Vauva-arkea

Niin ja kuolausta + nyrkin syömistä täälläkin ensi viikolla 3 kuisella vaavilla. Esikoinen myös kuolasi + söi nyrkkiä jo kolmikuisena ja hänen 1. Hampaansa tuli läpi 6 kuisena. Eli nämä eivät ole välttämättä välittömiä merkkejä hampaiden tulosta. :)

Ei ole varsinaisesti vauvakuumetta, mutta toivoisin, etta meille vielä toinenkin suotaisiin. :) Ympäristöllä tosin taitaa olla vauvakuume, kun moni sukulainen olettaa, että kyllähän teille se toinenkin sitten vielä - eikö? Sitten parin vuoden päästä, niin. Tekisi mieli tokaista, ettei se teille kuulu kyllä ollenkaan ja entäs jos sitä kakkosta ei sitten vaikka kuulukaan - pitääkö ihan päivittäin ruveta jakamaan kuulumisia, että tänäänkin yritettiin, hyvät sessiot oli, katsotaan tärppäsikö?! Ärsyttää tuo olettaminen ja kysely, koska se tuntuu niin tunkeilevalta ja liian henkilökohtaiselta. Murisisin jo osaisin. :)

Se on muuten outoa, etta yhtäkkiä vauvan myötä tuntuu, että hienotunteisuus on hävinnyt ja kaikkea saa vapaasti arvostella. Muutama sitäkin jo ehti paheksumaan, että haluan mennä takaisin töihin. Että en mene taloudellisista syistä, vaan siksi, että haluan mennä. Rivien välistä kuuluu hyvin se, että heistä olen huonompi äiti, kun en jää lapsen kanssa kotiin. Ja että välitän vähemmän. Ihana mieheni ei viisaasti ole ottanut tähän kantaa, vaan tukee päätöstäni tässä(kin) asiassa. :Heartpink

Sylissä on mitä ihanin 3,5 kk vauveli. Vaikka iloitsen hänestä ja innolla opin hänet tuntemaan ja seuraan edistysaskelia, kaipaan jo nyt sitä pienenpientä vastasyntynyttä rakasta rääpälettä ja yhtäaikaa jossain sydämeni sopukoissa suren jo nyt sitä, että hän joskus lähtee maailmalle. :Heartpink Äitiyteni dilemmoja. :) :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Enpä oo taas hetkeen kirjotellu joten jospa päivittäis vähän miten meillä menee. Meiän pieni mies täyttää ens viikolla 3kk ja kovasti täälläkin nyrkkiä lutsutetaan ja kuola lentää. :D Kovasti höpöttelee tuo pieni mies, on höpötelly jo viikkoja. Herättyään ja syötyään hymyilee ja naureskelee ku mikäki. :) Minkäänlaista kääntyilyä ei vielä harrasteta. Pää seuraa hienosti mukana kun käsistä nostaa. Alettiin joku aika sit antaa pikkusen velliä maidon seassa kun maitoa alko menemään melkein 2 litraa päivässä. Syöminen rauhottu vellin myötä ja nyt päivisin syödään kolmen tunnin välein. Illalla käydään nukkumaan noin klo 21-22, syömään herätään joskus kolmen neljän aikaan ja nukahdetaan heti syömisen jälkeen ja sit herätään joskus klo 7-9. Eli suht nätisti rullaa tää arki alun hankaluuden jälkeen. :)

Ens viikolla sit rokotuksiin... Toivottavasti ei tuu pikkunen hirveen kipeeks piikeistä. :/

Ja mitä vauvakuumeeseen tulee ni ei oo onneks ainakaan vielä iskeny. :D Kierukka pitäis käydä laitattamassa tässä parin kuukauden sisällä. Aivan varmasti kuumeilu alkaa heti ku kierukka on paikallaan. :D Tässä on tietty sekin puoli, että miten helposti mä uudestaan ees tulisin raskaaks... Mulla kun on rakkulaiset munasarjat ja oli suorastaan pieni ihme että tulin raskaaks ilman mitään lääkityksiä ja hoitoja. Mutta joo, nää on sit sen ajan murheita kun se kuume iskee. :)

