Tätä ketjua tuntui niin kummalliselta lukea ennen tytön saapumista, mutta nyt voisin vähän kertoilla, miten meillä on lähtenyt menemään.
Kotiuduttiin sairaalasta siis sunnuntaina 4vrk iässä. Tyttö oli niellyt lapsivettä, oksenteli sitä ja oli huono syömään ensimmäiset päivät. Paino laski hieman yli sen -10% ja siksi päästiin kotiin vasta, kun paino kääntyi nousuun. Eilen oltiin vielä kontrollissa ja tyttö läpäisi punnituksen! Sunnuntaista painoa oli tullut 40g, tuntui itsestä niin vähältä tytön tankkaamiseen nähden, mutta olivat kyllä sairaalassa hyvin tyytyväisiä ja sanoivat, ettei se paino voi noustakaan joka päivä reilusti.
Tyttö ei ole oikein oppinut kunnolla tarraamaan rintaan kiinni, vaan hakee ja hakee ja päästää irti, joten meillä on nyt sitten käytetty rintakumia apuna, jonka avulla tyttö syökin hyvin. Luultavasti kuitenkin jossain vaiheessa voidaan siitä luopua.
Me ei olla vaihdettu vaippaa öisin kuin siinä tapauksessa, että tyttö pitää saada paremmin hereille, että jaksaa syödä eikä nukahtele kesken tai jos tuntuu, että siellä on ylivuotovaara. Eilen olikin niskapaskat lähellä, mutta vaihdoin juuri oikealla hetkellä!
Mies on tämän viikon isyyslomalla ja menee ensi viikon tiistaina töihin. Onneksi tyttö on kiltti tapaus, joten ei suuremmin jännitä jäädä kahden. Ainut ikävä puoli on vain se, että meidän vaunut on edelleen matkalla. Soitin maanantaina liikkeeseen ja sain vain kuulla, että kyllä niiden pitäisi tulla minä päivänä tahansa, kun olisi pitänyt tulla jo. Eihän meillä nyt vielä kiire, mutta ens viikolla oon sitten jumissa tytön kanssa, jos ei vaunut ole tulleet. Autollahan pääsen kyllä liikkumaan, mutta huomasi eilen sairaalassa painokontrollissa käydessä, miten ihanaa on päästä edes vähän ulos, joten jos pääsisi vaunuilla edes korttelin ympäri kerran päivässä niin se riittäisi tässä vaiheessa mulle :D
Ristiäiset meillä on joko 15. tai 16.12, kun miehellä ei muita vapaita viikonloppuja (+yksi päivystys, mutta sekin on vähän riski) ole tässä ennen joulua ja mä en haluaisi viettää joulua nimettömän lapsen kanssa.