Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Etsijä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellis, meillä on ollut saman tyyppisiä äännähdyksiä! Niillä saadaan kyllä äiti nopeasti liikkeelle! :D Toinen on jos lapsi on liian hiljaa :D

Mun vauva kakkaa yleensä aamuin illoin niin, että tissin jälkeen nostan tytön pystyyn. Siinä hän melkeinpä säännölleen tekee kakan. Mulla on tapana kertoa hänelle, että tee vaan kakka jne. Olen miettinyt jopa vaipattomuutta, koska olen oppinut lukemaan merkit milloin suoli kohta toimii pienellä. Mutta ehkä liian hippiä mulle se(kin). Joskus sama sattumalta tapahtunut pissan kanssa. Ei siitä ainakaan haittaa ole "jutella" asia vauvalle. Josko oppisi omista ruumiintoiminnoistaan vaikka nopeammin mitä isot sisaruksensa.

Että näin karkasi juttu itse asiaan.

Ja joo, meillä kanssa kovaääninen tapaus. Isosisarukset odottivat innolla Possen alkua. Itkuksi meni puolet ohjelmasta, kun eivät kuulleet mitään pikkusiskon "selostaessa" juttujaan. Kirkuu, narisee ja no, vaan mölisee innoissaan. Tätä alkanut olla nyt yölläkin kun herää sen kerran tissille. Ei itke, mutta kertoo olevansa hereillä. Ei voi kuiskaamiseksi sanoa. Nauraa rätkättää kovalla äänellä, jos joskus kuiskailen ja sopottelen. Koomisen hiljaista?

On tuo suloinen lapsi. Nukuttiin juuri sohvalla vierekkäin, hän edelleen tissitainnoksissa. Uskaltaisikohan tästä vessaan nousta vai herääkö pieni.

Parin viikon autuus taisi taas loppua, vaihetta kaikki on vaan :hilarious: Eli ihana päiväunet...ikuisuusaihe. Nyt jo kolmatta päivää ilman kunnon unia, kerkesin taas tottua hyvään, nyt ei taas nukuta päivällä, eikä yöllä... seuraavaa etappia odotellen.

Tänään vaipanvaihdon yhteydessä vauveli päätti taas kääntyä mahalleen, lattialla siis ja kovasti änkesi jo pyllyä ylös asti, onnistumatta siinä kokeili vähän jalkoja asetella sivuille vauhtia saadakseen, niinköhän kohta ryömii... ainakin nihkeä muovilattia ja vaipattomuus teki kaikesta helpompaa :grin

Isi lähti juuri vaunuilla kokeilemaan josko se sippais :signs003

Etsijä, se on raskasta, jaksamista! Meillä nukutaan kyllä päivällä, mutta yöunet on selkeästi huonontuneet, tai pysyneet huonoina hampaiden tulosta asti. Onneksi nää on aina vaiheita, ja 6 kk ikäiselle saa jo pitää unikoulua. :)

Näin ne vauvat kasvaa! Mä aion ottaa huomenna ekaa kertaa käyttöön koon 68 bodyt. Puolipotkareissa menee vielä parit 56 koon pökät (Tutta) ja osa 60-62 koon housuista on masun kohdalta vielä ihan lörppöjä.

Meiän neiti on nyt kolme kertaa hekottanut parin viikon sisällä! Maailman ihanin pieni nauru, sydän sulaa taas kerran. :) Toivottavasti tyllerö alkaa hekottaa pian päivittäin. ♥

Täällä on nyt viikon päivät päristelty oikein urakalla. Täytyyhän pojan nyt auton pärinää harjoitella :D
Mielenkiinnolla odotan ensi viikon neuvolaa; poika tuntuu kasvavan pituutta ihan silmissä. Ostin 80cm:n bodyjä ja ajattelin että ne menevät sitten syksymmällä. Mutta mitä vielä, ne on pojalle just nyt sopivia. Pari 68cm vaatetta menee vielä, muuten käytössä jo 74-80cm. Äitin pieni vauva :D <3

Meidän poika nauraa kun sille nauraa hekottaa. Voi aloittaa tekonaurulla, mutta siitä muodostuu hyvä itseään ruokkiva kehä, kun poika nauraa ja sitten itseä alkaa naurattaa oikeasti, ja poika nauraa sille vaan enemmän :D

Mahtavaa, kuulostaa ihan naurujoogalta. Vauvan nauru on varmasti parasta lääkettä äidin väsyyn.

❤️

Mahtavaa, kuulostaa ihan naurujoogalta. Vauvan nauru on varmasti parasta lääkettä äidin väsyyn.

❤️
Siinä rajoilla onko vielä hauskempaa katsella kun isi ja poika hekottavat toisilleen :D Miehellä on muutenkin taipumus nauraa ihan tikahtuakseen välillä, eikä naurusta meinaa tulla loppu millään, niin sitten kun niin käy pojan naurattamisen kanssa, raikaakin jo koko kämppä!

Tämmöinen ilon hetki jaettavaksi:
Meillä nukuttiin viime yö ekaa kertaa yhdellä syötöllä! 21-07 nukuttiin ja 04 syötiin. Nyt vauva nukkuu partsilla päikkäreitä, siivooja imuroi kämppää, minä sain laskut maksettua yms. ja nyt juon teetä ja luen foorumia.
:love7

Takaisin