Meillä tulee ens viikolla 13.päivä 3 kk täyteen. Justiin tänään neuvolassa kysäsin tosta hampaiden tulosta ku neiti kans kuolaa niin että välillä valuu aivan valtoimenaan kuolavanat leukaa pitkin :D Ja sormia pitää tunkee suuhun sillon ku ei mitään muuta saa. Meiän neuvolatäti sanoi, että yleensä vauvat tekeekin hampaita monta kuukautta.. Että saapi nähä kuinka kauan menee ennenku ensimmäinen alkaa näkymään :)

Ei ainakaan vielä ole mikään vauvakuume iskenyt. Jos nyt ainakin pari vuotta nauttis tästä ensimmäisestä ennenku alkaa miettiin seuraavaa :)

Libra - anoppi sanoi jo heti ekalla kavelyreissulla kun tuli meille 2 kk sitten etta kait teille sitten parin vuoden paasta tulee tytar. :mad: Niin kuin niita lapsia nyt sitten vain tehtaisiin...anoppi varsin tietaa etta meilla oli keskenmeno ja niin itsellaankin eka raskaus seka synnytys oli dramaattinen ja tuli kiireellisella hatasektiolla.

Anoppi lahti lauantaina ja oon ekaa paivaa yksin. Oikeestaan aika helpottavaa. Kaytiin aamusta yhden vauvakaverin luona kylassa. Tulin kotiin laitoin chilly con carnen hitaasti kiehumaan kun vauva istui sitterissa. Tekaisin vauvalle mooses-koppaan pyyhkeista ja aluslakanasta pesan. Ekaa kertaa vauva nyt nukkuu paikkareita pimessa makkarissa kopassaan. Anoppi minua kritisoi etten ole saanut vauvaa nukkumaan kopassa vaan han nukkuu minun vieressa. Ekaksi kaytin aikani artikkeleita lukeakseni, jotta jollain tapaa sain todisteltua anopille etta vauvat on erilaisia ja niilla on eri tarpeet. Olisin varmaan parjannyt ihan hyvin aikaisemminkin huolimatta sektiosta, vaikka kylla on ollut mukavaa etta on ollut apuakin.

Kylla mullakin on jonkun asteen vauvakuume joskin synnytys kylla kauhistuttaa. Minua myos melkein surettaa etta poika kasvaa isoksi ja joudun laittamaan hanet tarhaan. Toisaalta kyllakin haluan palata toihin ja odotan sitakin aikaa. Aikamousta tunteiden myllerrysta tama aitiys!!:confused:

Ensi viikosta taidamme aloittaa aitilapsikerhot. :)

Meilläkin alkaa muskarit ens viikolla, maanantaisin sisarusmuskari ja tiistaisin vauvamuskari:) Huhhei :D

Mullakin on periaatteessa vauvakuume, mut järki on nyt vielä ihan kuusnolla voitolla! :D Eli ei kolmatta vielä :D

Täällä ei kyllä vauvakuumetta ole eikä oikein osaa kuvitella, että tulisi. Lähinnä toivoo, että joskus vielä haluaa uskaltaa ottaa riskin ja tehdä toinen lapsi, koska periaatteessa haluaisin, että pojalla olisi sisarus kun se on rikkaus pidemmän päälle monella tavalla. Mutta saa nähdä. Mies on meistä lapsirakkaanpi sanoisin ja sekin sanoo, että poika on kaksi lasta samassa- ensimmäinen ja viimeinen. Ja jos minulla olisi tässä vielä esim taapero niin en kyllä pärjäisi millään, en kertakaikkiaan. Tosin ei kai yksi koliikkilapsi lisää toisen samanlaisen riskiä kauheasti, muttei myöskään vähennä.

Oletteko muuten täytelleet vauvakirjoja, joihin laitetaan mm milloin on mitäkin oppinut? Onko suosituksia hyvästä sellaisesta? Mieluiten ei mikään yltiösöpöilevä malli, että pojan on kiva sitä isompana katsella. Ja muutenkin :)

Onko teillä jo harrastuksia vauvan kanssa? Muutama onkin maininnut muskarista tai vauva-uinnista. Minkä ikäisenä noihin saa/kannattaa mennä? Ja onko jollakin jotain muita harrastusvinkkejä?

