Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin ostelin tänään kirpparilta vauvan vaatetta tytön ja pojan molempia varuiks kun ei tiedä kumpi tulee mut oli niin ihania pieniä vaatteita et oli ihan pakko ostaa jo :D

Mun on kan hirveesti tehnyt mieli jo mennä kaupassa kattelemaan vauvanvaatteita mutta oon väkisin pysytellyt pois sieltä osastolta koska haluan ensin tietää kumpi on mahdollisesti tulossa ja että rakenneuä:ssä kaikki hyvin. Sen jälkeen mun vauvatarvikkeiden ostovimma repee.. voin jo kuvitella... vaatteita, vaunut, istun, hoitopöytä, pinnasänky, syöttötuoli,sitteri,leluja yms yms yms :love7

Käytiin tänään kirppikseltä ostamassa ensimmäiset vauvanvaatteet; 4 bodya, potkupuku ja huppari. Pitää nyt yrittää hillitä itseä rakenneultraan asti niin voi sitten sen jälkeen ostella enemmän tyttö- tai poikavärejä. :)

Meillä on jo nyt aika paljon vaatetta hankittuna pikkuiselle, miehen mielestä jo vähän liikaakin ;) käynti ihanalla lasten kirppiksellä täytti vaatevarastoa reippaasti onhan tämä vähän hullua kun ei vielä edes tiedä kumpi tulossa ja hamstraa unisex vaatteita :)

Me käytiin eilen ostamassa turvakaukalo ja isofix-telakka, kun Lastentarvikkeella oli vielä eilen jonkinlaisia alennuksia. Molemmat oltiin miehen kanssa sitä mieltä, että käydään ihan liikkeestä ostamassa, niin saadaan vähän asiantuntemusta kaukalon valintaan kun molemmat ollaan aiheessa varsin noviiseja. Ja ihan tyytyväinen olen tuohon hankintaan, https://www.lastentarvike.fi/verkko...fe-Izi-Go-Modular-I-Si,-Metallic-Melange.html tällainen kotiutui siis meille :happy: Tuossa ehdottomia plussia oli omaan makuun tuon isofix-kiinnityksen lisäksi mahdollisuus kiinnittää seuraava turvaistuin samaan telakkaan. Lisäksi kaukalo oli omaan silmään kivannäköinen ja pehmusteet vaikuttivat jämäkiltä, erityisesti nuo ihan pienelle suunnatut päätuet, jotka saa myöhemmin pois.

Samalla reissulla tarttui Lindexin alennusmyynnistä mukaan pari kietaisubodya koossa 68 ja kirpparilta heräteostoksena tosi edullinen, uudenveroinen Reiman talvihaalari koossa 74. Hieman riskillä mennään tuon kanssa, että onko sopivan kokoinen ajallaan, mutta annan sitten eteenpäin jos ei. Samalla reissulla löysin myös uudenveroisen nallekarvahaalarinkin koossa 68, joka oli ihan pakko hankkia. Korvat ja häntä ja kaikki :p :Heartred

Me ollaan ostettu tähän mennessä Ikeasta lipasto, jossa on tilaa vauvan vaatteille ja muille tavaroille ja kylpyamme, koska se oli myös Ikeassa halpa. Lisäksi alettiin kiinnittää meidän pyykkihuoneeseen (meillä on tässä kämpässä sellainen ja se on ihan mahtava juttu) seinälle hyllyjä, koska aiotaan laittaa hoitopöytäpaikka pyykkikoneen päälle. Siitä pääsee helposti pesemään pepun yms. ja vaipat sun muut härpäkkeet ei ole sitten missään keskellä olohuonetta vaan hyvin saa kaikki sotkut piiloon kun tulee vieraita yms. Ei siis osteta erillistä hoitopöytää, koska se ei täällä edes mahtuisi minnekään.

Kavereilta ja perheeltä ollaan saatu jo jotain vauvanvaatteita ja lakanoita+pyyhkeitä. Mutta mitään varsinaisesti vain vauvalle suunnattua en ole vielä itse ostanut. Tuo kylpyamme on ainut sellainen hankinta ja sitäkin voi periaatteessa käyttää muuhunkin.

Rakenneultraan on nyt viikko ja yksi päivä, joten sen jälkeen varmaan aletaan ostelemaan enemmän juttuja. Vaunuja olen katsellut sekä käytettynä, että uutena netistä. Nyt olen melko varma, mitkä haluan. Laitan tästä enemmän tuonne vaunu-ketjuun. Turvakaukalo tosiaan saadaan ja aika paljon vaatteitakin varmaan kun on pieniä vauveleita aika paljon lähipiirissä. Pinnasänky ostetaan varmaan käytettynä, koska niitä saa tosi huokalla ja hyväkuntoisena käytettynäkin. Siinäpä sitten alkaa jo isoimmat jutut olla. Yritän vielä vaatteiden ostelun kanssa odottaa sitä äitiyspakkausta, koska sitten näkee, mitä vielä tarvii.

