ei myöskään käänny, just oltiin neuvolassa niin siellä sanoivat et riittää ku on kääntynyt 1kerran 7kk mennessä. Eli ei oo kiire :) meillä siis myös refluksin takia ei viihdytä mahallaan, ja pidetään tosi vähän selällään/mahallaan tyttöä.

Ei oo vielä kuulunut oikeaa naurua (nyt tyttö vähän yli 3kk), pieniä tyrskähdyksiä vaan. Juttelee ja kiljahtelee paljon ;) kissat ihan peloissaan ku välillä tulee ihmeellisiä ääniä tyllerön suusta :D hoitopöydällä huitoo ja on innoissaan, tulee jonnii verran osumaa omaan masuun..

Meillä naureskellaan jonkun verran, iskä on meillä se hauskempi ja hälle voi nauraa ilman mitään kunnon syytä, äidin pitää tehdä töitä vähän enemmän ;) ekat naurut tuli, kun ikää oli vähän reilu 3kk.

Refluksi ilmoittautuu! Voihan v#^*****. No onneks oli aivan mahtava lääkäri! Suosittelen töölön mehiläisessä Visa Lautamatti. Ihme nimi mutta ekan kerran sattu suomalainen.

Sai vihdoin kertoo kunnolla mikä vaivaa ja sai apuakin siihen. Otti tosissaan mutta ei tuominnut itsenäisiä riisivelli kokeiluja. Määräsi lääkettä jota annetaan ruuan jälkee milli aina ruiskulla suuhun. Saa nyt nähdä miten edistyy tilanne ja auttaako. Ripuli jatkuu edelleen.

Muutenkin ollu itselläkin jotenki hirvee päivä aamusta asti jumalaton pääsärky ja koko matkan sairaalaan tuli itkettyä ja nyt vielä tää.. Väsyttää kait varmaan.

Edelleen sano tämäkin et maitoa 250ml on ihan sikasuuri määrä (meille aikuisille vastaa 2litraa punasta maitoa kerralla) ja että voin huoletta jättää korvikkeen pois ku tullut painoa niin hyvin. Punnitsi ja mittasi siellä myös( 3kk siis ikää tulee 28.1. 64cm ja 6740g tais olla) Katsotaan nyt mitä jäbä tuumii ku ei saa pulloa.. En aio huudattaa turhaan mutta en halua että refluksi paheneekaan tai mahalaukku liikaa venyy.. :(

mun suklaan syönti on kai siksi lähtenyt lapasesta kun a) olen yksin kotona vauvan kanssa viikkoja kun mies reissussa ja b) talon kaapit on täynnä belgialaista suklaata ja c) enää ei ole raskausajan diabetestä niin minua ei pidättele siis mikään. Iho-ongelmia en ole huomannut lapsella mutta ei tämä mahoton suklaanmössötus terveellstä voi olla eli mitähän katumusharjoituksia tässä keksisi.

Meillä naurettiin eka kerran vähä reilu kolmen kuun iässä.Seuraavaa kertaa sai odotella jopa vähän yli viikon.Tyypin piti ilmeisesti vähän sulatella asiaa :) isi meilläkin saa kaikki naurut.Äiti ilmeisesti niin tylsä tyyppi ettei paljo naurata...paitsi tänä aamuna!Eka nauru äidille 4kk kunniaksi :)

Mua vähän hirvittää tää kakkaaminen ku huomenna tulee jo viikko viimeisestä lastista ja jäbä saa kuitenkin velliä joka ilta joten ei oo pelkällä rintaruokinnalla.Ei kyllä näytä massu vaivaavan yhtään mutta itteä huolettaa että kai sen pitäis useemmin tulla.Onneksi huomenna on neuvola niin voi kysäistä.

Hemppuliina kertoiko lääkäri mikä on sopiva vellin määrä tuon ikäiselle?

mmmustikka, liity meidän ruokapäiväkirjakerhoon? Onneksi en ehtinyt tänään syödä normaalia määrää suklaata, joten tuli suht. ok kirjaus... OMG, jos olisin eilen tai lauantaina aloittanut... :oops::rolleyes::grin

Meillä nauraa räkätetään silloin tällöin, tosiaan useimmiten vaihtopöydällä ja alasti tai peilikuvalle. :D

Keksin juuri keinon miten vauva viihtyy itsekseen ilman kitinää tai itkua äidin perään kun yritän purkaa pyykkivuoria ja siivota täällä jotain. Eli ensin hän katsoi Plonts de Kikker animaatiota läppäriltä ja nyt keksin vielä laittaa nalle luppakorvan joka oli oma suosikkini lapsena. Luppakorva on edelleen niin symppis että piti katsoa tämä yhdessä pienen kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=zYhCQ3hWNEY

ps. ja tämä tohtori sykerö episodi neiti nokkosestakin on tosi piristävä kun itsekin on täällä aika kotiorja.
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&x-yt-ts=1421914688&v=h5lB_TsAUJg&spfreload=10

Muokattu viimeksi:
Papuliina, ei puhunut lääkäri mitään velleistä. Sanoi jos maidolla kasvaa ei muuta kannata antaa. Parempi lapselle kuulema niin.

Löysin myös äsken tällaisen tuolta refluksi sivulta: "Refluksitautia pidetään myös yhtenä riskitekijänä kätkytkuolemaan." Voi olla että tämä äiti ei nuku enää koskaan. Uneton in espoo osa 58282899.

Hemppuliina, varmasti tuollaista on tosi ikävä lukea, mutta kannattaa muistaa, että se on vain yksi hyvin monista havaituista riskitekijöistä ilmiössä,joka on tosi tosi harvinainen. Eli yritä olla miettimättä tuota kun todennäköisyydet on niin minimaalisia :) Mua ainakin auttaa miettiä noita esiintyvyyslukuja jos alan murehtia jotain sellaista kuin kätkytkuolema.

Mitenhän tuo pullauttelu alkaa 3kk jälkeen? Ilmeisesti hemppuliinallakin vasta nyt ymmärsinkö oikein? Meillä kans nykyään pullautellaa varmaa jokasyötöllä,oon alkanu vähän ihmettelee mistä johtuu :/

Meillä ei A oo aiemmin pulautellu, mutta nyt yhdistän pulauttelun siihen mahdottomaan vatkaamiseen.. Kädet ja jalat vispaa koko hereilläolo ajan. Kyllä sitä itselläänkin tulis ruokalista rinnuksille siinä vauhdissa.

Hemppuliina, uskaltaisin väittää olevani tän refluksin kanssa jo aika pro. Joten jos haluut vertaistukea, kysyä jotain tms. niin laita viestiä! Alku on järkytys ja helpompi aika koittaa kun oppii ymmärtämään mikä meininki.

Äläkä sitä kätkytriskiä mieti! Tuntuu että se riski piilee joka asiassa ja kaikkialla siitä mainitaan.

Takaisin