Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei oo mitään jäljellä poikien vauva-ajoista :D annoin kaikki pois. Viimeiset alle metriset vaatteet viikkoa ennenkuin tuo yllätysplussa tuli.

No, onneksi on kirpputorit :) maanantaina jälkeen sitten voi alkaa kiertelemään ja katselemaan tavaroita. Mies tosin sanoi, että katsellaan sitten huhtikuussa niitä ostoksia. No saapa hän sitten itse kiertää liikkeitä, kun mä en varmasti enää jaksa tehdä silloin mitään, kun nytkin on koko ajan voimat ihan lopussa :)

Sepä... Miehet ei oikeen osaa ajatella sinne asti. Sen takia mä olenkin kokoajan korostanut että kaikki hankinnat tehdään rakenneultran jälkeen että minäkin jaksan vielä liikkua :joyful:

Tuo on kyllä hyvä pointti! Täytyypä itsekin ottaa tuo omaan perusteluarsenaaliin käyttöön :grin

Me käytiin eilen yhdellä kirppiksellä, josta tuli tehtyä taas muutama löytö. Mukaan tarttui mm. siniset lappuhaalarit, joihin oli hauskasti takataskuun kirjailtu jakoavain ja ruuvimeisseli. Pakkohan tulevalle pikku-isännälle oli ne ostaa :happy:

Mä pahoin pelkään että mulla lähtee ihan käsistä vauvahankinnat ultran jälkeen. Onneks on ultran lisäksi palkkapäivä ensi perjantaina :D

Mä oon vannonut pitäväni järjen päässä vauvaostosten kanssa mutta saapi nähdä mitä tapahtuu kun ekaa kertaa astuu vauvatavaraliikkeen ovesta sisään... Toi on saatava, toi on satava, toi on saatava.....:wacky:

Täällä ei oo vielä hankittu mitään ja ajatuksena on myös hankkia rakenneultran jälkeen sitten kalusteita, tarvikkeita, vaatteita yms. Kovaa vauhtia kotona laminaattia asennellaan lattiaan ja muutenkin järjestellään ja luovutaan kaikesta turhasta. Mahtuu sitten kaikki vauvajutut kotiin! :D

Kun sitä ei oikein enää edes muista mitä tarvitaan :D hoitopöytä on ollut ihan turhake noilla kolmella, joten sitä ei varmaan tällekkään hankita. Yhdistelmiä käytettiin pelkästään ulkona nukkumiseen, joten katotaan, viitsiikö niitäkään hankkia. Pinnis on ollut kaverilla, kun annoin sen sinne, ja se vissiin palautuu sieltä, mutta vaavilainen nukkuu kyllä vieressä. Jos hän haluaa. vaatteita joo, mut mut... apua. Miten mä voin olla näin sekaisin, ja tää on NELJÄS. :D

Meille tuli perjantaina vauvalle kaukalo :) Eilen pengoin esikoisen vauvavaatteista neutraaleja ja pesin ,saa laittaa laatikkoon .

Lähiaikoina aloitetaankin vauvanhuoneen remontti,joka toki samalla myynti remppa koska talomme menee kesällä myyntiin :)

Oon vähän kartoittanut tarvetta ja nyt listalla onkin: vaunut adapterein ja kaukalo(tilattu) itkuhälyytin, kantoliina, vauvapesä(ostettu). Vaatetta oon tilaillut alennusmyynneistä netistä, ihan neutraaleja(kyllä ehkä aavistuksen enempi poikamaisia silti uskaltanut) mutta varmaan kunnon kirppiskierrokset teen rakenneultran jälkeen kun sukupuoli mahd varmistuu.vaikka mun 3 nuorinta on poikia ja ilmeisesti tämäkin, täytyy vaatetta ostaa. On kiertänyt jo kolmella ja mukavempi saada nyt jotain uutta täälle vauvalle ja vähän erinlaistakin vaihteeksi :)

Netistä löyty pinnis, hoitoalusta ja reunapehmuste pinnikseen. Tänään suuunniteltiin vauvahuoneen kalusteita, lähinnä vaatekaappia Ikeassa. Tarkoitus ois kaappi ja muut jutut (mm. pinniksen patja ja patjasuojus ym.) hankkia seuraavalla Ikean reissulla.

Tuleva mummi on jo vauvalle hankkinu
Muumilakanat. :)

Vaatteita kattelen lisää ja laskeskelen miten paljon mitäkin kokoja tarttee. Vaatteiden kans tulee kyl homma lähtemään lapasesta :D

Itkuhälyttimen valinnan oon delegoinu miehelle :D Elektroniikka on hänen juttu ;)

Kantoreppu hankitaan vasta kesällä vauvan synnyttyä. Halutaan testata vauvan kans mikä ois meille paras vaihtoehto.

Ja ne vaunut ja turvakaukalo +autotelakka on jo hommattu. :)

Aika hyvällä mallilla on tavaroiden hankinta :)

Mulla on sama, vaatteita voisi ostella vaikka kuinka :joyful: Oon kuitenkin yrittänyt hillitä itseäni hieman silläkin ajatuksella, että katsoisi sen äitiyspakkauksen saapumisen jälkeen, mitä kaikkea sitä vielä tarvitaan. Vauvat kuitenkin kasvaa niin nopeasti. Olen muutenkin ihan varma, että molemmilta tulevilta isovanhemmilta on odotettavissa vaatelahjoja, samoin kuin kavereilta.

