Vauva-arkea

3kk rokotukset teki sen, että vauva suurinpiirtein vaan nukku kaks päivää. Lämpöäkin oli. Nii ja tietty tuli muutamat oikein ihanat rota-rojautukset vaippaan...

Meille ei vielä oo 3 kk rokotuksia annettu.. ens viikolla vasta.. ekasta rotasta meni kyllä masu niin sekasi, että nyt kauhulla oottelen et miten käy seuraavien kanssa..

Meilläkään ekasta ei tullut mitään mutta vahvisteesta tuli selkeästi mahavaivoja..yö meni valvoessa.

Meillä ei oo vielä menny masu sekaisin ollenkaan, siis löysälle. Mutta muuten on ollut lämpöilyä, väsymystä, vatsakipua, kiukkua... Mutta päikkärit tuntuu maistuvan! Eilen pitkästä aikaa 3h ulkona yhdellä tutin nostolla ja nytkin on tunti mennyt jo kevyesti.

Reilun viikon päästä sitten muut rokotukset....

Meille tul siitä ekasta rotasta n.5päivän kuluttua vihree limakakka (josta varoteltiinkin etukäteen että näin voi käydä, ei pare pelästyy). Nyt kun rokotukset annettiin, ei ainakaan vaikuta tulleen mittää. Ei arista pistospaikkoja, vatsa toiminut normisti. Tuntuu kyllä tosiaan että yöunet on olleet paremmat, liekö sitten ollut väsymystä rokotteista?
Lämpöä ei tullut, Sanottiin että illalla ennen yöunia voi varoiksi laittaa supon ettei lämpö nousisikaan yöaikaan. Laitoin varoiksi niin yö meni hienosti, syöttökin vasta n. 5.30, nukkuun oli menty n. 22.30 edellisenä iltana.

Meillekin tuli Kela-kortti n. viikon päästä ristiäisistä. Ja joo, oli kyllä liikuttavaa nähdä tytön nimi siinä kirjekuoressa :grin Samoin kun jouluna, kun kauempana asuvalta kummilta tuli tytölle joulupaketti hänen omalla nimellä :)

Meille ei ekasta rotarokotteesta tullut kuin runsaampaa pulauttelua, mutta tästä toisesta tuli sitten parit kunnon ripulikakat, ja ylipäätään on kakannut nyt monta päivää paljon useammin kuin yleensä, normaalisti tekee kakan 2-3 päivän välein, niin nyt on tullut 1-2 kakkaa päivässä...

Emmie ja JaneDoe, sympatiat hankalista isovanhemmista! Mulla on myös hankala ja mielenterveysongelmainen äiti, jonka kanssa en vaan kerta kaikkiaan osaa tulla toimeen. Olen kireä kuin viulunkieli kun äiti käy meillä kylässä, ja ylensä hän sitten aina suuttuu tai loukkaantuu jostain, mitä sanon tai teen tai olen tekemättä hänen mielensä mukaan. Hänen pitää myös aina hirmu kärkkäästi kommentoida joka asiaa, tiesipä hän siitä jotain tai ei. Täälläkin on tullut kommenttia vauvan hoidosta ja just tuosta pukemisesta ja siitä että vauvalla on muka kylmä, kun sormet on vähän viileät, vaikka vauva muuten on ihan lämmin... :mad: Hän on myös kovasti kärttänyt vauvaa jo itselleen hoitoon, mutta mä en halua antaa! Musta tuntuu että jos minua itseänikin ahdistaa jo muutama hetki äidin kanssa samojen seinien sisällä, niin en mä halua pientä lasta sellaiselle altistaa... Olen ajatellut, että ennen kuin tyttö on vähän isompi, kävelee ja puhuuu yms, ja osaa itse sanoa että haluaako hän mennä mummolle vaikkapa yökylään, niin en häntä sinne laita. Äitihän siitä varmasti suuttuu ja loukkaantuu, mutta ei kai siihen voi kukaan pakottaa?

Miehen vanhemmilla tyttö on ollut jo 2 kertaa hetken aikaa hoidossa. Kerran ihan puolisen tuntia, ja sitten ennen joulua käytiin miehen kanssa leffassa ja tyttö oli sen ajan mummolassa :) (miehen vanhemmat asuvat melkein elokuvateatterin vieressä, niin helppo samalla reissulla viedä). Vähän hän oli siellä itkeskellyt, mutta ihan hyvin olivat pärjänneet :) Harmi vaan että miehen vanhemmat ovat jo aika iäkkäitä, joten hirveän usein heitä en raaskisi vauvanhoidolla "rasittaa", vaikka mielellään hänet kyllä ottavat. Yökylään en kuitenkaan sinnekään ehkä ihan pientä laita, kun mietityttää että miten jaksaisivat yöheräilyjä ja kakkapyllyn pesuja. Täytyy yrittää luottaa siihen, että osaavat itse sanoa minkä verran tyttöä jaksavat hoitaa.

