Tai yang (miks mä aina aattelen että die young...??) Jostain luin että jos vauva juo hurjana korviketta, yli litran, niin se saattaa rasittaa munuaisia, jollon ois hyvä siirtyä kiinteisiinkin ajoissa, jotka täyttää mahaa pidempään ja vähentää maidontarvetta. Se kun ei masussa niin kauaa täytä.
Meillä osittaisimetetty poju saa 3dl korviketta päivässä ja neuvolantäti sanoi 3kk neuvolassa että voitaisiin aloittaa soseet 2 viikon päästä. Täyttää maanantaina 23.8 sen 4kk ja en ole vielä soseita antanut, mutta oma arvio on että poika on pulskistunut niin roimasti, on sen 7-8 kiloa ja aloitan kyllä bataatit ja maissit heti maanantaina. Öisinkään ei enää nuku kuin tunnin pätkiä, kun herää aina syömään, öisin saa vain tissiä. Ennen oli pisin unipätkä jopa 7h. Nyt noin 3h. Isosiskolla pahat allergiat, siksi aloitellaan bataatilla ja maissilla, ne ovat monesti paremmin siedettyjä kuin esim porkkana ja peruna.
Ehkä se neuvolantäti meillekin ehdotti niitä soseita siksi että ei ehkä tarttettais sitä korviketta niin paljoa tai ollenkaan jos söisi soseita. Ihan hurjaa, poju 4kk käyttää koon 74 vaatteita. Tyttö lähes 3v käyttää koon 86 vaatteita. Hän on kyllä vähän miinuskäyrillä, nyt onkin 3v neuvolassa pituuskontrolli, joko lyhyys johtuu ruokavalion suppeudesta tai sukurasitteista, mieheni sisko on 154 cm ja 3 tätiä noin 150, itse taas olen 171 ja mies 180.