Meillekin tuli Kela-kortti n. viikon päästä ristiäisistä. Ja joo, oli kyllä liikuttavaa nähdä tytön nimi siinä kirjekuoressa

Samoin kun jouluna, kun kauempana asuvalta kummilta tuli tytölle joulupaketti hänen omalla nimellä :)
Meille ei ekasta rotarokotteesta tullut kuin runsaampaa pulauttelua, mutta tästä toisesta tuli sitten parit kunnon ripulikakat, ja ylipäätään on kakannut nyt monta päivää paljon useammin kuin yleensä, normaalisti tekee kakan 2-3 päivän välein, niin nyt on tullut 1-2 kakkaa päivässä...
Emmie ja
JaneDoe, sympatiat hankalista isovanhemmista! Mulla on myös hankala ja mielenterveysongelmainen äiti, jonka kanssa en vaan kerta kaikkiaan osaa tulla toimeen. Olen kireä kuin viulunkieli kun äiti käy meillä kylässä, ja ylensä hän sitten aina suuttuu tai loukkaantuu jostain, mitä sanon tai teen tai olen tekemättä hänen mielensä mukaan. Hänen pitää myös aina hirmu kärkkäästi kommentoida joka asiaa, tiesipä hän siitä jotain tai ei. Täälläkin on tullut kommenttia vauvan hoidosta ja just tuosta pukemisesta ja siitä että vauvalla on muka kylmä, kun sormet on vähän viileät, vaikka vauva muuten on ihan lämmin...

Hän on myös kovasti kärttänyt vauvaa jo itselleen hoitoon, mutta mä en halua antaa! Musta tuntuu että jos minua itseänikin ahdistaa jo muutama hetki äidin kanssa samojen seinien sisällä, niin en mä halua pientä lasta sellaiselle altistaa... Olen ajatellut, että ennen kuin tyttö on vähän isompi, kävelee ja puhuuu yms, ja osaa itse sanoa että haluaako hän mennä mummolle vaikkapa yökylään, niin en häntä sinne laita. Äitihän siitä varmasti suuttuu ja loukkaantuu, mutta ei kai siihen voi kukaan pakottaa?
Miehen vanhemmilla tyttö on ollut jo 2 kertaa hetken aikaa hoidossa. Kerran ihan puolisen tuntia, ja sitten ennen joulua käytiin miehen kanssa leffassa ja tyttö oli sen ajan mummolassa :) (miehen vanhemmat asuvat melkein elokuvateatterin vieressä, niin helppo samalla reissulla viedä). Vähän hän oli siellä itkeskellyt, mutta ihan hyvin olivat pärjänneet :) Harmi vaan että miehen vanhemmat ovat jo aika iäkkäitä, joten hirveän usein heitä en raaskisi vauvanhoidolla "rasittaa", vaikka mielellään hänet kyllä ottavat. Yökylään en kuitenkaan sinnekään ehkä ihan pientä laita, kun mietityttää että miten jaksaisivat yöheräilyjä ja kakkapyllyn pesuja. Täytyy yrittää luottaa siihen, että osaavat itse sanoa minkä verran tyttöä jaksavat hoitaa.