Minäkin oisin kiinnostunut jo jostain vauvakerhosta.. Ne vaan vissiin alkavat kaikki ennen klo 12?
Ollaan miehen kanssa yömyöhäsiä ja herätäänkin aina joka päivä klo 10-12.. :D

Toi meijä muskari alkaa 13.30 ja sen saa alottaa 2kk :) Ja tost vauvakirjasta niin esikoisella on Tatun&Patun Meidän vauva, ja se on semmone hauska kirja, ei mikää yltiösöpöilevä :) Ja aika paljon siel on kohtii et saa täyttää mitä on oppinu :) Yks aukeama kokonaa ainaki semmosii :) Ja kuopuksella Mauri Kunnaksen Vauvakirja, sekin on kiva :) Mut ei muistaakseni ihan niin paljon semmosii kohtii mihin tota oppimist sais rustail

Kiva, et ees osalla on ilmennyt tätä kuumeilua... kyllähän mullakin järki sanoo, ettei liian pientä ikäeroa, ja tosiaan tää hetkessä eläminen ja keskittyminen esikoiseen on tärkeetä muistaa. Mulla veljiini on ikäeroa 9 ja 11 vuotta ja me ollaan lähennetty vasta aikuisiällä... tästä syystä (ja ihan ikänikin puolesta) haluan suht pienen ikäeron, vaikka raskastahan se varmasti tulee olemaan. Katsellaan nyt miten tää elämä tästä etenee... Voihan se olla, ettei pikku kakkosta edes siunaannu ): mutta en nyt ota mitään paineita asian suhteen ja saa nähdä mikä fiilis on sitten syksyllä.

Meillä on kanssa tuo Mauri Kunnaksen vauvakirja, ja hieman oon jäljessä täyttämisestä (mutta mulla on tai ainakin oli ihan hyvä muisti, et voin täytellä jälkijunassa). Pitäis kuvia saada kehiteltyä, en oo ikinä aiemmin digikuvia kehittänyt. Aina vaan jääny koneelle tai nettiin. Mikä palvelu ois hyvä? Kävin kattoo ifoloria, mutta oisko joku parempi mesta?

Meidän pitäis suuntaa sinne vauvauintiin.. saa nyt nähdä uskallaudunko. Kummitäti saattaa lähteä seuraksi, niin se tietty hieman saisi mua rohkaistua (yksin kuulostaa niin haastavalta mennä ja mies ei ainakaan vielä pääse mukaan)... niin ja Karpolle uikkarit :D

Meidan poika aloittaa vauvauinnin isansa kanssa helmikuussa. Taalla se tuntuu olevan se isien ja vauvojen harrastus.:) Parin viikon paasta alkaa myos vauvahietontakurssi.

Muokattu viimeksi:
Täällä saa aloittaa vauvauinnin 4kk iässä ja menemme koko perhe :) Maanantaina aloitan vauvatanssin ja keskiviikkona omat tanssitunnit taas! Ah kuinka kaipaankaan tanssikoulua!

Saadaan nykyään hyviä kuvia Karposta, ku kaveri peittää naamansa joko tolla lempi pupulla tai harsolla :D ja muutenkin tosi kova ilmeilee, mut heti ku kamera (siis puhelin) tulee esiin, niin vakavoituu.

Raskausaikana koitin kuvata mahaa, kun oli jumpat menossa, niin heti ku rec päälle niin rauhottu. Ihme tyyppi.

Liitteet

• IMG_20150105_124927.jpg
    IMG_20150105_124927.jpg
    106.2 KB · Katsottu: 35
Sport-toiminnolla voi tulla parempia kuvia. Meidan kaveri viuhtoo niin etta muutoin tulee sumeita kuvia. Huomenna pitais ottaa Britti passiin vauvasta kuva. Britti passi on halvempi niin hankitaan se vauvalle ja kuvan voi ottaa itse. Sitten jonkun tutun, joka on luottotehtavassa, taytyy tunnistaa vauva. Meidan naapurit on laakari ja juristi niin taytyy niita pyytaa tunnistamaan vauva.

Tanaan oli aika hauska kun meidan hurmuri, jolla selkeesti on jo naisten naurattajan oireita, flirttaili kahden blondi mammakaverin kanssa. Poika katseli heita ja hymyili niin leveasti, selkeasti haki heidan huomiotaan ja han on nyt 10 viikkoa. :woot:

Täällä taas valvotaan. Sitä aikaa odotellessa että nukuttamiset yöunille ei kestä 21-04, vaan selviäis esim yhdellä tunnilla. Tosin jotain hyvää oli yhdestä vyöhyketerapiakäynnistäkin; vauva ei itke tuota koko aikaa! Mutta tosi huonosti saa edelleen unen päästä kii :( ..vähän väsyttää.

Takaisin