Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Etsijä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkään ei kesällä ole telkkaria varmaan kahta kertaa enempää aukaistu. Ei sieltä tuu mitään ja ilmeisesti on ollu parempaakin tekemistä. :D Puhelimesta typy on kiinnostunu, myös isin kanssa tietokoneella istuessa on katsellut näyttöä, ei tietenkään kauaa. :) Liikkuva kuva siis kyllä kiinnostaa kovin!

Tänään ekaa kertaa kuntosalilla sitten raskausajan, jee! Kävin lähisalilla, niin ehdin alle tunnissa takaisin, ettei isimies joudu ongelmiin tissitakiaisen kanssa. Hyvin pärjäsivät. Ehkä se tästä taas lähtee.

Ihana pötkylä! :joyful: Mäkin nauroin tänään omalleni, kun peukku eksynyt suuhun melko tiuhaan, että no pitäähän sunkin nyt jotain semmosta perusvauvamaista tehdä, kun muuten meet ihan omia polkujas, kun tutti ei kelpaa ja et nuku päikkäreitä (kunnollisia) etkä viihdy vaunuissa.

Jätkä on nukutustissillä kans hauska, on jo useampana iltana tehny samaa (vissiin taistelee unta vastaan). Ollaan aina kyljetysten navat vastakkain, niin aluksi riehuu ihan kauheesti, kädet ja jalat heiluu. Sitten alkaa sellainen, että ottaa aina hörpyn, kierähtää kovaa vauhtia selälleen x-asentoon, makoilee siinä hetken ja kierähtää takas kyljelleen tissille. Tätä jatkuu aina hetken aikaa, kunnes sitten vaipuu johonkin unen rajamaille ja lopulta nukahtaa :) On se ihana hassu mönkiäinen :Heartpink

Meillä on nyt varmaan vahingossa nukuttu harso kainalossa omassa sängyssä pari yötä ja nytkin sinne asettui :happy: sitten kun heräillään tissille niin äidin viereen tupsahtaa :Heartpink Meilläkin harrastellaan tuota peukun imemistä ja yrittää jopa äidin ja isänkin peukut syyä :wink

Coriander, mäkin olin perjantaina salilla ekaa kertaa, aivan mahtavaa! Ja meillä on aika tasainen syömäri joten sain myöskin saunoa kaikessa rauhassa (ja syö siis myös pullosta, jos nälkä olisi yllättänyt, niin ei tarvinnut olla passissa).

Hellis, meillä taitaa olla niin samanlaiset vauvat :grin Meillä vaan tyttöversio, mut iltaisinkin nukuttaessa sama meininki, ei päikkyjä, ei vaunuja, ei tuttia, monesta muustakin keskustelusta hoksannu että samoja mietteitä :)

Minä karkasin eilen illalla tytön kylvyn aikana koirien kans lenkille, helpompi nyt niin kun päivät on niin helteisiä että liinailut vähäisiä :happy:

Mä rupesin oikeen seuraamaan minimiehen käytöstä ton tekkarin suhteen. Meillä siis telkkari on auki lähes koko ajan, vaikka sitä ei katsottaisikaan niin on se taustalla mölisemässä. En ollut siis aikaisemmin tajunnut tätä mutta tää tyyppi on ku periskooppi, mihin tahansa hänet kääntää niin pää liikkuu niin että näkee telkkarin. Onneksi siis oon ollut melkein aina selkä siihen päin leikkimatolla, sylissä ja sitterissä. :D
Meillä kanssa syödään peukkua innokkaasti ja tissillä sitä tungetaan samaan aikaan suuhun.
Tää flunssa ei muuten ota talttuakseen, eilen oli jo parempi päivä ja nyt ollaan taas niiiiiiin räkäisiä. Huomenna lääkäriin jos tää ei lopu!

Btw poika oli jo ekaa kertaa "palkkatöissä" vauvamallina :D

Meil on televisio, esikoinen katsoo lastenohjelmia aina välillä. itse katsotaan iltaisin jotain sarjoja. Aapoa ei televisio ihan hirveästi kiinnosta. Meillä ei koskaan telkkari oo vaan taustamölynä päällä. Mä en kestä semmosta. Musiikkikaan harvemmin enää soi, paits esikoisen huoneessa, tosin siellä saattaa soida musiikki tai niinku nyt hän kuuntelee äänikirjaa kun tykkää niistä ihan hirveästi :)

Meil oli miehen kanssa monta vuotta niin ettei ollu telkkaria ollenkaan, oli vaan molemmilla omat tietokoneet ja koneelta katottiin sit leffoja :D