Meillä on myös Ikean reissu suunnitteilla keväällä, sieltä varmaan katsellaan kanssa juurikin noita pinnisjuttuja. Saadaan kyllä sängyksi päästä vedettävä perinnesänky, jossa mun isoäiti on jo aikoinaan nukkunut. Se ei kuitenkaan ehkä ihan pienelle sovellu, vaikka siinä pinnalaita onkin, joten jonkinlainen pinnis laskettavalla laidalla on vielä hankintalistalla.

Vaunut olisi tarkoitus ostaa huomenna, kun lopulta tuntuu, että se meille sopivin vaihtoehto löytyi. Sittenpä alkaa olla isommat hankinnat tehty, pieniä juttuja täytyy vielä toki ostella :)

Meillä on aika paljon tallella esikoisen tavaroita mm. Kehto,pinnasänky ja hoitopöytä. Lisäksi paljon vaatteita, tosin ei yhtään pieniä. Täällä suurin projekti on tällä hetkellä alkaa suunnitelemaan esikoisen omaa huonetta, että päästään sitten sisustamaan oman makuuhuone vauvan tarvikkeilla :-)

Kovasti kutkuttaa jo tehdä hankintoja, mutta edelleen olen saanut pidettyä itseni kurissa ja vain katsellut kaikkea.
Mutta varmaan täälläkin lähtee lapasesta rakenneultran jälkeen. Vaikka mies on sitä mieltä ettei ole mikään kiire.
Olen yrittänyt sanoa että olisi kiva aloittaa valmistelut ajoissa, ettei käy niin kuin esikoisen kanssa kun jouduin vuodelepoon rv 25. Sitten niitä hankintoja on hiukan haastava tehdä vain kotoa käsin..

Meillä on ollut itkuhälyttimenä lällärit. Ollaan tykätty, kun vaan löyty oikea kanava, jossa linjalla ei muita. Asutaan lähellä venäjän rajaa ja kuuluvuus alue on pitkä, niin joskus kuulu venäläisten solkotusta :D on sitten käyttöä niillä myöhemminkin. :)

Saako udella Sini että miksi jouduit vuodelepoon? Ja miten kirjaimellisesti vuodelepo oli kyseessä?

Tälle viikolle sovin jo 5 vaatehakureissua :D Käytettynä innostuin ostelemaan torista ja nettikirpparilta. Sitten alkaa vaatetta olemaankin jo sen verran, etten osta mitään ennen kun äitiyspakkaus tulee ja kaveri myy kassillisen vaatetta. Jos vielä niitten jälkeen on puutetta, niin ostoksille. Olishan se kiva ostella vaikka mitä, mutta pientä kokoa on jo paljon ja isoja on vaikea etukäteen ostaa.

Tinni, mulla alkoi supistukset tosi varhain jo viikolla 20. Sitten muuttuivat kivuliaiksi, joten lääkäri määräsi vuodelepoon.
Halusin olla kotona eikä tilanne ei ollut sellainen, että olisi vaatinut sairaalassa oloa. En saanut tehdä yhtikäs mitään fyysistä, kävellä sai pieniä matkoja :)
Kävin nla lääkärillä tiuhaan tahtiin, mutta sain olla kotona eikä poika syntynyt ennnen aikojaan.

Okei... Eli normaalit kotityöt sai kuitenkin hoitaa? Onneksi kuitenkin pysytteli mahassa loppuun saakka

Nämä ostin hyvällä omatunnolla omalla kun mulla oli Kappahliin lahjakortti ja en itse löytänyt itselleni mitään.Muutakin tullut alennus myynneistä pengottua!

Liitteet

• 12650427_10203770116652447_765205604_n.jpg
    12650427_10203770116652447_765205604_n.jpg
    109.7 KB · Katsottu: 56
Tässä meidän (=mun :happy:) hankkimat kestovaipat! Odottavat jo valmiina lipaston laatikossa, samoin kuin vaatteet, joita taitaa olla jo niin paljon, että yhtään pakollista hankintaa ei ole enää. Hankin kavereilta ja kirpparilta melkein kaiken, alesta ostin muutaman bodyn ja parit pöksyt. Yhteensä kai alle kymmenen vaatekappaletta hankittu uutena. Sukulaisilta sitten varmaan tulee jonkin verran lisää lahjaksi.

Maltoin jouluun asti odottaa hankintojen kanssa ja sitten laitoinkin tuulemaan :woot:. Meillä on nyt kaikki valmiina tai tiedossa, että tulee kevään aikana kavereita tai sukulaisilta!

Mies ei ole tainnut tuosta kestovaippaideasta oikein innostua, mutta aikoo yrittää. On se monella toiminut hyvin, joten toivottavasti meilläkin. Helpompaa olis kertakäytöillä, mutta mua kauhistuttaa ajatus vaipparoskan määrästä (just oli jossain artikkelissa arvio, että 1500 kg vaippoja kuluu 2,5 vuoden käytöllä!) ja ilmeisesti kangasvaippa ei ärsytä ihoa samalla tavalla kuin kertakäytöt usein tekee.

Liitteet

• KestovaipatKuva.jpg
    KestovaipatKuva.jpg
    266.4 KB · Katsottu: 53
Muokattu viimeksi:
Takaisin