Mutta sormet on kyllä alkaneet syyhytä vauvaostosten suhteen :)

Serkku ilmotti, että saadan siltä kassillinen kestovaippoja. Alkuaika mennään normivaipoilla, mutta tarkotus olisi kestovaippailla sitten loppuaika. En tajua niistä mitään, mutta eiköhän sen opi :D 20. päivä menen taas Helsinkiin ja lähellä on lastenvaatekirppis jonne on pakko mennä! Sillon kun tietää onko tulossa tyttö vai poika, niin voi vähän ostella jo tietyn värisiä. Neutraalit on pidemmän päälle tylsiä. Ja varmaan rakenneultrasta lähtien alankin ostelemaan kaikkea pientä tarpeellista.

Mekin aiotaan ainakin kokeilla kestovaippailua, kun saadaan yhdeltä kaverilta melko kunnollinen satsi eri kokoisia vaippoja. Täytyy vain ostaa niitä imuja niihin itse. Ajateltiin näin, että yöllä voi käyttää normivaippaa ja päivisin sitten on helpompi kestoilla. Ja jos lähdetään reissuun tms, niin sinne aina kertsivaippoja vain mukaan. Muuten voi mennä liian hankalaksi. Toki jos näyttää, ettei onnistu, niin helppo siitä on sitten vaihtaa niihin kertakäyttöisiin, mutta jotenkin tuo kestovaippa-idea houkuttaa ekologisuuden takia.

Me ollaan ostettu kavereilta brion kaukalo telakalla ja tiny love sitteri, jonka saa säädettyä myös sängyksi. Lisäksi siinä on värinä ja musiikkitoimintoja, kuulemma ollut ihan hittituote heidän kuopuksellaan :) vaikutti kyllä tosi kätevältä, erityisesti kun saa säädettyä kokonaan makuuasentoon!

Joululahjaksi saatiin miehen siskoilta pienet i<3mom ja i<3dad sukat ja huppupyyhe. Siinä kaikki hankinnat. Nt-ultran jälkeen ostettiin uudet huonekalut olkkariin ja viime neuvolan jälkeen sain puhelun että otanko ponin eläkkeelle. Ni tottahan toki! Vastuulliset vanhemmat pistekisassa varmaan ollaan kärkipäässä ;) Rakenneultran jälkeen laitan tuulemaan ja ostan kaikki mahdolliset mitä heti alkuun tarvitsee. Vaunujen väriä olen miettinyt paljon. Mustat ois siistit ja sopisvat molemmille sukupuolille mutta onkohan ne kovin kuumat kesällä?!

Mä meinaan ostaa valkoset vaunut. Mun mielestä ne sopii molemmille ja miellyttää omaa silmää eniten. Emmaljungiin varmaankin päädytään... En o vielä käynyt katsomassa mutta netistä vähän tutkiskellut niin miellyttää eniten.

Hypistelin ja melkein jopa ostin tänään ekat vaatteet tulokkaalle, mies oli jopa ihan messissä mun tunteilussa - kaikki vaatteet, ihan sama mitä väriä olikin niin oli hyviä. Lopulta päädyin siihen että odotan rakenne ultraan niin voin ostaa sitten toivon mukaan joko pojan tai tytön vaatteita :)

Rattaita olen katsellut myös monena iltana, samoin kuin kaukaloita. Haaveissa olisi että kaukalo sopisi rattaiden runkoon, tämä oli esikoisen aikana super kätevää. Ja jos olisi vielä telakka kaukalolle niin olisi ihanteellinen :-)

Mä oon käyny kirppiksiä kiertämässä ja hipelöimässä vauvojen vaatteita, mutta päättänyt odottaa tietoa siitä, onko tulossa tyttö vai poika. Lisäksi meillä on aika pienet tilat, että täytyy hävittää joitain huonekaluja vauvan sängyn ja hoitopöydän tieltä. Säilytystilaa tällä hetkellä niukasti, en viitsi hommata mitään ylimääräisiä vielä. Esim. Kirppiksellä olis ollu halvalla rintareppu, mutta jätin vielä ostamatta. Täytyisi myös eka kuulla kokemuksia, että onko edes hyvä saati, että tarvitaanko sellaista ollenkaan. Eiköhän niitä tavaroita löydä sittenkin kun niitä tarvitsee :)

Rattaita ja kaukaloa mennään katsomaan vasta parin viikon kuluttua, kun mies ei ole työreissullaan.

Saadaan tutuilta hoitopöytä. Aluksi olin ajatellut hoitotasoa pyykkikoneen päälle, mutta sitten tulin ajatelleeksi sitä kamalaa meteliä, jota kone pitää pestessään. Kuitenkin pyykinpesu tulee varmasti lisääntymään, niin eihän sen pyörivän koneen päälle voi vauvaa laittaa ilman kuulosuojaimia. :rolleyes:

Eilen tilasin vielä talvi- ja kesävaunuverhot. Yksityinen henkilö myi ja sai halvemmalla kun nettikaupoista. Toivon mukaan tulee käyttöä :D

Takaisin