Täytyy sanoa, että vaikka oma synnytys kesti kauan, pääsin kuitenkin helpolla. Aikamoisia tarinoita monella!

Meillä eka rota aiheutti vain väsymystä ja viikko siitä runsaampaa pulauttelua. 3kk rokotusten jälkeen oli myös väsynyt ja itkuinen, pidin tissillä suurimman osan päivästä. Ei puhettakaan, että olisi nukkunut esim. vaunuissa parvekkeella. Tissi oli vähän sellainen "helppo" ratkaisu, kun se oli ainoa, mikä rauhotti. :)

Vastavirrassa, pulauttelu tuli siis vasta viikon päästä rokotteen annosta?

Meillä muuten pulautteli tänään, ei oo sitten sitä tehny aikoihin! Mahtaisko johtuu alkuviikon rokotteista? Vai tuliko nyt muuten vaan piitkästä aikaa? Melkee puolet syödyistä tuli, aikamoinenki puklu. Noh, poika vaan nauraa, hymy korvasta korvaan! :D Sitten siivottiin ja nyt se nukahti melkein samantein. :D Onneks ei näyttäny pahaa tekevän ilmeistä päätellen.

Jep, vasta viikon päästä ekasta rotasta ja pulautteli parikin päivää, jos en nyt ihan väärin muista. Nyt taas tulee puklu ainakin 2-3 kertaa päivässä, en osaa olla huolissani kun oon kuulemma itse ollut oikein kunnon pulauttelija. Ja kun ei vaivaa poikaa mitenkään..

Mun mielestä normaalia pulauttelua on jopa joko syötön jälkeen pulauttaminen. Siis ylimääräisen poistamista vaan... jos ei koko syötyä satsia siis pulauta.

Meillä syötiin tänään ekaa kertaa sitä perunaa. Hyvillä ilmeillä sitä maisteltiin ja kyllä sitä vähän menikin (no eikai teelusikallisesta paljoo voi mennäkkää) ... :D Oli hyvällä päällä, ihmetteli.
No, nyt huutelee, en tie sitten onko seuranpuutettakin ihan kun sitterissä on, väsyneen oloinen ja hetken ilman seuraa kun isännän kaa aateltiin ruokailla samaan aikaan... On ihan ok kun seurustellaan. Toivottavasti on nyt seurankipee tosiaan eikä masukipee.
Mies sanoiki että menee vaihtaan vaippaa kun prutina sieltä kuuluu. Hyvä vaan että ulos tulis eikä jäis sisälle pyörimään. :)
Jahas, meijän perjantain ohjelmistoo, alkaa nyt!! Eli: :smiley-chores011 :grin

Hyvät vkoloput kaikille!

Ihanaa ku rupee tulee rytmiä ja rupee oikeesti tajuamaan vauvan tarpeita, ennenku toinen huutaa :D Ja niin ihanaa ku ruvennut juttelee ja hymyilemään PALJON. Ihan erilaista tää arki ku kuukaus sitten. Neuvolassakin sano et kolme viikkoa sit oli ihan erilainen poika, tosi iso kasvupyrähdys henkisesti ja fyysisestikkin. :) Ollaan niin rakastuneita pieneen <3

Ihan sama juttu täällä! Tänään kaksille päikkäreille nukahtanut ihan itsestään touhuillen. Sen kun olen pakannut vaunuihin ja työntänyt ulos. Ja yhdet välipäikyt veti riippumatossa kun tein ruokaa ja syötiin miehen kanssa. En olisi uskonut, että meidän arki voi olla tämmöistä!

Ja paljon hymyilee ja juttelee. Äskenkin jutteli mamman kanssa puhelimessa. Selkeästi kuunteli ja äänteli vastauksiksi. Ja mamma oli haltioissaan!

Mä oon tässä jonkun aikaa kattellu pienen miehen hiuksia... Tossa korvien takana ne on vähän niinku kiharoilla tai laineilla. Voi ku tuliski kiharat hiukset! Ja ihan punaruskeilta ne näyttää myös. Ei sinällään ois ihme jos punaset kikkurat tulis ku mulla itelläni oli pienenä oranssit korkkiruuvikiharat. :) Ai että, ruskeet silmät ja punaset kiharat!

Takaisin