Etsijä, juu taitaa meidän vauvat olla vähän sitä mieltä, että eivät he nyt mitään pikkuvauvoja oo :p Välillä vaan tulee pieniä lipsahduksia ja osuu vaikka vahingos se peukku suuhun :joyful:

Onko muilla alkanut jo tulla hampaita? Meillä on poika ollut hieman ärtyisä, ei maistu ruoka kunnolla, nyrkki koko ajan suussa, kuolaa jatkuvasti ja nukkuu levottomasti. Päivittäin olen suuhun katsonut ja kokeillut tuntuuko mitään. Ja tänään sitten huomasin että kaksi hammasta on tuloillaan. Oujee! :D

Ei vielä hampaita näy vaikka nyrkkiä syödäänkin ahkeraan :) ja tutti on nyt parina päivänä maitunut pieniä hetkiä vaikka ei ole tähän asti sitä syönytkään :eek:
Nyt meillä on kolme ihmistä jo flunssassa ja perjantaina pitäis lähtee reissuun :facepalm: kumpa ei tulis pienimpään, on niin ootettu tätä reissua kaikki!

Iltatähti, toivottavasti parannutte pian! Ulkomailleko ootte lähdössä, vai kotimaan matkalle?

Ei oo hampaista merkkejä, paitsi kuolaaminen. Ikeniä ehkä kuitenkin kutittaa, ainakin Emma rauhoittuu selvästi kun niitä hinkkaa purulelulla.

Äidin sydän suli äsken, kun laitoin Emmaa nukkumaan. Aloin laulaa tuttuun tapaan unilaulua, ja Emma nosti kasvot tissiltä minuun päin ja kuunteli koko unilaulun silmiin tapittaen ja kainosti hymyillen. ♥ Sitten taas kävi ahnaasti tissiin kiinni. :D

Apuvaa! Emma on koko päivän punkenut kyljeltään vielä lisää niin, että pääsisi mahalleen ja äsken se onnistui! :D Ei ollut vahinko, kun tyrkkäsin sen muutaman kerran takasin kyljelleen ja se ähkien nosti itsensä oman kätensä yli takaisin mahalleen. Missä on se pikkuvauva joka vaan potkii ja huitoo?! Kohta tämä alkaa jo ryömiä ja kävellä ja menee jo kouluun ja ja...

Meillä oli myös tänä aamuna aika lähellä mahalleen kääntyminen. Selälleen laitoin lattialle, kättä maiskuttaen poikanen kääntyi kyljelleen ja meininki näytti siltä, että kohta kun minä kierähdän.. Kyljellään on ollut kyllä ennenkin. Käsistä kun ottaa kiinni niin nousee istumaan ja vetää käsivarret silleen koukkuun. Hurjan voimakas pieni poika! Äiti on ihan äimänä. ♡

Tänään mies on pitkän päivän töissä, tulee kotiin vasta kun me ollaan unille laittamassa, on se ollut homma että olen saanut syötyä ja käytyä vessassa. On niin kärttynen leidi kun ei ole nukkunut ettei sitten kelpaa mikään :sorry:
Tunteja laskien, enää 4... ainiin ei se mitään auta, mieshän lähtee takaisin töihin ennen kukonlaulua... nooh on sentään viikonlopun vapaalla :shy:

Meilläkin on nyt joku kärttyisyyskausi, ehkä ilmavaivoja. Hiukan vaativainenhan tämä neiti on muutenkin, mutta nyt koko ajan saisi kantaa neitiä sylissä, hieman haastavaa edistää mitään kotitöitä, viihdyttää esikoista ja saada itsekin esimerkiksi syötyä. Päikkärit ovat perinteiseen tapaan minimissä, liikkuvissa vaunuissa saatiin tänään yksi tunnin pätkä ja yhdet 15 min tirsat. Nyt pitäisi lähteä kyläreissulle, saa nähdä miten väsynyt neiti saadaan viiihtymään.

Tänään asetin jätkän lelukaaren alle (meillä siis sellainen puinen, pelkkä kaari) ja keskityin hetkeksi johonkin muuhun. Kun katsoin taas, niin jätkä oli ihan eripäin kuin silloin, kun hänet siihen laitoin ja lelukaarikin oli siirtynyt ihan eri paikkaan! Kovasti käsin ja jaloin siirteli ja touhusi sen parissa vielä pitkään sen jälkeenkin. Tänään kääntynyt kolme (!) kertaa selältä vatsalleen ja viihtynyt siinä melko kauankin... tähän mennessä ehkä sen kolme kertaa kääntynyt jossain kolmen viikon sisällä... tosiaan, missä on mun vauva?! Ja tosiaan, ihan just nää jo muuttaa pois kotoa :sad001

Takaisin