Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Etsijä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etsijän aamu-uutiset, saatiin nukuttua! Typy aloitti nukkumaan mennessä saman shown kuin aiempina öinä ja siinäpä jo mielessä kirosin tulevaa yötä, isimies röyhtäytti ja minä hyssyttelin takaisin rauhalliseksi ja samantien kun laitettiin takaisin petiin niin tissi suuhun takaisin ja hieroin samalla toisella kädellä vauvaa niskasta peppuun asti johon lopulta rauhottui, silmät auki siinä kuulosteli ja minä hieroin ja hieroin, lopulta nukahti isi, sitten vauva ja lopulta minäkin. Yölläkään ei tarvinnut herätä syöttämään kuin kolmesti :happy:

En tiedä tarviiko tuohon nukkumaanmenolle alkaa kehittelee jotain uutta rutiinia... normisti kun mennään nukkumaan niin soittolistalta lähtee soimaan unibiisit ja ennen nukahti ennen listan loppua tissi suussa, nyt kun lista loppuu, vauva avaakin silmänsä ja bileet alkaa :grin

Meil nukkumaanmeno on aikaistunut. Ennen 23 niin nyt saattaa olla jo 21 ihan yökamaa.. Eka pätkä on hyvinkin 6-7 tuntia taas vaihteeks ja sit 2-3h seuraava pätkä. Sit viel ku ite malttais ajoissa nukkumaan :D

Meil on miehellä kesäloma nyt joten meikäläistä ei tässä varmaan hirveesti foorumilla näy. Sit viikon päästä lähdetään n.3 viikoks mun äitin luokse ku siellä alkaa perunannostohommat. Palailen paremmalla aikaa taas :D Ootte kyllä usein mielessä :)

Huiui! Meillä puhkesi eka hammas tänään!! Oikea alaetuhammas aavistuksen näkyy ja tuntuu. Tyttö on nyt 3,5 kk eli aika aikasin tuli. Huomasin sen, kun usein kokeilen sorminivelellä, onko tytöllä nälkä vai puremisen tarve, ja tällä kertaa tuntu terävältä. :)

Muilla jo hampaita puhjennut?

kuukiurustakesään, onko teillä oltu kärttyisiä hampomisesta?

Meillä edelleen omituiset raivarit jatkuu, kipuitkua se minun mielestä on, kesken unien myös. Kylmät lelut menee suoraan suuhun ja niillä hinkataan ikeniä ja äsken katsoessa minun mielestä sieltä alhaalta ihon läpi jo näkyy hampaat. Äsken oli niin hirveää huutoa että hain panadolit esille mutta sitten nukahti taas syliin ja sain siirrettyä vaunuihin jatkamaan unia.

On ollut pari tosi itkuista päivää ja huonoa yötä, mutta luulin sitä vaan nuhaksi! Nenä oli pari päivää räkäinen, mutta nyt jo rauhoittumassa.

Hehee. Meillä oli illalla varsinainen show. :D Nestemäinen Panadol ei tyttöön uponnut ollenkaan, joten ajattelin suppojen olevan helppo ratkaisu. Laitoin supon iltakakan jälkeen (pumpulipuikolla vähän syvemmälle, muuten tyttö pinnisti sen heti ulos :D). En ehtinyt kissaakaan sanoa, kun pääsi iso pieru ja heti perään lentokakka! Minä säästyin osumalta, mutta matto ei. No uudet pesut, alustan putsaus ja suppo. Ehdin laittaa vaipan, kun taas kuului märkä prööt. Siispä vaippa pois, uudet pesut ja suppo takaisin. Kaikkiaan kaksi yökkäriä, kaksi vaippaa, kaksi suppoa ja neljä kakkaa kului koko prosessissa. Äitiä jo hihitytti tämä pieni sinappilinko... :D

Tänään tyttö vaikuttaa jo omalta itseltään, ei nuhaisuutta eikä kitinää. :) Enää ei supposhowlle ole siis tarvetta!

Toisten ihmisten unet eivät ole kovin kiinnostavia, tiedetään, mutta tää oli jotenkin niin vauvateemaan sopiva...Näin unta, että tapasin 3 entistä luokkakaveria, jotka kaikki sattuivat unessa olemaan raskaana. Totesin heille iloisesti, että "I'm done with it!". Mitähän tämä uni merkitsee... Juu, hieman koville otti tuo raskausaika, vaikkakin lopputulos on maailman ihanin.

Vanhat ihmiset ovat kertoneet sananlaskusta tai vanhasta viisaudesta, jossa sanotaan aikaisten hampaiden tietävän seuraavan lapsen tulevan pienellä ikäerolla.

Selitän itse sillä tuon vanhan teorian, että hampaiden puhkeaminen -> pureminen imetettäessä lisääntyy -> imetys käy haasteellisemmaksi tai kivuliaaksi -> imetys ehkä loppuu nopeammin tai harvenee -> menkat alkaa hormonitilanteen muututtua -> raskautuminen helpottuu....

Ei oo vielä hampaita, mutta hieman itkuisempi on ja ihan kaikki eksyy suuhun, mitä vaan käteensä saa. Kohta siis ehkä!

Liittyy ikäkauteenkin se "kaikki suuhun". Myös kuolaaminen, koska "kaikki suuhun" provosoi syljen eritystä. Toki voi olla hampaiden tuloakin. :)

^Toki varmasti sitäkin on :) Tai pelkästään sitä, aika sen näyttää nouseeko sieltä hampaat pintaan vai muutenko vaan on kiva natustaa puklurättiä ja rasoja ja hihoja ja ja ja :joyful:

Mulla on ainakin ihan kuolassa hartiat ja kaikki kun pidän poikaa sylissä, ja pakko pitää jotain harsoa tai huivia pojan rinnuksilla tai muuten jäbä on pian ihan märkänä...

Eilen sit huomasin että kulmahammas puhkeamassa. :) Mutta toivottavasti ei nyt ihan heti tuu perheenlisäystä, liian kirkkaassa muistissa toi synnytys vielä...

Poika on välillä kai vahingossa huitaissut käden kasvoilleen ja ilme on ollut sellainen "mikä ihme tuo on". Leluihin ei ole vielä tarttunut.

Poika täytti eilen 3kk ja tietoakaan mistään kääntymisestä. Sen sijaan meillä osataab valikoida jo peukku suuhun sekä tartutaan leluihin ja osataan viedä nekin suuhun. Ihana seurata miten eritavoin vauvat kehittyy :)

Takaisin